Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan høres du ut på telefonen når du er stresset?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-12, 17:36   #21
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan høres du ut på telefonen når du er stresset?

Når jeg ringer til bedrifter, forventer jeg en grei tone og at de prøver å kamuflere stress hvis det er mulig, ja. Sitter man på et kundebehandlingssenter, er det liksom det som er jobben i stor grad.

Gammel 30-04-12, 17:41   #22
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Selvfølgelig spør man om det passer om man ringer privatpersoner. Men om man ringer til steder man forventer service syns jeg faktisk man skal ta seg tid. Man ringer feks ikke til et kundebehandlingssenter for smalltalk.

Sitter man på ett kundebehandlingssenter bør man jo ha tid til å svare kunden skikkelig. Noe annet oppfatter jeg som dårlig service. Møter jeg avvisning der blir jeg hissig.

Gammel 30-04-12, 17:42   #23
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Jeg har som mål at de som ringer meg i jobbsammenheng skal få avklart det de ringer for, alternativt at vi avtaler å ta det opp på et annet tidspunkt. Jeg er alminnelig høflig (så lenge den som ringer er det, jeg får telefoner av ymse art og leser folk teksten om det trengs), men effektiv. Hva folk måtte tenke om sinnstemningen min i etterkant opptar meg ikke i det hele tatt. Vi løser praktiske problemer, thats's it.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 17:42   #24
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvfølgelig spør man om det passer om man ringer privatpersoner. Men om man ringer til steder man forventer service syns jeg faktisk man skal ta seg tid. Man ringer feks ikke til et kundebehandlingssenter for smalltalk.

Seriøst? Driver du og analyserer stemmen til en kundebehandler og lurer på om vedkommende er stresset?!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 17:46   #25
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Seriøst? Driver du og analyserer stemmen til en kundebehandler og lurer på om vedkommende er stresset?!

Hvis man ringer en servicetelefon midt i arbeidstiden og møter en person som svarer at de ikke har tid til å snakke ville jeg ha reagert. Jeg tar det som en selvfølge at folk der ikke avviser deg. Men å tolke stemmen blir litt rart ja, det har nok ikke fallt meg inn å gjøre det.

Gammel 30-04-12, 17:49   #26
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Nå blir jeg faktisk litt såret her.

Det må da være mulig å legge til litt godvilje?
Jeg syns det er ekkelt å møte på folk i telefonen og kjenne på at de egentlig syns saken jeg henvender meg om ikke er viktig nok, til tross for at dette er det de har valgt som yrke. Og ønsket ikke å gå inn på hva det gjaldt.

Jeg skjønner nå at det var dumt av meg, og tror ikke jeg orker å forsvare det egentlig.

Gammel 30-04-12, 18:26   #27
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå blir jeg faktisk litt såret her.

Det må da være mulig å legge til litt godvilje?
Jeg syns det er ekkelt å møte på folk i telefonen og kjenne på at de egentlig syns saken jeg henvender meg om ikke er viktig nok, til tross for at dette er det de har valgt som yrke. Og ønsket ikke å gå inn på hva det gjaldt.

Jeg skjønner nå at det var dumt av meg, og tror ikke jeg orker å forsvare det egentlig.

Seiøst, Mjau: Det er ikke noe lurt å legge ut en tråd som inneholder minimalt med informasjon, for deretter å bli snurt eller såret over at folk svarer på det du skriver om og ikke det du tenker på.

Det står ingen ting i HI om at det gjelder samtaler i profesjonell samnenheng. Det står ingen ting om at du har blitt dårlig behandlet av en kunderådgiver. Det står at du av og til føler at folk ikke har tid til å snakke og at du ikke skjønner hvorfor folk tar telefonen når de har det travelt. Da er det ganske dumt å bli lei deg for at det er det folk svarer på.

Du må velge: enten må du legge ut nok info til at de som leser skjønner hva du skriver om, eller så må du leve med at folk svarer ut i fra den lille infoen du gir.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 18:28   #28
OlleVia
Erfaren

OlleVia sin avatar

OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Om det er telefonselgere som ringer så høres jeg sikkert kjempestresset ut for da har jeg det ALLTID travelt. Da snakker jeg vel fort, kanskje litt høyt, svært lite engasjert i det vedkommende måtte fortelle.

Om familie eller venner ringer akkurat i det grøten holder på å koke så sier jeg ifra at jeg ikke har tid å snakke nå, jeg ringer tilbake. Men det er om jeg tar telefonen da, jeg lar like godt være å ta den ja uten at jeg reflekterer noe mer om jeg er avvisende eller ikke.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 18:39   #29
OlleVia
Erfaren

OlleVia sin avatar

OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Det er jeg enig i, isåfall bør vedkommende si beklager, og at en ringer tilbake så fort h*n har tid.
Jeg jobbet på kundesenter før i tiden og selv om det var hektisk så kan jeg ikke da huske at jeg var stresset ovenfor en kunde. Det var alltid en kunde i telefon, så det var like greitt å bare ta det helt med ro.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 19:56   #30
Moia
Feil planet

Moia sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Om jeg er kjempestresset kan jeg godt velge å ikke ta telefonen.

Generelt har jeg relativt lav terskel for å ikke ta telefonen. Syns for mange føler seg presset til å svare på telefonen selv om de kjører bil uten handsfree, mens de sitter i møte, mens de betaler i kassa etc. Jeg foretrekker å registrere at det ringer for så å ringe tilbake når det passer meg.

(Ok, det har nok litt med at jeg ikke er glad i å prate i telefonen uansett... )

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:21.