Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor vil vi på sommerferie?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-04-12, 20:57   #1
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor vil vi på sommerferie?

Jeg har ca. en uke til rådighet i perioden midten av juli - slutten av august. Og det eneste jeg vet at det må innebære varme og bading, men samtidig være mulig å bevege seg litt rundt og oppleve omgivelsene. Charter utgår, men ikke nødvendigvis chartermål.

Noen som kan anbefale noen fine, familievennelige destinasjoner i Italia, Spania eller Sør-Frankrike. Og gjerne tipse om gode leilighetsformidlere i området.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-12, 09:18   #2
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor vil vi på sommerferie?

Sjekke på Finn?
Flybillett-prisene har økt masse nå mot sommeren så da ville jeg ha funnet et reiemål som feks RyanAir flyr til og tatt det derifra. Bosted finner du alltids.
Sembo er også et tips.

Gammel 03-04-12, 09:31   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har bestemt oss for at vi nå uansett er så sent ute at vi bare venter og ser hva ferien bringer. Blir det elendig vær så betaler vi masse penger for en restplasstur til syden. Hvis ikke, så blir det nok en liten tur til London eller biltur til Danmark/Sverige.

Vi skal på fancy juleferie i år. Mannen skal golfe på Mallorca i en uke, og jeg skal på konferanse i San Diego. Ungene bryr seg visst ikke så mye om hvor de er bare det er ferie. Så vi bare lar humla suse.

Gammel 03-04-12, 18:37   #4
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke er mål å gjøre det billigst mulig, altså. Jeg er ikke noe glad i Ryan Air fordi jeg syns de er lite fleksible på alt for mange måter. Jeg er mer opptatt av tips til fine steder å ferie med barn. Gjerne ved Middelhavet. Men helst ikke ren sand&strand. Vi vil gjerne oppleve litt også, ikke bare ligge rett ut.

Gammel 03-04-12, 18:38   #5
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nice?

Gammel 03-04-12, 18:40   #6
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Nice er fint. Der har vi vært flere ganger uten barn. Men jeg er usikker på om det er så veldig barnevennlig.

Vi vurderer Juan les Pins, Vallencia og Amalfi. fint å holde det til ett land.

Gammel 03-04-12, 18:43   #7
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi har bestemt oss for at vi nå uansett er så sent ute at vi bare venter og ser hva ferien bringer. Blir det elendig vær så betaler vi masse penger for en restplasstur til syden. Hvis ikke, så blir det nok en liten tur til London eller biltur til Danmark/Sverige.

Vi skal på fancy juleferie i år. Mannen skal golfe på Mallorca i en uke, og jeg skal på konferanse i San Diego. Ungene bryr seg visst ikke så mye om hvor de er bare det er ferie. Så vi bare lar humla suse.

Det blir litt sånn her og.. Vi skal jo selge hus i sommer, og aner ikke helt når det blir. Så vi må avvente litt.

Jeg har søkt litt på både Finn og Norwegian. Vi har sett på Sopot (Gdansk), og der har vi funnet ganske billige alternativer.
Så det kan være et alternativ? Der har du både sjarm, litt kultur og sol/bad.
(Er noen Gdansk tråder her inne!)

Men sånn ellers er barna happy om vi drar til Åre og badeland der.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-12, 18:47   #8
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi likte veldig godt Piemonte! I år blir det Paris og Champagne. Ikke så veldig lenge siden vi bestilte. Tidligere har vi bestilt fra in-italia.dk, i år gikk vi via holidayrentals.co.uk.

Gammel 03-04-12, 19:08   #9
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Vi var veldig fornøyde med Kroatia når vi var der. Leide hus gjennom Novasol og kjørte ned. Norwegian flyr f.eks til Pula og rundt der er det veldig fint, f.eks Rovinj. Vi hadde hus i Medulin, en liten søt by, med okei strand (vi hadde basseng da) og små forhold.

I år blir det charter, til Kreta... lenge siden sist vi var sørover og jeg "gadd" ikke å tenke noe særlig.

Gammel 03-04-12, 19:19   #10
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Vi var i sør Spania i fjor. Fly til Malaga og bodde i Fuengirola.
Likte oss kjempegodt der. Det var litt luftig drag og ikke så hett. Men vannet i havet er ikke så varmt da..
Det er en superfin dyrepark i byen. Man kom tett innpå dyrene. Mange forskjellige dyr.
Det finnes også badeland i byen, det var ikke vi på da.
Var i snobbebyen Marbella. Flott havn med DE luksusbåtene. Gøy å se litt av hvert langs havnen der... Vi spiste middag på Hard Rock Cafe og glante litt i butikker.
Kjørte østover til Gibraltar. Var på havsafari og tuslet rundt i den britiske kolonien.
Kjørte oppi fjellene til en koselig hvitmalt fjellandsby, Mijas. Der kjørte vi esel rundt i gatene, spiste middag og gikk der og surret til langt på kveld. Koselig.
Vi var også på dagstur til Marokko, til Tanger. Det var en laaang dag men en kjempeopplevelse. Gøy å oppleve en annen verdensdel.

Drar gjerne tilbake igjen men da vil vi også dra mot øst for Malaga og titte på byene der. Vet at det finnes en dryppestensgrotte der.

I år skal vi fly til Alicante og bo i Albir, ca 45 minutter nordover. Der vet jeg at det er masse gøy for barn, dyrepark, tivoli og badeland.

Gammel 03-04-12, 19:19   #11
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bodde rett utenfor Nice i fjor. Villefranche-sur-mer. Med barn tror jeg at det er mer behagelig i en av de mindre byene og uansett tar det ikke lang tid med buss til Nice. Fin strand, masse hyggelige små restauranter og godt fungerende busservice. Vi var der i to uker uten bil og kunne reise rundt og se en masse, stort sett på samme busslinje.

Stedet vi bodde het L'Ange Gardien, og var et helt streit ferieleilighetsted. Der var svømmebasseng, men det var ganske dypt og egnet seg bare for barn som kunne svømme. Vi var like mye på stranden som ved bassenget.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-12, 19:31   #12
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

V
I år skal vi fly til Alicante og bo i Albir, ca 45 minutter nordover. Der vet jeg at det er masse gøy for barn, dyrepark, tivoli og badeland.

Hvor bestiller dere bosted i Albir?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-12, 19:56   #13
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Standard

................

Sist redigert av GinaK : 08-04-12 kl 21:40.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-12, 20:08   #14
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

V har vært i Juan-les-Pins/Antibes flere ganger, vi har pleid å leie både bil og lelilghet. Fine strender og masse morsomt å oppleve. Nice er innenfor rekkevidde for en dagstur, det samme gjelder Cannes og alle de fine byene langs kysten og inn i landet.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 22:45   #15
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Her reiser jeg på påskeferie og kommet hjem til en haug med inspirasjonstips til sommerferien. Supert, folkens!

Gammel 09-04-12, 22:53   #16
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror kanskje jeg ville droppet Amalfi-kysten om sommeren, basert på hvor himla mye folk det var der så seint som første uka i oktober. Det må være et kreisi turistsirkus uten like der når det lir mot høysesong om sommeren. (Men vakkert er det!)

Sardinia er veldig fin som kombinert bade- og oppdagelsesøy. Fabelaktige strender, men også veldig mye flott innlandsnatur, og mange fine steder. Ellers støtter jeg forslaget om Kroatia, vi var der de to første ukene av juli for et par år siden, og en ting som var supert, var at høysesongen så ut til å være veldig sein der, så man fortsatt hadde den behagelige lav/mellomsesongfølelsen som i hvert fall jeg liker. Vi likte Vis, fin øy!

Og så er det jo alltid greske øyer, da. Det er så mange fine!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 22:56   #17
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Sardinia er absolutt aktuelt. Men da trenger jeg tips til hvor jeg skal begynne å lete etter steder å bo.

Gammel 09-04-12, 23:00   #18
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har bodd i Alghero og på Costa Rei på Sardinia. Vi likte begge deler, men tror ikke jeg ville bodd i selve Alghero midt på sommeren (samme innvending som mot Amalfi-området, tror det er kreisisirkusfullt). I Costa Rei hadde vi en super rekkehusleilighet med hage rett ned mot stranda, denne.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 23:01   #19
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Det er en fin dryppstensgrotte rett nord for Alicante også, i Busot.

Takk for tips.

Gammel 09-04-12, 23:06   #20
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Nice er fint. Der har vi vært flere ganger uten barn. Men jeg er usikker på om det er så veldig barnevennlig.

Vi vurderer Juan les Pins, Vallencia og Amalfi. fint å holde det til ett land.

Valencia er en fantastisk flott og undervurdert by.
Mye flott å finne på med barna og kort vei til f.eks. Benidorm hvor Terra Mitica Park ligger. Vi kjørte fra Allicante på 2 timer, dvs. 1 time til Benidorm.

I Valencia ligger det ett morsomt teknisk museum, Gullivers park, stort Aquarium m.m. i den gamle diken som de har bygget opp som park.
Vi fløy dit med Norwegian, bodde på Holiday Inn Valencia (veldig sentralt, fint og vi hadde utsikt over dette:

Det er Teknisk Museum, IMax kino, Aquarium og Operaen - fantastisk flott parkanlegg.

I tillegg var vi i gamlebyen med Katedralen som inneholder den Hellige Gral - ungene syntes dette var utrolig spennende. Jeg anbefaler virkelig Valencia på det varmeste.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:47.