|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Når drikker dere brus til maten? | |||
| Vi drikker brus til maten på lørdager |
|
28 | 13,93% |
| Vi drikker brus til maten på søndager |
|
0 | 0% |
| Vi drikker brus til maten lørdager og søndager |
|
37 | 18,41% |
| Vi drikker brus andre dager enn lørdag og søndag |
|
18 | 8,96% |
| Vi drikker ikke brus til maten |
|
34 | 16,92% |
| Vi drikker ikke brus i det hele tatt |
|
23 | 11,44% |
| Varierer veldig, men stort sett bare én dag |
|
27 | 13,43% |
| Ingen av alternativene passer; spesifiser i tråd |
|
34 | 16,92% |
| Deltakere: 201. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Vesla drikker ikke brus, liker det ikke. Mannen min drikker farris og jeg drikker vann stort sett, en sjelden gang et glass cola en lørdag. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?LilleVenn får brus til maten i helgene (som regel fredag og lørdag). Vi drikker som regel øl eller vin. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() |
Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Vi drikker aldri brus til mat. Liker at drikken er "nøytral", derfor bruker vi bare kaldt vann til mat. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Drikker aldri brus. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Fredag og lørdag er "brusdager" hos oss. Er det noe igjen kan vi ta oss et glass på søndag også.
|
|
|
#66 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Vi drikker ikke brus til maten, her er det vann eller melk som serveres da. Det er ikke ofte det er brus i kjøleskapet, men det skjer i perioder. Snuppa får aldri brus hjemme. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Kjøpe inn brus til fredagen og lørdagen, tab, pepsi max stort sett, men alltid sukkerfri. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Vi drikker egentlig alltid vann til maten. Jeg og mannen får noen ganger lyst på brus og da har vi ikke tenkt på ukedag om vi drikker eller ikke.
|
|
|
|
#69 |
|
|
Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Svarte til maten lørdag og søndag. Me spiser middag rundt kl. 19 på lørdag, og om det er meir brus igjen drikkes den til middagen på søndagen. Så egentleg er det berre fast på lørdagen, for det er ikkje alltid det er meir igjen. Me drikker ikkje brus andre dagar i veka.
|
|
|
#70 |
|
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Stemte lørdag og søndag, siden vi har gjort det denne helga. Men vanligvis drikker vi ikke brus - kanskje en gang i måneden? |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Vi drikker av og til brus til maten, både på hverdag og helg. Ingen regel på noe. Kommer an på hva vi spiser. Selv drikker jeg oftere brus. Hver dag, flere ganger om dagen. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Tatt på
|
Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Om det drikkes brus til maten så er det stort sett en fredag eller lørdag. Men langt fra hver helg. Kanskje 1 gang i måneden. Men de kan få brus utenom mat, på lørdager til lørdagsgodtet eller om vi er ute på et eller annet.
|
|
|
#74 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Jeg er en brusdrikker. :innrømmer:
|
|
|
#75 |
|
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Vi drikker brus til tacoen hver fredag. Ungene drikker av og til brus når de ser barnetv på lørdagene. Det er bare to av barna som liker brus, men de kunne sikkert pimpet brus om de hadde mulighet til det. Jeg er ikke noen stor brusdrikker. Samboeren drikker Cola hver kveld.
|
|
|
#76 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Vi drikker brus til maten i helgen. Ikke på dagtid i helgene men som kos til mat og litt etterpå. Lillebror vil helst ha saft mens storebror bare heller innpå så han har begrensning på to glass cola og så er det vann.
|
|
|
|
#77 |
|
Skal rømme
|
Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Alt for mye brus her. Eller egentlig bare på meg. Drikker cola zero hver dag, 1-4 glass kanskje. Mannen drikker mindre brus enn meg, mens ungene ikke liker det (like greit!). Eller, jenta vår drikker kanskje en halv dl en gang i uka eller så, men hun klarer seg fint uten. Verre med mor gitt... Så ja vi drikker brus til maten hvis det er typisk "brus-mat", som pizza, taco, biff. På den annen side drikker vi ikke øl og minimalt med vin og andre alkoholholdige ting. Og så drikker vi ikke cola til laksen altså, uavhengig om det er helg eller ukedag.
|
|
|
#78 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Vi drikker brus til maten på lørdagene - ikke hver lørdag, men stort sett.
|
|
|
#79 |
|
By the Sea
|
Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Vi drikker brus i helgene (fredag-søndag) og av og til på andre dager også.
|
|
|
#80 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Vi kjøper stort sett cola på boks, vi drikker ikke så mye av gangen, og så smaker det bedre. Vi har pizza hver fredag, og til den drikker jeg én boks, mannen to. Dvs, vanligvis; jeg har ikke smakt brus på lenge, på grunn av graviditet/halsbrann og nå amming/kolikk light-baby. Av og til har vi brus til andre måltider også, for eksempel om vi har taco, men det er ikke noe fast. En dag fast i forbindelse med helg, pluss kanskje en dag til i løpet av helga eller uka, om vi har mat som passer med brus.
|
|
![]() |
|
|