|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Fredning" av bildetråderOk
|
|
|
#142 |
|
https://www.giblod.no/
![]() ![]() ![]() |
Sv: "Fredning" av bildetråderGidder ikke lese hele tråden, men til HI: Ja, bildetråder med unger kan man holde kjeft i, om man ikke har noe positivt å si. |
|
|
|
|
|
#143 |
|
Ringskrømt
|
Sv: "Fredning" av bildetråder
Ja, det kan være greit, men reagerer man ekstra sterkt fordi kommentaren kom i en bildetråd, eller fordi kommentaren i seg selv var basert på dårlig grunnlag? Da er det vel OK at bina ønsker å skille litt, og derfor spør om bildetråder generelt sett er fredet, at det er derfor folk reagerer så sterkt, ikke pga kommentaren i seg selv. |
|
|
|
|
|
#144 |
|
Semiaktiv
Sv: "Fredning" av bildetråderJeg reagerte sterkere her enn jeg ville gjort hvis det var en tråd hvor man diskuterte det å inkludere småbarn i religiøse handlinger ja. Men kommentaren i seg selv synes jeg var tåpelig og ubegrunnet uansett, men her var den i allefall fullstendig malplassert.
|
|
|
#145 |
|
Ringskrømt
|
Nei, men er du ikke enig i at ikke alle reagerer på samme måte som deg? Som sagt, jeg reagerte veldig på at enkelte jeg anser som både oppegående og kloke ikke tok sikring i bil så nøye, men for andre var ikke dette noen big deal. Jeg reagerte ikke på binas kommentar fordi jeg ikke mener så mye om barn i bønn, noe andre gjør (som lot seg vise i tråden). Jeg synes det er greit at bina prøver å skille reaksjonene fra hverandre - hva reagerer dere på, at jeg ikke sa "helledussn for en fin unge", eller fordi jeg sa noe om bønn og religion, som for mange er et svært følsomt tema. |
|
|
|
|
|
#146 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: "Fredning" av bildetråderNå satt jo ikke Nabbes unge og ba heller da. Det er vel det som er poenget. |
|
|
|
|
|
#147 |
|
Semiaktiv
Selvfølgelig reagerer ikke alle som meg. Men jeg reagerer ikke bare når folk slenger ufine kommentarer om ting jeg er opptatt av. Jeg er heller ikke spesielt opptatt av barn og bønn. Jeg reagerer generelt når noen benytter andres skrytebilder til å ri sine egne kjepphester, når det ikke engang er grunnlag for den kritikken de kommer med. Og spesielt ikke når kritikken i tillegg er gitt på en ufin måte.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 22-03-07 kl 01:21. |
|
|
|
|
|
#148 |
|
Ringskrømt
|
Det er forskjellen, for jeg synes ikke kommentaren var særlig ufin. Hadde hun sagt noe om ungene hadde jeg vært enig med deg. |
|
|
|
|
|
#149 |
|
Semiaktiv
Sv: "Fredning" av bildetråderOk. Jeg ser på religiøs indoktrinering som noe alvorlig (som Anuk, mer alvorlig en issmaking), og synes derfor det var en grov beskyldning. Så der har vi nok forskjelilg syn ja.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 22-03-07 kl 12:30. |
|
|
|
|
|
#150 |
|
ctrl+z
|
Sv: "Fredning" av bildetråderJeg gidder ikke å lese hele tråden, så jeg svarer på hovedinnlegget.
|
|
|
#151 |
|
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Fredning" av bildetråderJeg gidder heller ikke å lese hele tråden, bare svarer ut i fra HI.
|
|
|
|
|
|
#152 |
|
Ringskrømt
|
Ja, og hadde det vært en diskusjon om akkurat indoktrinering hadde jeg nok uttalt meg om det, fremfor å avspore en bildetråd med "fy så slem du er, bina". Jeg hadde som sagt reagert hvis bina sa noe om ungen på bildet, noe hun ikke gjorde, ergo ikke en ufin kommentar, (men så mener jeg heller ikke at bildetråder bør være fredet). |
|
|
|
|
|
#153 |
|
Ustabil
|
I DENNE tråden ønsket jeg kort og godt bare å få vite om andre mener at man ALDRI skal si noe i en bildetråd, altså om bildetråder oppfattes som "fredet". At andre kan ha ulik terskel for hva de oppfatter som skadelig, uheldig, dumt, osv har jeg full respekt for. |
|
|
|
|
|
#154 |
|
Ustabil
|
Jeg ba kanskje om bråk med denne tråden, men det som er leit er at så mange ikke skjønner at man kan skille temaer. |
|
|
|
|
|
#156 |
|
flisespikker
|
Tror du det jevnt over er "frykt for mobben" som gjør at folk er enige med hverandre (og/eller uenige med deg)?
|
|
|
#157 |
|
Ustabil
|
Jeg syns her du setter fingeren på noe vesentlig. Jeg sa ikke noe stygt om barnet på bildet. For meg er det i grunnen også der grensen går for "ufin". (Skulle vi være riktig nøye har det vel vært enkelte andre ufine kommentarer både i denne tråden og den andre også, men jeg syns altså ikke det jeg i utgangspunktet sa var så ufint.) |
|
|
|
|
|
#158 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: "Fredning" av bildetråderSiden jeg hadde første innlegg etter HI registrer jeg at det var jeg som la an tonen og ingen turde å være uenig med meg. *resonnerer etter eget ego* |
|
|
|
|
|
#159 |
|
Leken
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: "Fredning" av bildetråderbina - hvis du hadde vist frem et bilde av ditt barn ved f.eks julemiddagen. Med på bildet ble også akevittglassene. Hva hadde du syntes om MIN kommentar til det bildet var: "liker ikke fyll med barn tilstede jeg"? |
|
|
|
|
|
#160 |
|
Ustabil
|
Ja, da tok du feil. Jeg mente i tråder på internett-forum. Dessuten var ikke hovedpoenget hva JEG mente om nakne barn, men at jeg vet at mange reagerer negativt på det. Og tydeligvis mener mange mye om barn med is i fjeset også. Den tråden har jeg åpenbart gått glipp av. |
|
|
|
![]() |
|
|