Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

[Interiørtips] Oppbevaring på kjøkkenet

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-12, 15:09   #61
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Interiørtips] Oppbevaring på kjøkkenet

Og jeg som vurderer å bytte til induksjonstopp, kaste vannkokeren, for å få kjøkkenbenken fri. .

Har rotekrok nederst på spisebordet, ileggsplata. . Den ble ryddet blank forrige fredag, tror ikke det er grunnlag for bilde enda.

Ellers er jeg driftig på kasting, og min mann har lært barna at mamma kaster. Det startet med en pokèmon skalle fra godteegg oktober 2007, min da 11 mnd gamle datter lå foran kjøleskapet på alle fire og ropte på figuren sin. Borte?

Gammel 23-02-12, 15:20   #62
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mistral, her.

Da må de jo bare rydde bort verktøyet sitt selv! Helt alvorlig, min plan for å holde kjøkkenbenken ryddig er nettopp å holde av en skuff til alt rotet mannen og sønnen lar bli liggende. De får lete der hvis de savner noe, eller lære seg å legge tingene sine der de hører hjemme. (Det er ikke helt gjennomførbart enda ettersom vi har oppussingsrot over hele stua og kjøkkenet enda, men bare vent ...)

Det funker her. Og det som er for stort til å gå i roteskuffen, det hiver jeg bare inn på kontoret til mannen, så kan han rydde det.

(Nå er det gjerne jeg som bruker verktøyet, da. Jeg bare gidder ikke bære det ut i garasjen. )

Gammel 23-02-12, 15:23   #63
Slettet bruker
Passiv

Standard

Den ser ut som min kjøkkenbenk.

Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 15:46   #64
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har en liten gang mellom kjøkkenet og stua, på vei ned til kjelleren, hvor det er totalt byggeplass for tida. Dere kan jo tenke dere hvordan det ser ut der. Jeg legger alt som jeg ikke vil ha liggende rundt omkring i stue og kjøkken der, i håp om at det blir båret ned, men ting er tilbake igjen like raskt, "for jeg bruker dem jo hele tiden".

Gammel 23-02-12, 20:06   #65
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Jeg legger alt som jeg ikke vil ha liggende rundt omkring i stue og kjøkken der, i håp om at det blir båret ned, men ting er tilbake igjen like raskt, "for jeg bruker dem jo hele tiden".

Det var en kjent setning. Ofte hørt fra min ektefelle.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 20:22   #66
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg er med dem som heller vil ha det ned i en skuff, mens mannen min liker å legge ting utover. Han kan også plukke opp en leke fra gulvet, og sette den på kjøkkenbenken eller sjenken, og tro at han har gjort noe nyttig. "Du har bare flyttet det fra ett feil sted, til et annet, mye synligere, feil sted!!" brøler mor da.

Og så gremmes jeg fortsatt ved tanken på at sist jeg var hos HV så spontaninvaderte jeg og begynte uten forvarsel å vaske inni et kjøkkenskap. Jeg har heller ikke vært der siden.

HV invaderte mitt vaskerom. En av de få heldige. Heldigvis vasket hun bare klærene sine og tok ikke til å rydde i våre.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 01:35   #67
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke egen. Hvem som helst kan få lov til å vaske hos meg. :edel:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 12:05   #68
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

HV invaderte mitt vaskerom. En av de få heldige. Heldigvis vasket hun bare klærene sine og tok ikke til å rydde i våre.

Eller ta opp ett og ett plagg, kommentere høylytt hvor skittent og hva slags skitt det kunne være.

Min svigermor kan ikke å tørke tøy, så hun får ikke være i nærheten av mitt vaskerom. Min mor kan ikke vaske andre ting enn håndklær og sengetøy, for hun tror alt skal vaskes på 90, så hun får heller ikke nærme seg vaskerommet.

Gammel 24-02-12, 22:24   #69
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

¨

Vanligvis har jeg også "flat surface", men jeg hater roteskuffer, roteskap, rotekott, roteboller og rotekopper. Jeg vil heller ha ett og annet oppå peisen, bordet eller i vinduskarmen enn å ha de fæle roteskuffene. Jeg har det ordentlig inni alle skap og vet hvor alt er. Unntatt den hersens termostoppen. Den er nok i en lekekasse. Eller et annet lurt sted. :think like a very small boy:

Enn slik som det er hos meg? *roteskuffer*

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 23:04   #70
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Det fine med Polyanna er at hun er så rask og diskret at jeg ikke la merke til det engang. Hun har til og med vært der etterpå (1,5 mnd senere) og var like velkommen. Forskjellen mellom Polyannas raske svosjing og svigermors invasjon er at Polyanna aldri ropte: Se på meg! Nå vasker jeg på det skitne kjøkkenet ditt som du ikke klarer å holde i orden! Oi, her var det mange smuler! Å, nå ble du vel GLAD for at jeg vasket det skitne kjøkkenet ditt, hva skulle du gjort uten meg? For du setter pris på det, ikke sant? Det var fint at jeg gjorde det? Du ble glad nå? Du vet ikke hva du skulle gjort uten meg, gjør du vel?

Hun gjør det på hytta mi også, men det er helt greit.

Svigermor er verdensmester i å vaske ting uten å skryte av det etterpå. Etter sist gang de var hos oss tok det meg to uker å oppdage at hun hadde vasket kjøleskapet og tørrmatskuffen min. Og det er ikke fordi det var så rent der fra før at det egentlig var bortkastet arbeid, så langt der i fra.

Jeg har skrotskuffer, mannen lager seg skrotboller. Til sammen blir det katastrofe, men mine skrotskuffer synes i det minste ikke.

Gammel 24-02-12, 23:35   #71
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Folk som plutselig svosjer ting rent er velkomne her når som helst. De som roper "Jeg følte jeg MÅTTE vaske over vinduene dine fordi de var så GRUSOMT skitne" kan egentlig la være å gjøre noe hvis de må komme i det hele tatt. Det er også minuspoeng for å kokvaske ull og kjøre kniver med treskaft i oppvaskmaskina. Det er ei som har den egenskapen i slekta vår også, jeg lurer på om hun var i familie med HV-svigermor i et tidligere liv.

Gammel 25-02-12, 14:47   #72
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

En gang skulle svigermor passe guttungen en dag i uka i tre mnd. Jeg valgte dag og valgte fredag. Da kom vi hjem til tom kittentøyskurv, nyvasket gulv, skinnende blankt kjøkken og ryddig hus hver fredag. Jeg har altså ingen skrupler.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 12:11   #73
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har telle kanter på alt i skapet, men bruker en evighet for å få ting inn i skapet..

Så jeg har også slike oppbevaringsbunker. Er så kjekt atte.
Har dog som mål å kunne se kjøkkenbenkplata sånn med jevne mellomrom.
(tenker da utenom de 3 gangene i året hvor jeg har bursdagsferiringer=

Gammel 27-02-12, 12:16   #74
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg har en venninne som jeg er overbevist om har magiske evner. I sommer var jeg og ungene på hytte - med liten hytte og tre regnværsdager på rad så det ikke akkurat vakkert ut der inne. Hun kom på besøk, og etter 20 minutter så det helt spotless ut der, helt uten at jeg merket at hun ryddet engang.

Jeg kan gjøre det samme, men med roting i stedet for rydding.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 13:25   #75
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg kan gjøre det samme, men med roting i stedet for rydding.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:01.