|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
| Se resultatene: Støvsuger du før vask? | |||
| Ja, hver gang, grundig også |
|
99 | 57,89% |
| Nja, som regl gjør jeg det |
|
40 | 23,39% |
| Ab und zu |
|
14 | 8,19% |
| Nope, driver ikke med sånt dritt |
|
2 | 1,17% |
| Nei, det ser jeg ikke poenget med |
|
7 | 4,09% |
| Har vaskehjelp, men før jeg var så heldig å få det ... (Skal si det i tråden/se resultat) |
|
9 | 5,26% |
| Deltakere: 171. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
er her
|
Sv: Støvsuger du før du vasker?Støvsuger grundig før vask og da er det som oftest unødvendig med vaskingen, så den dropper jeg. :hater å vaske: Vasker altså så sjeldent som mulig, tar heller litt flekkvasking i ny og ne.
|
|
|
|
#82 |
|
er her
|
Sv: Støvsuger du før du vasker?
Akkurat under kjøkkenbordet vasker vi ofte ja, men tar jo ikke hele gulvet fordi Vesla sikler og griser ved bordet. Det som kommer av sikleflekker ellers i huset tar jeg som sakt som flekkevasking, dvs med en klut der det trengs.
|
|
|
|
#83 |
|
flisespikker
|
Samme her, i stor grad. Det støvsuges alltid før det vaskes. Det vaskes riktignok ikke så innmari ofte, men etter at vi fikk vaskehjelp, skjer det i alle fall annen hver uke. (Hvis man vasker flere ganger i uken, er det kanskje ikke like om å gjøre å støvsuge grundig før hver gang. Not that I would know.)
|
|
|
#84 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Neida, det gjør jo ikke jeg heller. Jeg føler bare at gulvet mitt er så klissete hele tiden. Kanskje det er ungen min jeg ikke vasker nok?
|
|
|
|
#86 |
|
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Støvsuger du før du vasker?Støvsuger og tørker støv i hvertfall en gang om dagen. |
|
|
|
|
|
#87 |
|
bits and pieces
|
Her vaskes gulvet hvert jubelår eller noe.
|
|
|
|
#88 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#90 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Støvsuger du før du vasker?Vel, Mikro "bor" jo på gulvet. vi vasker oftere akkruat rundt hennes plass ved spisebordet, men hun sikler ikke over resten av gulvet. Er det vått en plass, tørker jeg opp, men det fordrer ikke vask av hele stuegulvet av den grunn.
|
|
|
#91 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Støvsuger du før du vasker?Vi har hund. Vi må støvsuge før vasking. For tida er det vaskehjelpa som gjør det, og så tar vi kanskje en runde med støvsugeren i løpet av uka, men det er slett ikke alltid. Til vanlig er støvsuging og golvvask mannens jobb, jeg vasker kjøkken og bad.
|
|
|
|
#92 |
|
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Støvsuger du før du vasker?Støvsuger alltid før jeg vasker. Og det vaskes på jevnlig basis, så jeg trodde at gulvene våre var tålig rene stort sett hele tiden. Vel, det var før vi kjøpte dampmopp og så hvordan den hvite moppen så ut etter å ha vasket 1/5 av kjøkkengulvet. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Smugleser
|
Sv: Støvsuger du før du vasker?Barna mine er 8 og 5, så det er ikke så mye griseri lenger. Og når det mistes ketchupdruknede saker på gulvet, så tørker/vasker vi opp det når vi rydder bordet.
|
|
|
#94 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() |
Sv: Støvsuger du før du vasker?Jeg støvsuger mens jeg vasker, støvsuger opp det ejg samler sammen. Var ikke noe alternativ for det |
|
|
|
|
|
#97 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() |
Sier meg enig i dette. Synes det er bedre å støvsuge enn å vaske. |
|
|
|
|
|
#99 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Støvsuger du før du vasker?Vaskehjelpen støvsuger før hun vasker, når jeg gjør det selv, så setter jeg på skikkelig høy musikk, og så støvsuger jeg og liker det nesten.
|
|
|
#100 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Støvsuger du før du vasker?Ja det gjør jeg.Men jeg syns ikke det er noe problem å støvsuge. Men vaske vinduer....Blæ
|
![]() |
|
|