Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Nordlendinger! 330 skvadronen i Bodø flyr den tradisjonelle julestjerna i dag

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-11, 09:21   #1
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Nordlendinger! 330 skvadronen i Bodø flyr den tradisjonelle julestjerna i dag

http://www.nordlys.no/nyheter/article5848587.ece

Programmet i nord:

I dag, fredag 16. desember tar julestjerna av fra Bodø kl 11:00, og passerer over Lofoten/Solvær kl: 11:20.
Videre blir den synlig fra Sortland/Andøya klokken 11:30 før den når Tromsø kl 11:45.
Klokken 11:55 står Finnsnes/Bardufoss for tur. Harstad kl 12:05, Evenes/Narvik kl 12:10, Fauske kl 12:20, tilbake over Bodø kl. 12:25, før den gjør vendereis ved Helgeland/Brønnøysund/Sandnessjøen/Mosjøen 12:45-12:50 og etter planen skal være tilbake i Bodø kl 13:00.

Gammel 16-12-11, 09:41   #2
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nordlendinger! 330 skvadronen i Bodø flyr den tradisjonelle julestjerna i dag

Vi skulle se dem her i går. Siden de kom sørfra og skulle inn over byen her, så antok jeg at vi hadde god sikt til dem her hjemmefra, men der tok vi feil...

De kom jo slettes ikke inn mot byen slik at folk litt utenfor sentrum fikk se. Neida, de hadde tydelig tatt en sving rundt, for så å fly inn fjorden. Hørte bare brølet av dem da de passerte.

Neste år skal jeg ned til byen for å se.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 10:28   #3
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nordlendinger! 330 skvadronen i Bodø flyr den tradisjonelle julestjerna i dag

Harstad 12.05 ja, da må jeg være observant.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 10:31   #4
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg så de her i Trøndelag i går

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 10:52   #5
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Dette har jeg aldri hørt om; når begynte de med det? :bor i Bodø:

Gammel 16-12-11, 10:59   #6
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Litt væravhengig, i fjor fløy de ikke, men det er en gammel tradisjon helt tilbake til etterkrigstida. Men nå er svigerfamilien min mer enn gjennomsnittlig fly og forsvarsinteressert, hadde aldri hørt om det før jeg traff mannen jeg heller
Og Julaften flyr 339-skvadronen på Bardufoss helikopterjulestjerne i Troms, er ikke sikker på klokkeslettene der, men de bruker som regel å være i Tromsø i 12-tida.

Gammel 16-12-11, 12:01   #7
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Bor på feil plass gitt.

Gammel 16-12-11, 12:35   #8
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg har heller ikke hørt om det før, men det står i avisartikkelen at de har gjort det årlig siden 50-tallet, for å vise tilstedeværelse i luftrommet rundt juletider.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 13:38   #9
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg så de i fjor, men hverken hørte eller så noe i dag.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 13:44   #10
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg så de her i Trøndelag i går

Det var ørlendingene som kjørte i går.

Gammel 16-12-11, 14:03   #11
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Standard

Jeg fikk det med meg

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:15.