Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

London med barn

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-04-12, 15:40   #61
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: London med barn

Hentet fra hjemmesiden.

Sitat:

Anyone aged 15 or under must be accompanied by a person 16 or over. Please be advised that due to the nature of the shows, the London Dungeon may not be suitable for young children or those of a nervous disposition. Also see height restrictions. Further information for parents or guardians is available by calling 0207 403 7221

Gammel 08-04-12, 19:16   #62
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var på London Dungedon første gang da jeg var 14, mener jeg. Jeg mener jeg var der alene og jeg elsket stedet, men det er definitivt noen år til for eldstemann. Fra 12 år, kanskje. Helt avhengig av typen.

Gammel 08-04-12, 19:29   #63
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Vi var på London Dungeon i høst. LilleVenn var da akkurat fylt 8. Det var hun som absolutt ville dit, hun hadde hørt om det fra flere jevnaldrende venner som hadde vært der. Hun syntes noe av det var litt skummelt og var nok akkurat på grensen sånn aldersmessig.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 22:54   #64
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville ikke tatt med såpass små i London Dungeon. Det er jo laget kun for å skremme. Vi droppet også the Bloody Tower i Tower. Jeg forklarte Snupp hvorfor og han syns det holdt med fortellingene av hva som har skjedd i Tower, han trengte ikke mer detaljerte inntrykk.

Tower var utrolig gøy for begge barna. Legoland var et mareritt (men barna elsket det). Personlig skulle jeg ønske at vi heller hadde tilbragt dagen inne i Windsor, som var utrolig sjarmerende.

Jeg syns alltid det er mye mennesker i London, men det var vilt mye mennesker på alle turiststedene nå i påsken. Vi fikk likevel gjort nesten alt vi hadde planlagt, bortsett fra akvariet, og barna storkoste seg. Denne gangen spiste vi dessuten den mest geniale Dim Sumen ever i Chinatown.

Leiligheten vår var skikkelig kjip, med en udugelig dusj og håpløse senger. Men jeg tror vi kommer til å forsøke leilighetsmegleren også neste gang, siden eier opprinnelig er norsk og nok har en relativt god formening om hva nordmenn syns er grei standard.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 16:23   #65
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Kan jeg dra frem denne tråden igjen, ser at jeg har vært innom tråden før.. er hjemme med sykt barn og sitter og surrer....

Hvordan er det å være turist i London i juli? Mye folk?
Er det varmt i London på den tiden? Vil gjerne ha litt varme selv om man skal på storbyferie!

Gammel 16-10-12, 16:28   #66
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Er det varmt i London på den tiden? Vil gjerne ha litt varme selv om man skal på storbyferie!

Ikke nødvendigvis varmere enn i Oslo. Vi var der ti dager i starten av juli for noen år tilbake og på bildene ser jeg at jeg går i jeans hele tiden, og med t-skjorte og evt. cardigan. Og regnjakke da. Gjennomsnittstemperaturen mer 18 grader ser jeg, med 13 som laveste og 23 som høyeste. Når det er sagt så har jeg vært der under en skikkelig hetebølge også, og det var i grunn ikke så behagelig.

Mye mennesker er det i London alltid, syns jeg. Det var ikke plagsomt. Nå bodde ikke vi i sentrum, men i Hackney, og kjørte buss ned til museene og attraksjonene. Det eneste virkelig plagsomme stedet var Legoland Windsor. Ikke fordi det var mye mennesker, for det var det absolutt ikke, men fordi de var helt bak mål med tanke på køkultur og effektivitet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 18:01   #67
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Fint at denne ble dratt frem igjen! Skal til London med 7- åring om noen dager og her var det tips!

Gammel 17-10-12, 14:38   #68
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Kan jeg dra frem denne tråden igjen, ser at jeg har vært innom tråden før.. er hjemme med sykt barn og sitter og surrer....

Også hjemme med sykt barn, surrer rundt og får ikke gjort noe fornuftig.

Jeg var i London i juli i fjor, rundt 29 grader. Har vært der for mange år siden i juli, ny rekord, over 40 grader da. Det er alltid mye folk i London, men klarer du å unngå Oxford street er det ikke like ille.

Gammel 17-10-12, 14:47   #69
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Takk for svar.
Hvilken bydel er det lurt å bo i som ikke er altfor usentralt da? Tar gjerne imot konkrete tips til hotell som kanskje har familerom på et rimelig greit hotell også.
Gjerne litt rimelig for vi bør nok være der en uke når vi først er der - og ting tar tid, har jeg skjønt.
Arg. Synes det er vanskelig å vite hvor man begynner å lete etter hotell...

Kanskje det har noe å si hva/hvor man skal. Vi skal gjøre de mest vanlige turistgreiene. Skal sjekke opp info om den Harry Potter-parken også. Teknisk Museum...

Gammel 17-10-12, 15:00   #70
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Vi skal bo på Premier Inn. Husker ikke hvor, men skal sjekke for deg. Det er i alle fall på andre siden av elven, ikke så langt fra London Eye tror jeg.

Sist redigert av millact : 17-10-12 kl 15:09.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-12, 15:02   #71
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bodde på Hoxton sist. Det ligger i øst, men nærme t-bane og buss.

Gammel 17-10-12, 15:08   #72
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde med meg 7-åring i høstferien, og det var helt fantastisk. Både hun og jeg storkoste oss.

Snuppa graderer øyeblikkelig til svart belte i shopping og holdt ut besøk til både Boden og Bravissimo mot at jeg holdt ut Disney-butikk og Hamleys. Hun liker markeder (noe jeg egentlig ikke gjør), så vi var både i Camden market og Covent garden. Pengene hennes fikk ben å gå på i London.

Av museer besøkte vi:
- British Museum - veldig bra. Henvend deg i familieskranken og man får oppgavehefter som er alderstilpasset. Gratis.
- Aquarium - som var veldig stas med både haier og skilpadder som kom veldig nær. Snuppa var mer fascinert enn jeg. Forholdsvis dyrt.
- Science museum - verken jeg eller snuppa er realfaglig interessert, men de hadde en svær "psykologi"-utstilling som vi brukte en liten evighet på. Masse å gjøre. Snuppa knuste meg i konsentrasjonsevnetesten og personalet sa de aldri hadde sett så høy score før hos barn Gratis
- Natural History Museum - igjen for de med større realfaglig interesse enn oss, men fy fader så mye både jeg og snuppa lærte på den timen vi var der (vi kunne gjerne vært der lenger, men vi skulle hjem til Norge). Gratis.

Turistattrasjoner besøkt og forklart:
- Big Ben - som snuppa fremdeles insisterer på at heter Big Bang.
- Trafalgar square og Lord Nelson statuen.
- Buckingham Palace - snuppa husket dette fra både OL og den siste Biler-filmen
- 10 Downing Street - sånn bare fordi det var på veien

Vi spiste masse god mat (mye av etter anbefalinger her inne):
- Hawksmoor - Nydelig biffrestaurant som nok ikke har barn på besøk hver dag. Men snuppa koste seg stort med å være på "ordentlig" restaurant og spiste godt ... og ble oppvartet av samtlige kelnere. Snuppa slo til og begynte å snakke engelsk ... et språk hun egentlig ikke kan, men så kunne hun plutselig masse allikevel. Mor veldig imponert over både engelskkunnskaper, bordskikk og matglede.
- Giraffe - snuppas favoritt. Maten jeg fikk var helt upåklagelig.
- Wagamama - japansk "fast food". Som jeg elsker og snuppa kan leve med. De deler ut barnespisepinner og blander ingen mat i barnemenyen og det setter vi umåtelig pris på.
- Jamie's Italian - en kejderestaurant av Jamie Oliver. Nydelig mat. Skikkelig barnemeny. Pommes frites med parmesan og trøffelolje anbefales.

Og sist med ikke minst. Vi gikk på musical og så Mamma Mia! Det ble en fryktelig sen kveld, men snuppa smilte fra øre til øre, og var henrykt over at de hadde tre sing along nummer helt til slutt. Da sang vi begge av full hals.

Det gikk over all forventning å reise alene med barn. Så det gjør jeg gjerne igjen.

Gammel 18-10-12, 11:17   #73
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Standard

Supre tips.
Jeg så på den YouTube-filmen fra Lion King og det så veldig fint ut.
Kanskje det er bedre for gutter å se enn MammaMia? Eller? Hvor lenge varer en sånn musical, tro?

Roet meg inn på det HarryPotter-landet og det koster jo en formue og det gjør vel musical også. Kan ikke rekke over alt heller og har allerede vist gutta det HarryPotter-landet.
Det er så mye man vil rekke over...

Gammel 18-10-12, 11:27   #74
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Musical koster en formue, ja. Men snuppa har alltid vært interessert i sånn og storkoste seg. Hun har sett MammaMia-filmen mange ganger, og hørt masse på musikken. Så den ble et veldig naturlig valg.

Toffskji hadde med sin 9-åring (også jente) på Matilda av Roald Dahl, og det hadde også vært veldig bra forstod jeg.

Vi hadde ikke spesielt bra plasser, men heldigvis var tribunen så bratt at snuppa så alldeles supert allikevel.

Gammel 18-10-12, 12:42   #75
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mamma Mia var opptur for min tiåring også og da særlig fordi hun har sett filmen så mange ganger tror jeg. Det var en fordel at hun kunne sangene og visste hvordan fortellingen var.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 14:55   #76
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Guttene mine hater Mamma Mia, høylydt og ofte. Fetteren deres også, men han har spesielt mye imot at James Bond synger, og det slipper man jo på musicalen.

Jeg klarer heller ikke filmen. Stellan Skarsgård, Pierce Brosnan og Colin Firth SKAL IKKE SYNGE. På musicalen var det noen helt andre som sang, og da var det greit nok.

Gammel 18-10-12, 15:36   #77
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storesøster og jeg var på Harry Potter "opplevelsen" i sommer og for en 11 åring som har sett alle filmene var det en kjempeopplevelse. Ja, det var dyrt, men det var verd det.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-10-12, 21:19   #78
Wanda
Aktiv

Wanda sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Wanda har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi spiste masse god mat (mye av etter anbefalinger her inne):
- Hawksmoor - Nydelig biffrestaurant som nok ikke har barn på besøk hver dag. Men snuppa koste seg stort med å være på "ordentlig" restaurant og spiste godt ... og ble oppvartet av samtlige kelnere. Snuppa slo til og begynte å snakke engelsk ... et språk hun egentlig ikke kan, men så kunne hun plutselig masse allikevel. Mor veldig imponert over både engelskkunnskaper, bordskikk og matglede.
- Giraffe - snuppas favoritt. Maten jeg fikk var helt upåklagelig.
- Wagamama - japansk "fast food". Som jeg elsker og snuppa kan leve med. De deler ut barnespisepinner og blander ingen mat i barnemenyen og det setter vi umåtelig pris på.
- Jamie's Italian - en kejderestaurant av Jamie Oliver. Nydelig mat. Skikkelig barnemeny. Pommes frites med parmesan og trøffelolje anbefales.
.

Måtte dere bestille bord på noen av disse? Vi skal til London i romjulen og mange av disse spisestedene høres aktuelle ut! Vi er 8 personer i følget.

Wanda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-12, 23:41   #79
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Vi bestilte bord til Hawksmoor, men trengte det nok ikke. Vi var bare 2. Til 8 personer hadde jeg bestilt til de fleste av stedene (unntatt Wagamama).

Gammel 19-10-12, 23:54   #80
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

I romjulen tror jeg at jeg hadde bestilt til to på hawksmoor også. Jeg var der i desember en gang, og da var det stappings.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:27.