Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Den filmen som har berørt deg mest?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-07, 18:46   #141
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den filmen som har berørt deg mest?

Opprinnelig lagt inn av Ginger2, her.

De filmene som har berørt meg mest er:

Schindlers liste som er min favorittfilm.

Men den filmen som har fått meg til å gråte uten kontroll var Oppvåkningen med Robin Williams og Robert De Niro.

Som jeg skulle sagt det selv.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 18:48   #142
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så har jeg begynt å lese tråden og ser at flere er enige med meg.

Ellers: La vita e bella, Stekte grønne tomater, pianisten...:tenke mer:

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 18:55   #143
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Som 10-åring så jeg Orions Belte og den gjorde et uslettelig inntrykk på meg.
Ellers måtte jeg kaste opp etter å ha sett "Dancer in the dark" - ble rett og slett fysisk dårlig og gråt høylytt i kinosalen.

Andre filmer jeg kan nevne er: Breaking the waves, Lilja 4 ever og sist, men ikke minst Hotel Rwanda.

Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 19:48   #144
Tevanga
Moden mamma

Tevanga sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tevanga har et hav av muligheter foran seg
Standard

Fra ungdomstiden er det filmer som Kramer mot Kramer og The Champ som har satt seg fast. Ellers var jeg skrekkfilm fantast en periode og den krypende følelsen som fylte meg da jeg så The Shining (Ondskapens hotel) med Jack Nicholson har jeg aldri følt hverken før eller siden.

Ellers sitter Amadeus, Danser med ulver og Broene i Madison County fast som fantastiske filmopplevelser.

Gammel 15-03-07, 22:13   #145
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og nå kan jeg også legge til "The last king of Scotland". Først og fremst gjorde den inntrykk fordi jeg vet at det var virkeligheten, bare at virkeligheten var enda mer grusom.

Utrolig bra spilt av Forest Whitaker

Gammel 15-03-07, 22:24   #146
Ophelia
Rosebud

Ophelia sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sunset Bvld.
Ophelia er litt kulOphelia er litt kul
Standard

Her må nevnes;
Sigøynernes tid - musikken i denne filmen sitter fortsatt i hodet mitt
Der Untergang
Requiem for a dream
What ever happened to Baby Jane
Whitnail and I - berørte meg på en svært god måte. Skikkelig a-ha-opplevelse og har sett den maange ganger...

Gammel 16-03-07, 18:25   #147
mammamia
Superaktiv

Medlem siden: Jan 2007
mammamia er litt kulmammamia er litt kul
Standard

Ser den har vært nevnt tidligere, men en av de filmene som har gjort sterkest inntrykk på meg er Breaking the waves, en annen fil jeg også har i tankene er Dancer in the dark. I positiv forstand blir jeg i godt humør av å tenke på filmer som Breakfast club( det var slik min tenåringstid var) og Mike Leighs filmer liker jeg godt.

mammamia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 21:10   #148
Soffers
Kontrollfreak

Soffers sin avatar

Soffers er litt kul
Standard

Det er mange flotte filmer! De som har berørt meg mest er nok:
* Mitt Afrika
Var en til om apartheid i Sør-Afrika, hva het nå den igjen da?? Journalist som skulle smugle informasjon til avisa på andre sida av grensa... Noen som vet hvilken jeg mener?
Av nyere og mer trivielle filmer husker jeg veldig godt:
* Ghost
* Dagen er din med Robin Williams
* Love actually
* Frihetens regn
* Den grønne mil

Mini '05 - med spesielle behov
Soffers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 21:16   #149
Soffers
Kontrollfreak

Soffers sin avatar

Soffers er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

"Cry Freedom"

Yesss!! Tænkju!
FY søren, som jeg hulka under den filmen... Verste var at vi gikk på ungdomsskolen, og det var ikke alle som var like oppegående i klassen min, for å si det sånn. Dermed var det ingen som skjønte hvorfor jeg gråt. De fleste satt og lo (!!!) over alle såkalte dødsårsakene som ble listet opp på slutten. De som ikke lo, reiste seg og gikk fordi 'rulleteksten' var jo så kjedelig... *Rystet enda*

Mini '05 - med spesielle behov
Soffers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 21:16   #150
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

La vita e bella. Definitivt. Jeg får klump i halsen bare jeg tenker på den.

Jeg så den på kino, og visste ingenting om filmen før vi så den. Snakker om å få alt slengt midt i ansiktet.

Jeg tror en av de bedre filmene jeg har sett i det siste har vært The constant gardener, og V for vendetta - fordi temaet treffer så godt.

Ellers er det mange filmer som har berørt meg på andre måter, men det har gjerne vært mer i dokumentarsjangeren, f.eks. Al Gore sin miljødoku, den danske om New Zealand eksperimentet - men da fordi det treffer så veldig ettersom det er saker jeg er veldig engasjert i til daglig.

Gammel 16-03-07, 21:21   #151
Ophelia
Rosebud

Ophelia sin avatar

Hvor: Sunset Bvld.
Ophelia er litt kulOphelia er litt kul
Standard

Soffers:

"Mitt Afrika"! Den er nydelig. Så den i den store salen på Colosseum kino da jeg var 12 år. Den gjorde inntrykk.

Gammel 16-03-07, 21:27   #152
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Schindlers liste her også, samt A requiem of a dream.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 21:31   #153
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

"Breaking the waves" - definitivt !

Defintivt! Og så så jeg Blood diamonds nå nylig, og en rørte meg sterkt. Når man ikke kan si at det "egentlig bare er film"... Å tenke på at det faktisk er folk som lever under slike jævlige forhold.

Det er flere også, men jeg har helt teflonhjerne når det gjelder filmer.... Og jeg gråter alltid veldig mye av filmer hvor noen dør, takler overhode ikke sånne dødsscener , har et traumatisk forhold til døden.

Kom på en til - Den engelske pasienten. Nydelig film!

Sist redigert av Milfrid : 16-03-07 kl 21:35. Årsak: La til film
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 21:33   #154
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Schindlers liste her også, samt A requiem of a dream.

Schindlers liste ble rett og slett så mye at jeg ikke klarte å ta den helt inn over meg. Den gjorde sterkt inntrykk, men ikke så sterkt som jeg hadde forventet. Kan ikke helt forklare hva jeg mener.

Gammel 16-03-07, 21:34   #155
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Nelle" og "Salmer ved kjøkkenbenken" er to filmer som har berørt meg. De har også inspirert meg i arbeid og kommunikasjon med mennesker, og styrket troen på at den faglige retningen jeg har sansen for er god. (Systemisk tilnærming.)

Ellers har American History X, Leon og Kolya berørt meg.

Gammel 16-03-07, 21:36   #156
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Ellers American History X

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 23:26   #157
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Valentina, her.

Den gjorde sterkt inntrykk, men ikke så sterkt som jeg hadde forventet.

Da skulle du sett den to uker etter fødsel. Sjakktrekk ... not! :nervevrak:

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 23:28   #158
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

A requiem of a dream.

Den var fysisk vond å se, husker jeg. Jeg ville bare lukke øynene, for bildene var for sterke. Og hvis jeg noensinne hadde vært fristet til å ta slankepiller, så virket den filmen rimelig preventivt, for å si det mildt.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 23:52   #159
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg prøver å beskytte meg selv mot sånne filmer, for jeg har bildene på netthinnen i måneder og år etterpå. Men Babel måtte jeg få med meg, og den var intens. Ellers er det mange av de som er nevnt allerede som har gjort inntrykk: La vita e bella, Dead Poets Society, Stekte grønne tomater, Philadelphia... Noe sterkere enn det klarer jeg ikke å se.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 22:02   #160
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Den Hitler-filmen, om Hitlers siste dager, husker bare ikke navnet i forbifarten..
Requiem for a dream
og American History X

Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:03.