Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hvor mye bruker du på jåleri i løpet av et år?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-03-12, 20:41   #1
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på jåleri i løpet av et år?

En dag jeg sto og la mascara, regnet jeg ut at jeg bruker 1200 bare på vippene mine hvert år. Mascara til 300 ca fire ganger i året. Syns det er helt sykt! Har striper i håret som egentlig krever at man følger opp, men å bruke mellom 1500 og 2000 på hår annenhver måned er altså uaktuelt. Jeg nekter å la meg påvirke til å bruke så sykt mye på å fikse på utseende mitt lenger.

Før brukte jeg veldig mye på slikt, og bruker nå mindre og mindre, og håper jeg klarer å holde på det.

Nå høres jeg ut som ei sur kjerring. Det er ikke meningen, jeg ble bare så sjokkert over hvor mye som går med på ting som virkelig ikke egentlig er viktig.

Gammel 25-03-12, 20:50   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Nå høres jeg ut som ei sur kjerring. Det er ikke meningen, jeg ble bare så sjokkert over hvor mye som går med på ting som virkelig ikke egentlig er viktig.

Dette er jo ikke viktige ting i betydningen livsviktige. Men jeg syns jo likevel det kan være viktig å føle seg fin og velstelt i hverdagen. Hva det innebærer er jo veldig forskjellig fra person til person. Men mascara hadde ikke jeg kuttet ut, med mindre jeg virkelig ikke hadde penger til det aller, aller nødvendigste. Absolutt verd pengene. For meg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 20:53   #3
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Dette er jo ikke viktige ting i betydningen livsviktige. Men jeg syns jo likevel det kan være viktig å føle seg fin og velstelt i hverdagen. Hva det innebærer er jo veldig forskjellig fra person til person. Men mascara hadde ikke jeg kuttet ut, med mindre jeg virkelig ikke hadde penger til det aller, aller nødvendigste. Absolutt verd pengene. For meg.

Jeg er helt enig! Det er viktig å føle seg fin og velstelt i hverdagen. For meg innebærer det (heldigvis) å ha relativt nyvasket og nybørstet hår og ha pusset tennene... For andre kan det bety noe helt annet.

Men det er klart - har man ikke penger til mat, dropper man mascaraen eller leppestiften. Det tror jeg alle er enige om.

Samtidig er det jo ikke tvil om at det er forventninger som signaliseres (i tråder her f.eks) om å stripe/farge hår, nappe øyebryn (på ungdommer som ikke har bedt om det selv), sminke seg, pynte seg, barbere legger, barbere underliv, osv. Om 20 år er det kanskje som i enkelte miljøer i USA - forventninger om Botox i det man passerer 35? Og kvinner er ofte de som driver frem disse trendene selv, synes jeg.

Det bør være slik at det er like ok å ikke bruke masse tid og penger på utseendet som det er å gjøre det.

Gammel 25-03-12, 21:30   #4
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker vel sånn gjennomsnittlig mye vil jeg tro. Produktene kjøper jeg stort sett på nettet eller tax-free. Bruker ikke de aller dyreste hudpleieproduktene, men heller ikke de billigste. Går til frisør ca 5 ganger i året. Farger det selv for å spare litt penger, men tar straight'n shine behandlig, som ikke akkurat er billig. Havner et sted mellom 10 og 15000 vil jeg tro.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 14:02   #5
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Helt enig, det er jo det viktigste av alt - for meg.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:54.