Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Den filmen som har berørt deg mest?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-07, 15:17   #161
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den filmen som har berørt deg mest?

Opprinnelig lagt inn av Thula, her.

og American History X

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 03:23   #162
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg tror en av de bedre filmene jeg har sett i det siste har vært The constant gardener, og V for vendetta - fordi temaet treffer så godt.

The constant gardener Fantastisk film!

Gammel 21-03-07, 03:24   #163
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Thula, her.

Den Hitler-filmen, om Hitlers siste dager, husker bare ikke navnet i forbifarten..
Requiem for a dream
og American History X

American History X er en av de aller sterkeste filmer jeg noensinne har sett.

Gammel 21-03-07, 10:56   #164
scilla

scilla sin avatar

scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

For noen dager siden leide vi den danske filmen "Etter bryllupet" . Veldig bra !!

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 11:57   #165
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

The Fountain, som Benmurphy skrev om her for et par dager siden, er en av de filmene som har gjort sterkest inntrykk på meg på lenge - godt over et år, i alle fall.

Gammel 23-03-07, 01:12   #166
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Hvor: Frittgående
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

"Dancer in the dark" og "La vita e Bella".
Jeg greide ikke å snakke etter å ha sett dem.

Gammel 23-03-07, 01:14   #167
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Hvor: Frittgående
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja, og "Lord of War".

Gammel 23-03-07, 14:07   #168
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Min film er :

Les parapluies de Cherbourg..

Derav min avatar.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 20:38   #169
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så en film i går som gjorde sterkt inntrykk, den norske filmen "sønner". Fy søren, for en vond film!

http://x6.no/omtaler.php?id=1610

Gammel 24-03-07, 20:46   #170
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er mange filmer som har berørt meg sterkt. Sist var på kvinnedagen for to uker siden. Da så jeg Vann på Gimle kino (http://www.filmweb.no/oslokino/article120485.ece). Indisk film som handlet om undertrykking av kvinner og småjenter (enker). Den var så sterk at jeg var redd for å bryte sammen. Den angrer jeg på at jeg så. Jeg har lest om fenomenet, men det å se dette på storskjerm var rett og slett ille. Dog var det en viktig film, så jeg anbefaler filmen allikevel. Bra laget var den også.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 23:36   #171
Clubby
Free Toy Inside!

Clubby sin avatar

Clubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smart
Standard

• The Shining (med Jackie boy. Vettskremt i dagevis)
  • Lord Of The Rings Triologien (Nydelig, vakkert, dystert, skummelt, håp)
  • Band Of Brothers (Tv-Serie) (Grusom)
  • Schindler's List (Ble satt ut i dagevis)
  • Requiem For A Dream (Dyster...meeeget dyster)
  • 300 (Spartanere mot Persere i slaget om Thermopylene)
  • Apocalypto (Grusom)
  • Lilja 4-Ever (Grusom og tragisk)
  • Magnolia (Tragiske sjebner)
  • Ghost In The Shell (Visuell og tidsriktig)
  • V for Vendetta (Kunne faktisk ha vært i dag!)
  • Kill Bill 1+2
  • Pulp Fiction

Sist redigert av Clubby : 27-03-07 kl 00:12.
Clubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 23:58   #172
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Jeg var alene og så den på nattkino da den kom. Rakk akkurat ikke siste bussen hjem, og måtte gå (løpe) de 4 kilometerne i mørket.
Har aldri vært så redd i mitt liv , og aldri løpt så fort heller

Opprinnelig lagt inn av Clubby, her.

• The Shining (med Jackie boy. Vettskremt i dagevis)

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 15:34   #173
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

City of God. Anbefales!

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 15:45   #174
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå kom jeg på en film som gjorde inntrykk - Bo Widerbergs "Lust och fägring stor" (på norsk "Å leve det er å elske") fra 1995.

Gammel 27-03-07, 16:15   #175
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Jeg var alene og så den på nattkino da den kom. Rakk akkurat ikke siste bussen hjem, og måtte gå (løpe) de 4 kilometerne i mørket.
Har aldri vært så redd i mitt liv , og aldri løpt så fort heller

Jeg og ei venninne "tyvså" den filmen da vi var hjemme alene hos henne. Jeg var vettskremt og følte at jeg løp hjem med Jack i hælene.

Jeg har flere ganger vært et sted i Danmark hvor de har en diger trelabyrint. Å gå i den labyrinten etter å ha sett filmen var definitivt noe annet enn å ha gått i den tidligere.

Jeg har sett mange ekle filmer i mitt liv, men "The Shining" tror jeg må være den skumleste og mest nervepirrende.

Filmer med for mye splatt og overdrevne effekter skremmer meg ikke.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 16:49   #176
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Angela's ashes/Engelen på det syvende trinn er en av mine favoritter. Men også:
Shindler's list
Romeo and Juliette (Elsker måten de prater på, og det moderne sammen med det gammeldagse i DiCaprio versjonen er skikkelig tøft, samt at historien er bare helt nydelig)
Gone with the wind
Trainspotting

Pluss en hel del andre som jeg bare ikke kommer på sånn i farta.

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 17:39   #177
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dead Man Walking gjorde veldig stort inntrykk, husker jeg. Leaving Las Vegas også.

Gammel 27-03-07, 22:21   #178
Ophelia
Rosebud

Ophelia sin avatar

Hvor: Sunset Bvld.
Ophelia er litt kulOphelia er litt kul
Standard

"Miniserien" til Spielberg; Band of Brothers gjorde veldig inntrykk. Har den på DVD og nå fikk jeg lyst til å se den igjen.

Gammel 27-03-07, 22:32   #179
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Siden alle nevnte Lilja 4-ever, så måtte jeg jo bare laste den ned. Sitter nå her og hulker som en liten unge!

Så den føyes herved opp på listen min...

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 23:36   #180
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ophelia, her.

"Miniserien" til Spielberg; Band of Brothers gjorde veldig inntrykk. Har den på DVD og nå fikk jeg lyst til å se den igjen.

Ja, enig, den er veldig bra. Godt spilt og nydelig filmet og sterk historie.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:40.