|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Curlingkone
|
![]() Hvordan høres du ut på telefonen når du er stresset?Jeg er sånn at jeg fanger opp sinnsstemninger hos andre veldig fort. Også over telefonen.
![]() |
#2 |
er her
|
![]() Sv: Hvordan høres du ut på telefonen når du er stresset?Tror ikke de som snakker med meg vil oppdage noe om min sinnstemning, om ikke jeg blir sur irritert eller lignende av det som blir sagt i den andre enden da.
![]() |
#3 |
Trøtt
|
![]() Sv: Hvordan høres du ut på telefonen når du er stresset?Jeg kjenner at jeg blir stressa av tanken på at noen skal analysere min underliggende sinnsyemning i en telefonsamtale. Fra nå av blir det e-post.
![]() |
#4 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Hvordan høres du ut på telefonen når du er stresset?Hehe.
![]() |
#5 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Hvordan høres du ut på telefonen når du er stresset?
Fordi at man i det minste har tid til å sjekke om det haster eller ei, og avtale et tidspunkt man kan ringe tilbake, hvor det passer bedre?
![]() |
#6 |
Superduper
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enkelte er pålagt å svare på telefoner, selv om det drives med brannslukking og en har skuldrene langt over ørene...
![]() |
#7 |
Bedreviter
|
Jeg kan ofte være stresset når jeg snakker med folk i telefonen, og da vil de som kjenner meg ikke ha noe problem med å gjennomskue det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
intro
|
![]() Sv: Hvordan høres du ut på telefonen når du er stresset?Jeg kan nok være litt kort under stress, ja - og jeg er ikke noe telefonmenneske.
![]() |
![]() |
#9 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan høres du ut på telefonen når du er stresset?Det høres veldig lett på meg at jeg er stresset, derfor innleder jeg samtalen med å forklare at- og kanskje også hvorfor jeg har dårlig tid. Når jeg er veldig stresset, merker jeg at jeg holder røret lenger og lenger bort fra øret, sånn at jeg til slutt kun hører meg selv si ha det og legger på. Det skjer ikke ofte, altså. Og ja, det er litt snålt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hvordan høres du ut på telefonen når du er stresset?Men ville du følt deg mindre avvist om de lot være å ta telefonen? Jeg synes i grunn man pålegger andre litt stort ansvar for eget ve og vel, om man forventer at de skal gjøre mer enn å faktisk svare når det passer dem? Tilgjengelighet er jo ikke akkurat påbudt.
![]() |
![]() |
#11 |
|
Fordi du ringer? Og fordi det kan finne på å være viktig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Personlig pessimist
|
Ja, juste. Hvis det er avvisning, så er det jo vanskelig å gjøre det der riktig, uansett!
![]() |
![]() |
#15 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Hvordan høres du ut på telefonen når du er stresset?Jeg tar som regel ikke telefonen hvis jeg er veldig stresset. Hvis jeg er lei meg, pleier jeg som regel å enten ta telefonen og forklare at jeg er lei meg (hvis det er noen nære), eller jeg lar være å ta telefonen. Det er viktig for meg at den som ringer forstår at jeg synes det er positivt at den ringer, og hvis jeg vet med meg selv at jeg ikke kommer til å klare å vise det, ringer jeg heller tilbake på et tidspunkt hvor jeg er mer opplagt.
![]() |
#16 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hvordan høres du ut på telefonen når du er stresset?Jeg er ikke hissig. Jeg blir litt lei meg. For jeg tror (og har sett) at denne typen sensitiv overanalysering skaper avstand mellom folk. Kommunikasjon og kontakt gjøres så (unødvendig) komplisert, at man velger å la være.
![]() |
![]() |
#17 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hvordan høres du ut på telefonen når du er stresset?Jeg tar telefonen, men opplyser om at jeg er opptatt og spør om vedkommende kan ringe tilbake. Evt jeg ringer når jeg har tid. Noen ganger lar jeg det gå til mobilsvar. Dersom det ikke er viktig og vedkommende i andre enden fortsetter å jabbe blir jeg irritert og gjentar min situasjon og ber de om å sende en mail.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 30-04-12 kl 16:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Bedreviter
|
Pleier du å spørre om det passer, eller begynner du bare å snakke? For hvis du synes det er ubehagelig å snakke med noen som høres ut som de ikke har lyst til å snakke med deg (og det kan jeg jo skjønne at kan være ubehagelig), så er det veldig greit å innlede samtalen med å gi den du snakker om mulighet til å avvise deg på en hyggelig og høflig måte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Sv: Hvordan høres du ut på telefonen når du er stresset?Jeg er nesten alltid stressa når telefonen ringer. Om det da i tillegg skal virke avvisende om det skinner gjennom, da kan jeg like gjerne gi opp å ha sosial kontakt med noen. :meh: At jeg tar telefonen selv om jeg er stressa bør være et pluss, ikke et minus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Hvordan høres du ut på telefonen når du er stresset?Selvfølgelig spør man om det passer om man ringer privatpersoner. Men om man ringer til steder man forventer service syns jeg faktisk man skal ta seg tid. Man ringer feks ikke til et kundebehandlingssenter for smalltalk.
![]() |
|
|