|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
lykkelig
|
Trenger virkelig tips til middag i morgen (gjester)Vi får gjester til middag i morgen. Ikke flyttbare planer, selv om jeg i utgangspunktet ikke er i form. Psykisk, ikke smittsomt. Jeg er rimelig sliten. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger virkelig tips til middag i morgen. Gjester.Ovnsbakt laks?
|
|
|
#3 |
|
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger virkelig tips til middag i morgen. Gjester.Enkle middager: |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger virkelig tips til middag i morgen. Gjester.Kyllingsuppe med brød til. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Trenger virkelig tips til middag i morgen. Gjester.En stor gryte med suppe, ferskt brød til?
|
|
|
#7 |
|
Off the map.
|
Sv: Trenger virkelig tips til middag i morgen. Gjester.Hvis du er sliten bør du prøve å gjøre det enkelt. Enkelt men godt.
|
|
|
#8 |
|
lykkelig
|
Sv: Trenger virkelig tips til middag i morgen. Gjester.Jeg har for å være ærlig kun laget laksefileter i ovnen tidligere. Forresten, ovnen min er ødelagt. Fungerer bare sånn litt. Overvarmeelementet fungerer ikke. Men det burde gå med laks likevel kanskje, for jeg har undervarmen igjen og kan sette ovnen på varmluftssaken så luften blir fordelt. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Rockesøster
|
Sv: Trenger virkelig tips til middag i morgen. Gjester.Har du god tid, men vil ta det lettvindt anbefaler jeg Boef Bourguignon |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger virkelig tips til middag i morgen (gjester)Koteletter i ovn. Lager seg selv.
|
|
|
|
#13 |
|
Like blid
Sv: Trenger virkelig tips til middag i morgen. Gjester.Jeg kjøper laksefileeter, krydrer med havsalt og pepper. Setter det i stekeovnen på 220grader i en liten halvtime. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Trenger virkelig tips til middag i morgen. Gjester.
Villris er godt til synes jeg, men mulig ikke alle liker det. Dampet brokkoli passer til.
|
|
|
#15 |
|
Snøavhengig
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger virkelig tips til middag i morgen (gjester)Laks i ovnen er veldig enkelt. Ris, gjerne villris er godt til, men da ville jeg hatt en saus. Vi bruker ofte couscous eller hjemmelaget potetmos til ovnsbakt laks, godt det også. Hollandaise eller Lofoten fiskesaus fra Toro går helt greit til laks. Salat er godt til, brokkoli også.
|
|
|
#16 |
|
|
Sv: Trenger virkelig tips til middag i morgen (gjester)Laks er kjempelett. Kjøp heller fersk laks uten skinn - mye lettere. Legg på et bakepapir og stek på 180 grader til det blir "hvitt" oppå. Salma er jo superenkelt og godt, men litt dyrt. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
lykkelig
|
Sv: Trenger virkelig tips til middag i morgen. Gjester.
Tusen takk. Sist redigert av Knerten : 14-04-12 kl 00:17. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Like blid
Sv: Trenger virkelig tips til middag i morgen. Gjester.Jeg bruker laksefileter, ja. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
lykkelig
|
Sv: Trenger virkelig tips til middag i morgen (gjester)
Hvor mye fersk laks da? Til 4 voksne og 5 barn hvorav to spiser ganske mye. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
|
Sv: Trenger virkelig tips til middag i morgen (gjester)
Frosne erter ja. Du har disse rett over i kokende lettsaltet vann i et par minutter til ertene er bløte gjennom. Sil av og ha i en beholder som du kan bruke stavmiskeren i. Til en vanlig størrelse ertepose går det ca en halv boks creme fraishe kanskje. Du ser det nok raskt på konsistensen. Her er et bilde av en slik puré: |
|
|
|
![]() |
|
|