Sv: "Fredning" av bildetråder
Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.
Jeg reagerte sterkere her enn jeg ville gjort hvis det var en tråd hvor man diskuterte det å inkludere småbarn i religiøse handlinger ja. Men kommentaren i seg selv synes jeg var tåpelig og ubegrunnet uansett, men her var den i allefall fullstendig malplassert.
Jeg synes ikke nødvendigvis at alle bildetråder skal være "fredet", det må være lov å stille spørsmålstegn ved noe man synes ser kritikkverdig ut, men det betyr ikke at jeg mener man kan vrenge ut av seg hvilke kommentarer som helst. Det finnes nyanser, det behøver ikke være enten-eller.
Nei, men er du ikke enig i at ikke alle reagerer på samme måte som deg? Som sagt, jeg reagerte veldig på at enkelte jeg anser som både oppegående og kloke ikke tok sikring i bil så nøye, men for andre var ikke dette noen big deal. Jeg reagerte ikke på binas kommentar fordi jeg ikke mener så mye om barn i bønn, noe andre gjør (som lot seg vise i tråden). Jeg synes det er greit at bina prøver å skille reaksjonene fra hverandre - hva reagerer dere på, at jeg ikke sa "helledussn for en fin unge", eller fordi jeg sa noe om bønn og religion, som for mange er et svært følsomt tema.
Fair enough! Det ideelle er kanskje å avspore tråden og ta opp tema på sidelinjen, men det hadde vel blitt krangling da også, ettersom tråden ville ha kommet i kjølevannet av en bildetråd. 
Moralen er: Kan ikkje gjera alle til lags!
|