|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
| Se resultatene: Støvsuger du før vask? | |||
| Ja, hver gang, grundig også |
|
99 | 57,89% |
| Nja, som regl gjør jeg det |
|
40 | 23,39% |
| Ab und zu |
|
14 | 8,19% |
| Nope, driver ikke med sånt dritt |
|
2 | 1,17% |
| Nei, det ser jeg ikke poenget med |
|
7 | 4,09% |
| Har vaskehjelp, men før jeg var så heldig å få det ... (Skal si det i tråden/se resultat) |
|
9 | 5,26% |
| Deltakere: 171. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Støvsuger du før du vasker?Støvsuger så og si alltid før jeg vasker. Støvsuging har jeg for ikke noe i mot. Gulvvask derimot... Å stryke tøy er vel det eneste som er like ille. Hater det intenst og bør vel snart investere i en iRobot.
|
|
|
#43 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Støvsuger du før du vasker?Som regel gjør jeg det. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Støvsuger du før du vasker?Støvsuger torsdagskveld (og noen andre kvelder i løpet av uken) og vasker fredag. Det må støvsuges før vask
|
|
|
|
#45 |
|
|
Sv: Støvsuger du før du vasker?Støvsuger først, vasker etterpå. På "gamlemåten" med skyllevann. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
lettere utlada
|
Sv: Støvsuger du før du vasker?Ja det MÅ støvsuges før vask. Med en relativt langhåret hund som røyter og drar inn sand/jord osv og med to toåringer som lever på gulvet for det meste, støvsuges det hver dag.
|
|
|
#48 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Støvsuger du før du vasker?Jeg vasker svært sjelden. Støvsuger og tørrmopper for det meste.
|
|
|
#49 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Støvsuger du før du vasker?Mannen er støvsuger her i huset, og det gjøre han alltid før jeg vasker. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
Sv: Støvsuger du før du vasker?Ja. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Sv: Støvsuger du før du vasker?
Vi har ikke mulighet å få settet opp Sentralstøvsuger her ,og der iriterer meg
Sist redigert av Honda : 21-02-12 kl 09:15. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Støvsuger du før du vasker?
Jeg liker også å støvsuge. En etasje, vel og merke. Vi har tre, og når jeg må ta hele huset, opp og ned trappene med doningen og også ta trappene, så kjenner jeg at det var andre ting jeg heller kunne tenke meg.
|
|
|
#54 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Støvsuger du før du vasker?Nok en støvsugerhater stiller seg i rekka. Men, før jeg var så heldig å få vaskehjelp, som forøvrig støvsuger før hun vasker, gjorde jeg det og. Vaskevannet blir jo så ekkelt om det kommer kanindotter og småsand oppi det, for ikke å snakke om at det er noe herk å få i moppen.
|
|
|
#55 |
|
wizzzard
|
Sv: Støvsuger du før du vasker?Eg har ikkje støvsuga i det heile tatt på fleire år.
|
|
|
#56 |
|
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Støvsuger du før du vasker?Det som sjokkerer meg mest er ikke egentlig hvor mange som støvsuger, men hvor mange som faktisk VASKER med fille og vann. Det har aldri vært aktuelt i mitt hjem. Mamma gikk over til mopp for 15-20 år siden (da hun tok en "bindtest" på min støvallergiske astmatikerbror, som kom hjem og spurte hva i all verden hun hadde gjort, han kunne jo PUSTE! Siden den dagen har det ikke vært vasket "på gamlemåten" i mitt barndomshjem.) Jeg så ingen grunn til å gå tilbake til gammeldagse måter å gjøre det på når moderne måter er beviselig bedre mot støv, skitt og bakterier.
|
|
|
#58 |
|
bits and pieces
|
Sv: Støvsuger du før du vasker?Støvsuger først ja.
|
|
|
|
#59 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Støvsuger du før du vasker?Jeg vasker for øvrig med mopp og vann, har aldri brukt fille, men disse engangsvåtmoppene holder ikke lenge, de tørker inn fortere enn du får sagt ER DET MULIG!!!!
|
|
|
#60 |
|
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Støvsuger du før du vasker?Engangsvåtmopper er for meg litt sånn der "hurtigløsning når det egentlig er mer ønskelig at det LUKTER rent enn at det er det..." Typisk sett dro jeg derfor over store deler av stuegulvet med en slik i går, før vi fikk besøk av en mann fra statistisk sentralbyrå. I dag skal jeg vaske "hele huset" til mamma og pappa kommer i morgen for ettårsfeiring med overnatning (de drar først på søndag, med en del kasser flyttelass, så det skal graves i de mest rotete deler av huset underveis også. Inn i skap jeg ikke er så ofte og sånn...) da blir det microfibermopper. Men altså, jeg har ingen skyllebøtte, når moppen er for skitten, tar jeg en ny. Jeg er klar over at moppemengden hadde kunnet vært redusert om jeg hadde støvsuget (men mer støvrørking, som jeg hater mye mer enn mopping) men velger altså å heller ha flere mopper i bruk.
|
![]() |
|
|