Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Smakløst låtvalg av NRK Petre

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-12, 10:53   #21
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Smakløst låtvalg av NRK Petre

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men slik jeg forstår det, leste hun nyheter på nettet og hadde P3 på i bakgrunnen.

Hmm? Jeg leser henne ikke sånn i det hele tatt.

Opprinnelig lagt inn av mave

Har også NRK Petre på i bakgrunnen, (gammel vane). Akkurat i det ABB sluttfører beskrivelsen av drapene på Utøya, spiller NRK Petre "Psycho Killer" av Talking Heads.

Hører hun ikke på nyhetene på P3 om beskrivelsene av Utøya og når nyhetene er ferdig setter de på denne sangen?

Jeg tror neppe Maverick mener at alle radiokanaler, TV-sendinger OG det o' store Internettet skal samkjøre seg hele tiden altså.

Men her trengs det avklaring!

Gammel 22-04-12, 11:06   #22
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leste det på samme måte som Hyacinth og synes det er i overkant sart å reagere. Jeg skjønner godt reaksjonen, men jeg synes det er mye forlangt at hele landet skal times opp mot hva 'han der' sier.

Gammel 22-04-12, 12:12   #23
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg sitter her og følger med på referat fra rettssaken, som sikkert mange andre. Har også NRK Petre på i bakgrunnen, (gammel vane).

Jeg leser det iallfall som at rettsaken og sangen er fra to ulike medier. :nemlig.

Gammel 22-04-12, 12:24   #24
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg leser det iallfall som at rettsaken og sangen er fra to ulike medier. :nemlig.

Ja, jeg også.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-12, 12:26   #25
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg leste det på samme måte som Hyacinth og synes det er i overkant sart å reagere. Jeg skjønner godt reaksjonen, men jeg synes det er mye forlangt at hele landet skal times opp mot hva 'han der' sier.

Her er nok jeg litt også. P3 er tradisjonelt sett ikke noen nyhetskanal - og jeg syns det er helt legitimt å la deler av verden gå uforstyrret - man skaper noen frirom, og bra er det. Jeg syns det er urimelig å koble P3's sending opp mot nettavisene eller nrk1 sin hovedsending f.eks.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-12, 12:42   #26
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Mulig det er jeg som misforsto, ser at det kan tolkes annerledes.

Gammel 22-04-12, 14:28   #27
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg snakker ikke om at hele landet skal times. Bare NRK. :shrug:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-12, 14:38   #28
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde reagert på det hvis det kom rett etter hverandre i samme kanal, men ikke hvis det ene var på tv og det and på radioen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-12, 14:42   #29
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var på liveoppdatering på internett, og på radio. Og jeg mener at når ens egen kanal har gått såpass hardt ut i forkant og sagt at "dette blir en forferdelig dag i retten", advarer mot sterke skildringer, og i det hele tatt har høyt fokus, bør en programleder klare å luke bort en låt som heter "Psycho Killer", (hvor en stor del av teksten er "run run run run run away"), i det minste under forklaringene.

Litt bevissthet i et ellers fullstendig ubevisst samfunn. Det går i det minste an å drømme. (Og musikksjefen var enig.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-12, 14:46   #30
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, den sangen passet generelt dårlig den dagen, det er jeg enig i.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-12, 14:50   #31
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vanlig at radiokanaler setter låter på "off-lista" når det har skjedd kjipe ting i verden. Det gjorde de under gulfkrigen og etter 9/11 f eks. Sånn sett burde ikke denne låta vært spilt i det hele tatt under perioden rettssaken pågår.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-12, 16:16   #32
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjenner jeg er meget prinsipielt enig med Maverick her.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:40.