Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Digre edderkopper

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-07, 11:01   #61
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Digre edderkopper

Jeg ble også en gang tvunge til å tilbringe ca. 6 timer på do, fordi jeg visste at digre Eddis var et eller annet sted i resten av huset. Heldigvis satt den midt på veggen når mannen kom hjem. Og bare for å informere om størrelsen: Når den satt med bena rett ut, så hadde den IKKE plass i åpningen av et halvlitersglass. Derfor måtte han klemme av den litt bein, da passet den inn. :spy:

Uansett, det går an å ringe zoologisk fakultet på Blindern bare for å høre om edderkopper dør når man støvsuger dem. Har jeg hørt. (Ja, de gjør faktisk det).

Jeg vet veldig mye om arten "Stor Husedderkopp" (Tegeneria Atrica). Mye mer enn jeg ønsker. Fire år har jeg bodd med jævlene.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 11:02   #62
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det finnes en spray man kan kjøpe og da dauer de! Har ikke prøvd den selv men har en venninne som sverger til den.

Den er vissnok ganske giftig for de selger den bare på spesielle steder - altså ikke matbutikker og sånn.

Glad du overlevde natta... hehe

Gammel 28-03-07, 11:11   #63
Pastill
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Huldra. HVOR????

Jeg vil ha. Så jeg er armert når jeg skal i kjelleren. Dere tror det er ille nå dere. Bare vent til oktober når de rømmer inn. :grøss:

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 11:41   #64
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Husedderkopp? HUSEDDERKOPP? :fistel: Er det liksom meningen at disse beistene skal bo i stua mi. Slik var det ikke da jeg bodde nede i asfaltjungelen. Jeg tror jeg må anskaffe katt. Da bli i alle fall Snupp lykkelig.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 11:44   #65
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Husedderkopp? HUSEDDERKOPP? :fistel: Er det liksom meningen at disse beistene skal bo i stua mi. Slik var det ikke da jeg bodde nede i asfaltjungelen. Jeg tror jeg må anskaffe katt. Da bli i alle fall Snupp lykkelig.

Kommer litt an på hvor du bor. De er ikke så utbredt. I hvert fall ikke de store. De vanlige husedderkoppene er ikke så store, og overkommlige. Problemet med Tegeneria Atrica (den store) er de utrolig lange bein. Vent, skal jeg finne bilde av en stor husedderkopp. Størrelsen stemmer sånn ca, bortsett fra at kroppen på denne er stor i forhold til bena. Men den "samlede" størrelsen er omtrent som de vi hadde hjemme hos oss. I jordkjelleren, under kjøkkenet.

ADVARSEL: BILDE KAN STØTE ENKELTE SARTE SJELER!

http://www.cs.cmu.edu/~lanthony/pers...ria_atrica.jpg

Gammel 28-03-07, 11:58   #66
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bor i Oslo. Den edderkoppen så kjent ut. Sikkert en fjern grandtante av min, tenker jeg. Jeg innser ulempene ved å endelig ha fått hage.

Gammel 28-03-07, 12:04   #67
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Jepp, mine var også i Oslo.

Gammel 28-03-07, 12:25   #68
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Hvis jeg ikke husker så alt for feil så bodde vel dere også i min nye bydel. Bydelen for de inneelskende småkrypene. (Jeg trodde insekter og slikt likte seg best ute, jeg...)

Det stemmer nok. Men jeg får ikke lov til å prikke deg og fortelle deg hvor. Jeg er nemlig en ganske dårlig prikker.

Gammel 28-03-07, 13:00   #69
Cielo
Superduperaktiv

Cielo sin avatar

Cielo er populærCielo er populærCielo er populærCielo er populær
Standard

Du Gaia, vi møtes ikke hos deg til uken, OK?

Godt du fortsatt lever!

Gammel 28-03-07, 13:39   #70
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Cielo, her.

Du Gaia, vi møtes ikke hos deg til uken, OK?

Godt du fortsatt lever!

Helt greit. Jeg vil helst møtes et sted der det ikke er fare for å møte på noe med åtte, lange bein. Og så kommer jeg på at vi faktisk må avtale sted... Gleder meg, forresten!

Gammel 28-03-07, 13:42   #71
Cielo
Superduperaktiv

Cielo sin avatar

Cielo er populærCielo er populærCielo er populærCielo er populær
Standard

Ja, det blir hyggelig!
Vi kan jo tekstes?

Gammel 28-03-07, 14:09   #72
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Cielo, her.

Ja, det blir hyggelig!
Vi kan jo tekstes?

Jepp. Vi trenger jo ikke vite sted før samme dag. Tidspunkt er jo spikret.

Gammel 28-03-07, 14:35   #73
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg TAR ihvertfall ikke i en edderkopp, for et forslag!
Jeg pleier å hive enorme, store bøker på dem, og de ligger på samme sted til mannen min kommer hjem for å rydde opp på slagplassen.
Jeg har også blitt trengt opp i et hjørne av en (stor ifølge meg) (liten ifølge mannen) edderkopp, ble stående å skrike i et hjørne på kjøkkenet mens den sakte nærmet seg...rene skrekkfilmen. Fy f...så treig gubben var til å komme ilende til. I tenårene ga jeg vel mamma og pappa nesten hjerteinfarkt en del netter igjennom sommeren, hadde rom i kjelleren og kom brølende opp trappa med dyna i et vilt kaos bak meg, det kom faktisk superekle tusenbein og edderkopper på veggen ved senga mi.
Grøss, Grøss, men jeg påstår egentlig at jeg har mer eller mindre blitt kvitt skrekken min de siste årene. Av hensyn til barna.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 16:01   #74
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kravlet nettopp en enorm (og da mener jeg enorm) edderkopp inn under sofaen. Og jeg sitter her og lurer litt på om jeg skal tørre å bevege meg rundt i stua. Dette er den tredje kjempedigre edderkoppen jeg har sett den siste måneden. De to andre var inne på vaskerommet som ligger i første etasje like ved inngangsdøra. Hvor kommer edderkopper fra og bør jeg gjøre noe med dette? :angst:

Du bør nok flytte ...

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 21:10   #75
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Du bør nok flytte ...

Etter å ha jaktet på den i hele ettermiddag så innser jeg at det nok er den eneste løsningen, ja. Den er alt for smart for meg og er umulig å finne. Sikkert en genetisk modifisert edderkopp som har planer om å ta over hele verden, og som begynner med mitt hus.

Gammel 28-03-07, 21:34   #76
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Velkommen til Suburbia!

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 22:02   #77
pippo
Sangfugl

pippo sin avatar

pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Etter å ha pint meg gjennom denne tråden begynner jeg å angre skikkelig på at vi i løpet av en uke forlater asfalt og blokk, til fordel for krypkjeller, hage og rekkehus..

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 22:09   #78
pippo
Sangfugl

pippo sin avatar

pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg glemte forresten å fortelle yndlingsedderkopphistorien min..

Da jeg var i tenårene hadde jeg rom i kjellerstua. Jeg pleide å ligge på gulvet, ved siden av vedovnen når jeg gjorde lekser. En dag hørte jeg en slags "tasselyd" i vedkjelen ved ovnen. Jeg lyttet lenge og vel før jeg turte gå for å se hva som "tasset".. Jeg trodde muligens det kunne være en mus. Vel, synet som møtte meg var ikke veldig ulikt en mus. En diger lodden dott som tasset rundt. En kjempeedderkopp, med masse støv på seg. Jeg fikk selvsagt hylt det høyeste jeg kunne på mamma (hun var edderkoppfangeren, pappa var livredd), og så fikk hun båret den ut. Et kjempebeist, av arten som er beskrevet i tråden. Tenk, en "tassende" edderkopp som gir lyd fra seg... Uæææææ....

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 22:11   #79
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Jeg TAR ihvertfall ikke i en edderkopp, for et forslag!
Jeg pleier å hive enorme, store bøker på dem, og de ligger på samme sted til mannen min kommer hjem for å rydde opp på slagplassen.
Jeg har også blitt trengt opp i et hjørne av en (stor ifølge meg) (liten ifølge mannen) edderkopp, ble stående å skrike i et hjørne på kjøkkenet mens den sakte nærmet seg...rene skrekkfilmen. Fy f...så treig gubben var til å komme ilende til. I tenårene ga jeg vel mamma og pappa nesten hjerteinfarkt en del netter igjennom sommeren, hadde rom i kjelleren og kom brølende opp trappa med dyna i et vilt kaos bak meg, det kom faktisk superekle tusenbein og edderkopper på veggen ved senga mi.
Grøss, Grøss, men jeg påstår egentlig at jeg har mer eller mindre blitt kvitt skrekken min de siste årene. Av hensyn til barna.

Du och jag!

Storebror var nesten 2 år da vi var i Tyrkia hvor de hadde hoppende edderkopper . Jeg ble stum av skrekk når de kom på balkongen vår, men da ropte poden: Pappa, pappa, pring (spring) i fulle farta, mamma er redd doppen (edderkoppen). Han må fremdeles stille opp for sin hysteriske mamma nåe mannen ikke er tilstede.

Gammel 01-04-07, 12:25   #80
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Hah! 1-0 til Gaia. Eddis er nå ute av huset, og han lever fortsatt. Gaia er sjempefornøyd.

Takk for støtte i den meget vanskelige perioden jeg nettopp har vært igjennom. Det er en befrielse å endelig føle at jeg har fått tilbake huset er mitt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:37.