Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Finnes den perfekte vognen noe sted?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-03-07, 21:16   #1
Kristinmor
Nybegynner

Medlem siden: Mar 2007
Kristinmor har et hav av muligheter foran seg
Kul

Finnes den perfekte vognen noe sted?

Jeg har fått meg en ny hobby.. Det er å pløye side opp og side ned på søk etter den perfekte vognen. Kjempebra å ha en sånne nettsider, men jeg føler meg så utrolig forvirret. Mange år siden jeg sist hadde behov for vogn, og er nå på jakt igjen... Prisene og teknologien har sprettet i været. Hvis det er noen som har noen tips så kom gjerne med de.. enten her eller på barnevognguiden...

Endret: Fjernet snikreklame. - Admin

Sist redigert av HP : 30-03-07 kl 14:52. Årsak: Fjernet snikreklame
Kristinmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 15:01   #2
lil'c
Passiv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Finnes den perfekte vognen noe sted?

Niks, det gjør det ikke.
Men, så nært man kommer den perfekte drømme vogna, ja;
Bugaboo Cameleon.
Ingen over, ingen ved siden

(og jeg har prøvd et stygt antall vogner, men ikke kan måle seg, bla. xplory, OTH, emmaljunga, simo, troller, quinny, teutonia osv.)

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 15:09   #3
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Finnes den perfekte vognen noe sted?

Alt avhenger av hvor du skal bruke vognen og til hvilke bruk.

Jeg har Teutonia Spirit S3. Er veldig fornøyd med den når jeg er i sentrum. Den er lett å manøvrere og trille. Men den er bred og det er ikke overalt jeg kommer meg gjennom Men til byshopping e.l. er den super.

Til bare vanlig turtrilling er den også bra, men IKKE i snø eller slaps. Hjulene er så brede at de fungerer mer som en snømåker enn som hjul

Men faktisk, kunne jeg gått tilbake og valgt en ny vogn, så hadde jeg valgt denne om igjen (med tanke på hvilke vogner som var våren 2006).

Gammel 26-03-07, 15:14   #4
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Hvis jeg skulle valgt en nå tror jeg at det måtte være en OTH.

Akkurat nå har vi en graco expedition trille som vi er utrolig glad i og som var et KJEMPEkjøp for oss. I tillegg har vi phil and teds e3 som er genial til to tette, og en teutonia sport som er kjempefin når lillebror er alene.

Jeg har vært gjennom MANGE vogner, men er fornøyd med de siste her vi kommer til å ha noensinne...

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 15:49   #5
kiddo
På flyttefot.

kiddo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bugaboo Cameleon er den beste jeg har hatt, fordi den var lett, hadde mange fargemuligheter, kunne skifte sittestilling enkelt, blir liten sammenlagt, god sovevogn, suveren å trille osv.

Jeg er ikke überbegeistret for fleecen på sommeren, men nå kommer det snart noen andre stoffer. Den er ikke supergod i slapsesnø, men det hjelper kanskje vinterhjulene på.

Gammel 26-03-07, 16:13   #6
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av kiddo, her.

Bugaboo Cameleon er den beste jeg har hatt, fordi den var lett, hadde mange fargemuligheter, kunne skifte sittestilling enkelt, blir liten sammenlagt, god sovevogn, suveren å trille osv.

Jeg er ikke überbegeistret for fleecen på sommeren, men nå kommer det snart noen andre stoffer. Den er ikke supergod i slapsesnø, men det hjelper kanskje vinterhjulene på.

Det er rart å forskjellige vi er. Jeg opplevde den som skranglete og vond å trille. Stiv i styret.

Derfor er det beste å prøve vogna skikkelig for å finne sine egne preferanser.

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 16:28   #7
*BEA*
Nesten fersk!

*BEA* sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
*BEA* har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg stemmer for OTH!

Det finnes bare ett minus på OTH, og det er at setet ikke er vendbart.
Men det er en vanesak spør du meg.

*BEA* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 16:33   #8
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo helt avhengig av hva du skal bruke den til! Bare for nyfødt, hele vognperioden (nå er det en gjeng her som ler rått, hører jeg!), bygater, terreng, hvor stor bil man har, dårlig rygg/bekken ifht. løfting, stabilitet, skal små storesøsken trille osv. osv.

Gammel 26-03-07, 17:03   #9
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har hatt OTH i 3,5 år og hadde kjøpt den igjen skulle jeg hatt en ny vogn.
Eneste abre er at den ikke er vendbar, men det er bare 3-4 mnd når barnet er lite som dette kan være dumt. Han er 104 cm og snart 4år nå og vi bruker ennå vognen fra tid til annen.

Jeg ville ikke hatt Bugaboo fordi vognen ikke er sporty nok for mitt bruk som innebærer å kunne bruke vognen til jogging, på skogsstier, snøføre og i det heletatt ulendt terreng.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 17:53   #10
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Muligens HTO? Jeg er i hvertfall kjempefornøyd!
Har hatt flere Quinny utgaver og Teutonia tidligere, men OthŽn vi har nå er en drøm å trille Det eneste negative er kjøreretningen, men dette er jo kun et problem for de yngste barna.

Gammel 26-03-07, 22:35   #11
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Den beste vognen er uten tvil Bugaboo Cameleon. Jeg har brukt den i all slags vær og føreforhold, og den er helt topp!
Anbefales! Dessuten gjør det jo ikke noe at en vogn er pen å se på også, og der synes jeg også at Bugaboo ligger milevis foran konkurrentenes kjedelige trauste design.

www.bugaboo.com

Gammel 28-03-07, 19:57   #12
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Eneste abre er at den ikke er vendbar, men det er bare 3-4 mnd når barnet er lite som dette kan være dumt.

Det er jeg ikke enig i. Jeg syns det var en absolutt fordel å ha Lille B vendt mot meg til han var over året. Han trivdes med det selv også. En svensk test anbefaler at barnet sitter vendt mot den som triller til det er over året, for å ha noe kjent å vile øynene på og for å forhindre altfor mange inntrykk.

Ellers har jeg ingen tips til beste vogn, men jeg fraråder Hartan. Vi har en Teotonia trehjuling, litt tung, knirker litt her og der, men kan kjøres i absolutt alt terreng.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 20:05   #13
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Som acsa sier kommer det helt an på behovet, men for meg er det OTH Urban Jungle som er aller nærmest den perfekte vogn. Da jeg byttet fra bag til sittedel da Aurora var 5 måneder gammel, trivdes hun mye bedre i vogna enn hun gjorde i bagen på slutten. Tror det ble litt for kjedelig for henne å ligge nedi der og ikke se noe. Den har god liggestilling og stor kalesje, så det er uansett ikke voldsomt med inntrykk de får. Med mindre man raser rundt midt i en storby dag ut og dag inn. I New York byttet vi til Bugaboo for å kunne ha henne mot oss en stund til, men det er jo en litt spesiell by, da.

Gammel 28-03-07, 20:08   #14
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Som acsa sier kommer det helt an på behovet, men for meg er det OTH Urban Jungle som er aller nærmest den perfekte vogn.

Signerer, OTH er super!

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 20:45   #15
Pastill
Pauset

Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det er jeg ikke enig i. Jeg syns det var en absolutt fordel å ha Lille B vendt mot meg til han var over året. Han trivdes med det selv også. En svensk test anbefaler at barnet sitter vendt mot den som triller til det er over året, for å ha noe kjent å vile øynene på og for å forhindre altfor mange inntrykk.

Jada. Men fordi om det er "best" så betyr det ikke at det stemmer for alle. Jeg legger ikke så mye i disse testene i allefall. Vi hadde vendbar vogn til poden var over året og hadde han fra oss fra han var åtte månder. Rett og slett fordi da var han roligere.
Jeg har ingen tro på at hvilken vei barnet sitter i vognen har så kjempemye å si. Tror neppe noen har blitt påført varige skader av dette.

Gammel 28-03-07, 20:47   #16
Pastill
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Den beste vognen er uten tvil Bugaboo Cameleon. Jeg har brukt den i all slags vær og føreforhold, og den er helt topp!
Anbefales! Dessuten gjør det jo ikke noe at en vogn er pen å se på også, og der synes jeg også at Bugaboo ligger milevis foran konkurrentenes kjedelige trauste design.

www.bugaboo.com

Må si jeg ikke bryr meg SÅ mye om designet når det kommer til vogner. Funksjon kommer nok foran.

Har du jogget med den forrsten?

Gammel 28-03-07, 21:11   #17
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Jada. Men fordi om det er "best" så betyr det ikke at det stemmer for alle. Jeg legger ikke så mye i disse testene i allefall. Vi hadde vendbar vogn til poden var over året og hadde han fra oss fra han var åtte månder. Rett og slett fordi da var han roligere.
Jeg har ingen tro på at hvilken vei barnet sitter i vognen har så kjempemye å si. Tror neppe noen har blitt påført varige skader av dette.

Enig! Jeg stemmer for OTH! Har hatt den til lillebror og har bestilt en ny til nestemann.

Gammel 28-03-07, 21:20   #18
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Det er jo helt avhengig av hva du skal bruke den til! Bare for nyfødt, hele vognperioden (nå er det en gjeng her som ler rått, hører jeg!), bygater, terreng, hvor stor bil man har, dårlig rygg/bekken ifht. løfting, stabilitet, skal små storesøsken trille osv. osv.

Nemlig!

Jeg synes det er noe "tullete" å si at den eller den vognen er perfekt selv om man er aldri så fornøyd selv. "Den perfekte vogn" finnes kun i den grad at den dekker det aktuelle individets behov og en perfekt vogn for et junibarn i Alta kan være et ganske annet enn for et novemberbarn i Kristiansand.

Jeg må innrømme at jeg gremmes litt når enkelte helt uten forbehold påstår at noen "bare må" kjøpe en sånn eller slik vogn fordi de er så fornøyd med den selv uten å i det hele tatt forhøre seg om vognbehovet til den som ber om vognhjelp. Perfekt for en er slett ikke det samme som perfekt for en annen.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 21:25   #19
Tøtto
Superduperaktiv

Tøtto sin avatar

Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Den perfekte vogn for meg er oth. Men jeg brukte den ikke før gullet var passert ett år fordi jeg ville ha henne mot meg til da.
Jeg kommer alltid til å eie en oth så lenge jeg har barn som bruker vogn.

Sist redigert av Tøtto : 28-03-07 kl 21:28. Årsak: måtte legge til noe
Tøtto er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 21:25   #20
tutta
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

www.bugaboo.com

Jepp!!! Helt klart den ultimate barnevognen . Me love bugaboo

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:50.