|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: Moccamann - hvor går grensen?
Vel, som mamma til barn med sånt hår og samme hudfarge syns jeg bare det er hyggelig å få komplimenter. Det syns vel alle mødre? Men så klart, formuleringer av typen "for noen vakre mulattbarn" eller "nydelige kaffelatteunger" får meg til å himle litt. Å bruke "du er til å spise opp" er helt greit i mine ører, det refererer jo ikke til hudfargen deres i det hele tatt. Mener jeg da.
|
|
|
|
#22 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Men om jeg hadde sagt til deg at barna dine er vakre og pene, blant annet fordi jeg synes de er nydelige med med sin gyldne/mørke hud (jeg synes det generelt sett er veldig pent med gylden/mørk hud), hadde du blitt fornærmet på meg da? |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Nei, jeg tror ikke det. Litt avhengig av setting og formulering så klart. Jeg får feks ofte spørsmål om hvor pappaen kommer fra, og det syns jeg er helt greit, og svarer på.
|
|
|
|
#24 |
|
Tittel og tittel....
|
Nå er ikke jeg IOA, men jeg har også barn som er vakre med sin gyldne hud, (de ville jo selvsagt vært vakker uten den også, de er jo tross alt mine barn
|
|
|
|
#25 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Spinnoff: Moccamann - hvor går grensen?Jeg er litt sær, jeg gir som regel aldri komplimenter for utseende og særlig ikke til barn. Liker godt å gi skryt og komplimenter som går på den de er og det de gjør. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Det var aldri noen som fortalte meg at jeg var pen/fin/søt heller, så jeg var godt voksen før jeg innså at jeg ikke var verdens styggeste. Derfor skryter jeg av utseende til unger også. I tillegg til at jeg forteller dem om de er blide, morsomme, sterke, tegner fint, bygger høye tårn, springer fort og alt mulig annet rart.
|
|
|
|
#27 |
|
Princess Skids and Scars
|
Sv: Spinnoff: Moccamann - hvor går grensen?Jeg regner meg som over gjennomsnittet opptatt (eller oppdatert om du vil) om hva som er greit eller ikke i forhold til hudfarge, men jeg kunne fint sagt "Åh, så fine farger hun har" e.l. Akkurat som at jeg synes mitt eget kritthvite barn med knall brune øyne har fine farger. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Flawsome
Helt enig, og jeg ville heller aldri gi kompliment utelukkende med hudfarge som grunn. Det er i så fall "bare" et tillegg som ofte gjør barnet enda penere/mer sjarmerende, synes jeg. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Flawsome
Det gjør jeg også, men ofte legger man jo merke til utseendet før man blir kjent med personligheten. Og jeg synes det er hyggelig å få og gi både i pose og sekk. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Spinnoff: Moccamann - hvor går grensen?Uansett er det ingenting som slår kommentarern, - "jøss, så utrolig vakker hun er, slike barn blir jo alltid nydelige samme hvordan foreldrene ser ut". |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Spinnoff: Moccamann - hvor går grensen?Enig i at det ene ikke utelukker det andre, det sa jeg jo ikke, men jeg sier jo at jeg er litt sær, for jeg får meg ikke til å gi komplimenter om utseende. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Glamorøs
|
Sv: Spinnoff: Moccamann - hvor går grensen?Jeg syns du er godt innafor, Tjorven. Jeg skjønte i grunn ikke problemstillingen. "Til å spise opp" er ikke et begrep jeg mener henleder på sjokolade, det er jo et vanlig utrykk for alle søte barn. Enig med Lisa om at generaliseringer som "slike barn" ikke er greit.
|
|
|
#33 |
|
Flawsome
Nei, det gjorde du ikke. Men kanskje jeg var redd for å høres platt ut og for å kun gi kompliment for utseende, så da benyttet jeg kommentaren din som anledning til å utdype egne innspill. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Spinnoff: Moccamann - hvor går grensen?Min eldste sønn som er halvt afrikansk fikk forresten mest oppmerksomhet for øyenvippene sine, de var/er skikkelig lange og fyldige, og stort sett alle kommenterte dem
|
|
|
|
#35 |
|
Ja, det kunne jeg helt sikkert ha funnet på å si om ditt barn også.
|
|
|
|
#36 |
|
maler
|
Sv: Spinnoff: Moccamann - hvor går grensen?Det eneste man skal passe seg for i så måte er at det er ganske mange barn som er venner eller søsken av barn som alltid får komplimenter. Så det kan være en fin ting å tenke over hva man kan si som er pent om de som ikke åpenbart lyser "spesielt nydelig".
|
![]() |
|
|