|
Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye bruker du på jåleri i løpet av et år?Jeg prøver å unngå å lage regnestykke.
![]() |
#23 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Hvor mye bruker du på jåleri i løpet av et år?Jeg bruker veldig lite penger på jåleri utover frisør, men nå som jeg har kort hår og i tillegg farger ettervekst på hvert frisørbesøk, blir det jo enorme summer ut av det også. Jeg betaler drøyt 1000,- pr gang, og er der hver 5.-6. uke.
![]() |
#25 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Hvor mye bruker du på jåleri i løpet av et år?Det som koster litt for min del er frisørbesøk. Jeg går seks ganger i året, det blir 4500totalt bare på det. I tillegg bruker jeg dyr sjampo, balsam og kur. Ellers er jeg billig i drift, kjøper det meste på apotek eller rema. Tror jeg kan runde opp til 6000 og være innenfor hva jeg reelt bruker.
![]() |
#26 |
Trøtt
|
![]() Sv: Hvor mye bruker du på jåleri i løpet av et år?Aner ikke. Går til frisøren alt for sjelden, så det går max 2000 i året der, hudpleie handler jeg på taxfree- det tilsvarer vel en tusenlapp 4 ganger i året. Noen neglelakker og sånt utenom. Tipper realistisk mellom 6000 og 8000 i året.
![]() |
#27 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Hvor mye bruker du på jåleri i løpet av et år?Rundt 500 kr tror jeg. Det fordeler seg på 180 kr til frisør, ca 200 kr til shampoo (en flaske fra Rema (ca 35 kr) som varer ca 2 mnd), ca 120 kr til en fuktighetskrem for ansikt og en enkel bodylotion.
![]() |
#28 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hvor mye bruker du på jåleri i løpet av et år?Ca 12-13000. Fire frisørbesøk ca 1500,- pr gang, diverse sminke og hårprodukter ca 2000. Kremer og serum ca 2000. I tillegg kommer hudpleie, fotpleie etc. Kjøper av og til Grouponkuponger så her varierer det hvor mye jeg bruker, men 2-3000 blir det nok i løpet av året.
![]() |
#29 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hvor mye bruker du på jåleri i løpet av et år?
Hvordan klarer du å bruke bare 180 på frisør? |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvor mye bruker du på jåleri i løpet av et år?Jeg går til frisør altfor sjelden, men det blir vel ca 4000 der allikevel. Jeg er ikke så skrekkelig jålete, men det går vel med en del penger allikevel. Når jeg først handler, så kjøper jeg ofte litt dyrere produkter. Kanskje ca 500 kroner i måneden i tillegg til frisøren?
![]() |
![]() |
#31 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Hvor mye bruker du på jåleri i løpet av et år?Jeg antar at jeg ligger på en 15 000 jeg også, inkludert klær.
![]() |
![]() |
#32 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() Sv: Hvor mye bruker du på jåleri i løpet av et år?Frisør..Tja når jeg hadde helt kort hår, hver 6 uke var jeg til frisøren, i år har jeg vært en gang i slutten av januar(var ikke før jul)Da farget jeg det og stripet det, og skal før 17 mai.
![]() |
#33 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye bruker du på jåleri i løpet av et år?Vet at jeg bruker mye penger på slike ting, det er min svakhet i livet, mannen snuser, jeg kjøper jåleting..bruker ca 1500 kr mnd, går til frisøren utenom,ca 4 ganger i året tror jeg. Betaler da rundt 1700 kr..
![]() |
#34 |
Er frisk!
|
Klipper meg hos en søt vietnameser på Sinsen en gang i året. Nå er det forresten 14 måneder siden sist, må få kommet meg av gårde snart.
![]() |
#35 |
maler
|
![]() Sv: Hvor mye bruker du på jåleri i løpet av et år?2-3000 tenker jeg. Frisør et par ganger, kanskje 500 på sminke og ellers litt solkrem og shampo.
![]() |
#36 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Inkludert klær blir regnestykket mitt litt annleis.
![]() |
![]() |
#37 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Hvor mye bruker du på jåleri i løpet av et år?En dag jeg sto og la mascara, regnet jeg ut at jeg bruker 1200 bare på vippene mine hvert år. Mascara til 300 ca fire ganger i året. Syns det er helt sykt! Har striper i håret som egentlig krever at man følger opp, men å bruke mellom 1500 og 2000 på hår annenhver måned er altså uaktuelt. Jeg nekter å la meg påvirke til å bruke så sykt mye på å fikse på utseende mitt lenger.
![]() |
#38 |
Pauset
|
![]() Sv: Hvor mye bruker du på jåleri i løpet av et år?Ikke mye. Farger ikke håret, mamma klipper det gratis. Bruker litt penger på gode hårprodukter og kjøper bra sminke når jeg først gjør det. Men tipper totalt sett at jeg handler for kanskje 2-3000 kr i året. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Fortynnet
|
Dette er jo ikke viktige ting i betydningen livsviktige. Men jeg syns jo likevel det kan være viktig å føle seg fin og velstelt i hverdagen. Hva det innebærer er jo veldig forskjellig fra person til person. Men mascara hadde ikke jeg kuttet ut, med mindre jeg virkelig ikke hadde penger til det aller, aller nødvendigste. Absolutt verd pengene. For meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Er frisk!
|
Jeg er helt enig! Det er viktig å føle seg fin og velstelt i hverdagen. For meg innebærer det (heldigvis) å ha relativt nyvasket og nybørstet hår og ha pusset tennene... For andre kan det bety noe helt annet.
![]() |
|
|