Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvordan beskytte Kindelen på stranda?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-11, 08:41   #1
Vind
Erfaren

Vind sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Hvordan beskytte Kindelen på stranda?

Vi skal til sydeligere strøk i jula, og jeg skal selvfølgelig ha med Kindelen. Tidligere ferier har Kindelen bodd på hotellrommet, og så har jeg hatt med pocketer som strand og basseng-lektyre. Denne gangene vil jeg helst bare ha med Kindelen
Men hvordan beskytter jeg den best mot vann og sand? Ser de selger spesielle vanntette cover, er de bra? Noen tips?

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 08:56   #2
Tranquil
Erfaren

Tranquil sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Sv: Hvordan beskytte Kindelen på stranda?

Hvor har du sett vanntette cover? Jeg ga opp i fjor å lese med den på stranda, var så redd for sand og den veldig salte og fuktige lufta.

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 10:13   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leste på stranda i flere uker i år, helt uten beskyttelse av noe slag.

Jeg bare sørget for å ikke få den våt, også tørket jeg bort sanden med jevne mellomrom. Det gikk bra med min.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 10:19   #4
Tranquil
Erfaren

Tranquil sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Ja kanskje jeg bare var litt overforsiktig.

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 10:21   #5
Vind
Erfaren

Vind sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tranquil, her.

Hvor har du sett vanntette cover? Jeg ga opp i fjor å lese med den på stranda, var så redd for sand og den veldig salte og fuktige lufta.

Jeg får visst ikke linket på iPaden, men søk på Amazon, der har de flere forskjellige. Bl.a.:

M-Edge Leisure Kindle Jacket, Navy Blue (Fits Kindle Keyboard)
by*M-edge
og KlearKase for Kindle Keyboard - Splash Proof, Transparent Protective Case
by*Klearkase

Gammel 13-12-11, 10:23   #6
Vind
Erfaren

Vind sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg leste på stranda i flere uker i år, helt uten beskyttelse av noe slag.

Jeg bare sørget for å ikke få den våt, også tørket jeg bort sanden med jevne mellomrom. Det gikk bra med min.

Godt å høre!
Det satte seg ikke små sandkorn nede i tastene? Jeg har ødelagt et par kamera ved å få sand inn i maskineriet, så jeg er litt redd for at sandkorna skal ødelegge noe.

Gammel 13-12-11, 10:31   #7
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vind, her.

Godt å høre!
Det satte seg ikke små sandkorn nede i tastene? Jeg har ødelagt et par kamera ved å få sand inn i maskineriet, så jeg er litt redd for at sandkorna skal ødelegge noe.

Nei, det gikk helt greit, men uansett så var det en kalkulert risiko for mitt vedkommende.

Det er utrolig mye billigere å kjøpe ny Kindle enn å kjøpe nye bokhyller. For ikke snakke om å bygge ut huset for å få plass til alle bøkene. Derfor har jeg bestemt meg for å betrakte Kindelen som forbruksvare. Skulle jeg ende opp med å måtte kjøpe en ny fordi den gamle blir ødelagt av normalt bruk (med andre ord samme type bruk som jeg er vant til å utsette bøkene mine for), så er det greit.

Gammel 13-12-11, 10:33   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Putte den i en ziplock?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 10:34   #9
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vind, her.

KlearKase for Kindle Keyboard - Splash Proof, Transparent Protective Case
by*Klearkase

Et slikt koster faktisk halvparten av det en ny Kindle gjør, så jeg tror heller jeg sparer pengene og tar sjansen på ødelegge den på stranden.

Gammel 13-12-11, 10:34   #10
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Putte den i en ziplock?

Nå snakker vi fornuft her.

Gammel 13-12-11, 10:35   #11
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Ikea Ziplock poser av den store størrelsen (de grønne passer fint). Fungerer fint på ipad , skjermen fungerer igjennom.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 10:49   #12
Vind
Erfaren

Vind sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Ikea Ziplock poser av den store størrelsen (de grønne passer fint). Fungerer fint på ipad , skjermen fungerer igjennom.

Hehe, jeg har jo sånne poser liggende. Jeg tenkte faktisk tanken på å bruke ziplock poser, men var ikke helt sikker på om de var trygge nok.
Da tror jeg jeg satser på ziplock pose og fornuftig behandling av Kindelen.
Takk for tips

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:20.