|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
villende
|
Hvor vil vi på sommerferie?Jeg har ca. en uke til rådighet i perioden midten av juli - slutten av august. Og det eneste jeg vet at det må innebære varme og bading, men samtidig være mulig å bevege seg litt rundt og oppleve omgivelsene. Charter utgår, men ikke nødvendigvis chartermål. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor vil vi på sommerferie?Sjekke på Finn?
|
|
|
|
#3 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvor vil vi på sommerferie?Vi har bestemt oss for at vi nå uansett er så sent ute at vi bare venter og ser hva ferien bringer. Blir det elendig vær så betaler vi masse penger for en restplasstur til syden. Hvis ikke, så blir det nok en liten tur til London eller biltur til Danmark/Sverige.
|
|
|
|
#4 |
|
villende
|
Sv: Hvor vil vi på sommerferie?Det er ikke er mål å gjøre det billigst mulig, altså. Jeg er ikke noe glad i Ryan Air fordi jeg syns de er lite fleksible på alt for mange måter. Jeg er mer opptatt av tips til fine steder å ferie med barn. Gjerne ved Middelhavet. Men helst ikke ren sand&strand. Vi vil gjerne oppleve litt også, ikke bare ligge rett ut. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
villende
|
Sv: Hvor vil vi på sommerferie?Nice er fint. Der har vi vært flere ganger uten barn. Men jeg er usikker på om det er så veldig barnevennlig. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hvor vil vi på sommerferie?
Det blir litt sånn her og.. Vi skal jo selge hus i sommer, og aner ikke helt når det blir. Så vi må avvente litt.
|
|
|
#8 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvor vil vi på sommerferie?Vi likte veldig godt Piemonte! I år blir det Paris og Champagne. Ikke så veldig lenge siden vi bestilte. Tidligere har vi bestilt fra in-italia.dk, i år gikk vi via holidayrentals.co.uk.
|
|
|
#9 |
|
Ute på tur
|
Sv: Hvor vil vi på sommerferie?Vi var veldig fornøyde med Kroatia når vi var der. Leide hus gjennom Novasol og kjørte ned. Norwegian flyr f.eks til Pula og rundt der er det veldig fint, f.eks Rovinj. Vi hadde hus i Medulin, en liten søt by, med okei strand (vi hadde basseng da) og små forhold.
|
|
|
#10 |
|
Tja...
Sv: Hvor vil vi på sommerferie?Vi var i sør Spania i fjor. Fly til Malaga og bodde i Fuengirola.
|
|
|
|
#11 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hvor vil vi på sommerferie?Vi bodde rett utenfor Nice i fjor. Villefranche-sur-mer. Med barn tror jeg at det er mer behagelig i en av de mindre byene og uansett tar det ikke lang tid med buss til Nice. Fin strand, masse hyggelige små restauranter og godt fungerende busservice. Vi var der i to uker uten bil og kunne reise rundt og se en masse, stort sett på samme busslinje. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Erfaren nok
|
Hvor bestiller dere bosted i Albir?
|
|
|
#13 |
|
Tja...
Sv: Hvor vil vi på sommerferie?................
Sist redigert av GinaK : 08-04-12 kl 21:40. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Hvor vil vi på sommerferie?V har vært i Juan-les-Pins/Antibes flere ganger, vi har pleid å leie både bil og lelilghet. Fine strender og masse morsomt å oppleve. Nice er innenfor rekkevidde for en dagstur, det samme gjelder Cannes og alle de fine byene langs kysten og inn i landet.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#16 |
|
kamerat
|
Sv: Hvor vil vi på sommerferie?Jeg tror kanskje jeg ville droppet Amalfi-kysten om sommeren, basert på hvor himla mye folk det var der så seint som første uka i oktober. Det må være et kreisi turistsirkus uten like der når det lir mot høysesong om sommeren. (Men vakkert er det!)
|
|
|
#18 |
|
kamerat
|
Sv: Hvor vil vi på sommerferie?Vi har bodd i Alghero og på Costa Rei på Sardinia. Vi likte begge deler, men tror ikke jeg ville bodd i selve Alghero midt på sommeren (samme innvending som mot Amalfi-området, tror det er kreisisirkusfullt). I Costa Rei hadde vi en super rekkehusleilighet med hage rett ned mot stranda, denne.
|
|
|
#20 |
|
~~~~~~~
|
Valencia er en fantastisk flott og undervurdert by.
|
![]() |
|
|