|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#141 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den filmen som har berørt deg mest?
Som jeg skulle sagt det selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Den filmen som har berørt deg mest?Så har jeg begynt å lese tråden og ser at flere er enige med meg.
![]() |
#143 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den filmen som har berørt deg mest?Som 10-åring så jeg Orions Belte og den gjorde et uslettelig inntrykk på meg.
![]() |
#144 |
Moden mamma
Medlem siden: Feb 2007
![]() |
![]() Sv: Den filmen som har berørt deg mest?Fra ungdomstiden er det filmer som Kramer mot Kramer og The Champ som har satt seg fast. Ellers var jeg skrekkfilm fantast en periode og den krypende følelsen som fylte meg da jeg så The Shining (Ondskapens hotel) med Jack Nicholson har jeg aldri følt hverken før eller siden.
![]() |
#145 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den filmen som har berørt deg mest?Og nå kan jeg også legge til "The last king of Scotland". Først og fremst gjorde den inntrykk fordi jeg vet at det var virkeligheten, bare at virkeligheten var enda mer grusom.
![]() |
#146 |
Rosebud
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sunset Bvld.
![]() ![]() |
![]() Sv: Den filmen som har berørt deg mest?Her må nevnes;
![]() |
#147 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Den filmen som har berørt deg mest?Ser den har vært nevnt tidligere, men en av de filmene som har gjort sterkest inntrykk på meg er Breaking the waves, en annen fil jeg også har i tankene er Dancer in the dark. I positiv forstand blir jeg i godt humør av å tenke på filmer som Breakfast club( det var slik min tenåringstid var) og Mike Leighs filmer liker jeg godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Kontrollfreak
![]() |
![]() Sv: Den filmen som har berørt deg mest?Det er mange flotte filmer! De som har berørt meg mest er nok:
![]() |
#149 |
Kontrollfreak
![]() |
Yesss!! Tænkju!
![]() |
#150 |
Protonterapeut
|
![]() |
#151 |
Rosebud
Hvor: Sunset Bvld.
![]() ![]() |
![]() Sv: Den filmen som har berørt deg mest?Soffers:
![]() |
#153 |
Shake it out!
|
Defintivt! Og så så jeg Blood diamonds nå nylig, og en rørte meg sterkt. Når man ikke kan si at det "egentlig bare er film"... Å tenke på at det faktisk er folk som lever under slike jævlige forhold.
Now it's nothing but MY way! ![]() Sist redigert av Milfrid : 16-03-07 kl 21:35. Årsak: La til film |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Shake it out!
|
Schindlers liste ble rett og slett så mye at jeg ikke klarte å ta den helt inn over meg. Den gjorde sterkt inntrykk, men ikke så sterkt som jeg hadde forventet. Kan ikke helt forklare hva jeg mener.
![]() |
#155 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Den filmen som har berørt deg mest?"Nelle" og "Salmer ved kjøkkenbenken" er to filmer som har berørt meg. De har også inspirert meg i arbeid og kommunikasjon med mennesker, og styrket troen på at den faglige retningen jeg har sansen for er god. (Systemisk tilnærming.)
![]() |
#157 |
Textrovert
|
Da skulle du sett den to uker etter fødsel. Sjakktrekk ... not! :nervevrak:
![]() |
#158 |
Textrovert
|
Den var fysisk vond å se, husker jeg. Jeg ville bare lukke øynene, for bildene var for sterke. Og hvis jeg noensinne hadde vært fristet til å ta slankepiller, så virket den filmen rimelig preventivt, for å si det mildt.
![]() |
#159 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Den filmen som har berørt deg mest?Jeg prøver å beskytte meg selv mot sånne filmer, for jeg har bildene på netthinnen i måneder og år etterpå. Men Babel måtte jeg få med meg, og den var intens. Ellers er det mange av de som er nevnt allerede som har gjort inntrykk: La vita e bella, Dead Poets Society, Stekte grønne tomater, Philadelphia... Noe sterkere enn det klarer jeg ikke å se.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Hulder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den filmen som har berørt deg mest?Den Hitler-filmen, om Hitlers siste dager, husker bare ikke navnet i forbifarten.. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|