Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hvor mye bruker du på jåleri i løpet av et år?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-03-12, 14:58   #21
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på jåleri i løpet av et år?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Ser ikke sånn ut når jeg ser på fjortisene med fjorten lag brunkrem, hair extensions and the works.

Var ikke sånn da jeg var ung.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 15:07   #22
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg prøver å unngå å lage regnestykke.
Bruker Kanebo Sensai til ansiktet, og det er svindyrt. Heldigvis veldig drøyt i bruk.
Så har jeg kuttet kraftig ned på frisør-utgiftene med å hjemme-farge håret. Ned fra 1200,- hver 6. uke til rundt hundrelappen.
Sminke kjøper jeg sjelden og da på H&M eller Vita. Samme med neglelakk.
Men så er jeg helt manisk på body-lotion og håndkrem, men bruker billige merker.
Så prøver jeg å spandere på meg fotpleie 1-2 ganger pr. år.
Ok. Maks 500,- pr. måned i snitt, gjetter jeg vilt.

Gammel 25-03-12, 15:52   #23
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker veldig lite penger på jåleri utover frisør, men nå som jeg har kort hår og i tillegg farger ettervekst på hvert frisørbesøk, blir det jo enorme summer ut av det også. Jeg betaler drøyt 1000,- pr gang, og er der hver 5.-6. uke.

Gammel 25-03-12, 16:01   #24
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Ser ikke sånn ut når jeg ser på fjortisene med fjorten lag brunkrem, hair extensions and the works.

http://www.an.no/anung/article5542958.ece

Gammel 25-03-12, 16:03   #25
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Det som koster litt for min del er frisørbesøk. Jeg går seks ganger i året, det blir 4500totalt bare på det. I tillegg bruker jeg dyr sjampo, balsam og kur. Ellers er jeg billig i drift, kjøper det meste på apotek eller rema. Tror jeg kan runde opp til 6000 og være innenfor hva jeg reelt bruker.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 16:07   #26
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Aner ikke. Går til frisøren alt for sjelden, så det går max 2000 i året der, hudpleie handler jeg på taxfree- det tilsvarer vel en tusenlapp 4 ganger i året. Noen neglelakker og sånt utenom. Tipper realistisk mellom 6000 og 8000 i året.

Gammel 25-03-12, 17:02   #27
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Rundt 500 kr tror jeg. Det fordeler seg på 180 kr til frisør, ca 200 kr til shampoo (en flaske fra Rema (ca 35 kr) som varer ca 2 mnd), ca 120 kr til en fuktighetskrem for ansikt og en enkel bodylotion.

Ellers bruker jeg jo litt på solkrem, men det regner jeg ikke som jåleri.

Bruker ikke sminke og så godt som ikke smykker.

Lite opptatt av utseendet, ja.

Gammel 25-03-12, 18:28   #28
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ca 12-13000. Fire frisørbesøk ca 1500,- pr gang, diverse sminke og hårprodukter ca 2000. Kremer og serum ca 2000. I tillegg kommer hudpleie, fotpleie etc. Kjøper av og til Grouponkuponger så her varierer det hvor mye jeg bruker, men 2-3000 blir det nok i løpet av året.

Gammel 25-03-12, 18:36   #29
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Rundt 500 kr tror jeg. Det fordeler seg på 180 kr til frisør, ca 200 kr til shampoo (en flaske fra Rema (ca 35 kr) som varer ca 2 mnd), ca 120 kr til en fuktighetskrem for ansikt og en enkel bodylotion.

Ellers bruker jeg jo litt på solkrem, men det regner jeg ikke som jåleri.

Bruker ikke sminke og så godt som ikke smykker.
Lite opptatt av utseendet, ja.

Hvordan klarer du å bruke bare 180 på frisør?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 18:42   #30
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg går til frisør altfor sjelden, men det blir vel ca 4000 der allikevel. Jeg er ikke så skrekkelig jålete, men det går vel med en del penger allikevel. Når jeg først handler, så kjøper jeg ofte litt dyrere produkter. Kanskje ca 500 kroner i måneden i tillegg til frisøren?

Gammel 25-03-12, 18:45   #31
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg antar at jeg ligger på en 15 000 jeg også, inkludert klær.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 18:52   #32
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Frisør..Tja når jeg hadde helt kort hår, hver 6 uke var jeg til frisøren, i år har jeg vært en gang i slutten av januar(var ikke før jul)Da farget jeg det og stripet det, og skal før 17 mai.

Sminke: 50 kr i året kaskje på ny lipgloss

Hudkremer bruker jeg litt mere på, kjøper på apoteket en so jeg har funnet passer best til min tør-feite hud

kropsbehandling: 0

Gammel 25-03-12, 18:55   #33
Leandra
Superduperaktiv

Leandra sin avatar

Hvor: Vestlandet
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Vet at jeg bruker mye penger på slike ting, det er min svakhet i livet, mannen snuser, jeg kjøper jåleting..bruker ca 1500 kr mnd, går til frisøren utenom,ca 4 ganger i året tror jeg. Betaler da rundt 1700 kr..

Gammel 25-03-12, 18:58   #34
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hvordan klarer du å bruke bare 180 på frisør?

Klipper meg hos en søt vietnameser på Sinsen en gang i året. Nå er det forresten 14 måneder siden sist, må få kommet meg av gårde snart.

Gammel 25-03-12, 18:58   #35
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

2-3000 tenker jeg. Frisør et par ganger, kanskje 500 på sminke og ellers litt solkrem og shampo.

Gammel 25-03-12, 19:01   #36
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Jeg antar at jeg ligger på en 15 000 jeg også, inkludert klær.

Inkludert klær blir regnestykket mitt litt annleis.

Gammel 25-03-12, 19:41   #37
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

En dag jeg sto og la mascara, regnet jeg ut at jeg bruker 1200 bare på vippene mine hvert år. Mascara til 300 ca fire ganger i året. Syns det er helt sykt! Har striper i håret som egentlig krever at man følger opp, men å bruke mellom 1500 og 2000 på hår annenhver måned er altså uaktuelt. Jeg nekter å la meg påvirke til å bruke så sykt mye på å fikse på utseende mitt lenger.

Før brukte jeg veldig mye på slikt, og bruker nå mindre og mindre, og håper jeg klarer å holde på det.

Nå høres jeg ut som ei sur kjerring. Det er ikke meningen, jeg ble bare så sjokkert over hvor mye som går med på ting som virkelig ikke egentlig er viktig.

Gammel 25-03-12, 19:44   #38
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke mye. Farger ikke håret, mamma klipper det gratis. Bruker litt penger på gode hårprodukter og kjøper bra sminke når jeg først gjør det. Men tipper totalt sett at jeg handler for kanskje 2-3000 kr i året.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 19:50   #39
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Nå høres jeg ut som ei sur kjerring. Det er ikke meningen, jeg ble bare så sjokkert over hvor mye som går med på ting som virkelig ikke egentlig er viktig.

Dette er jo ikke viktige ting i betydningen livsviktige. Men jeg syns jo likevel det kan være viktig å føle seg fin og velstelt i hverdagen. Hva det innebærer er jo veldig forskjellig fra person til person. Men mascara hadde ikke jeg kuttet ut, med mindre jeg virkelig ikke hadde penger til det aller, aller nødvendigste. Absolutt verd pengene. For meg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 19:53   #40
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Dette er jo ikke viktige ting i betydningen livsviktige. Men jeg syns jo likevel det kan være viktig å føle seg fin og velstelt i hverdagen. Hva det innebærer er jo veldig forskjellig fra person til person. Men mascara hadde ikke jeg kuttet ut, med mindre jeg virkelig ikke hadde penger til det aller, aller nødvendigste. Absolutt verd pengene. For meg.

Jeg er helt enig! Det er viktig å føle seg fin og velstelt i hverdagen. For meg innebærer det (heldigvis) å ha relativt nyvasket og nybørstet hår og ha pusset tennene... For andre kan det bety noe helt annet.

Men det er klart - har man ikke penger til mat, dropper man mascaraen eller leppestiften. Det tror jeg alle er enige om.

Samtidig er det jo ikke tvil om at det er forventninger som signaliseres (i tråder her f.eks) om å stripe/farge hår, nappe øyebryn (på ungdommer som ikke har bedt om det selv), sminke seg, pynte seg, barbere legger, barbere underliv, osv. Om 20 år er det kanskje som i enkelte miljøer i USA - forventninger om Botox i det man passerer 35? Og kvinner er ofte de som driver frem disse trendene selv, synes jeg.

Det bør være slik at det er like ok å ikke bruke masse tid og penger på utseendet som det er å gjøre det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:44.