Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Klorbleke bunadsskjorte/forkle? (bomull)

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-12, 20:56   #21
emma-li
Fullverdig medlem

Medlem siden: Feb 2009
emma-li har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Klorbleke bunadsskjorte/forkle? (bomull)

googler litt. fant denne http://www.prosal.no/index.php?main_...products_id=87

prøve kanskje dette "Jeg pleier å la skjorten ligge litt i kaldt vann med en liten dæsj sitronsaft i. Skjorten min er nå nesten tjue år, og til tross for at den begynner å bli litt slitt er den hvit og fin. Men husk å skylle den opp før du legger den unna til neste gang!"

emma-li er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 20:59   #22
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg fikk ei (lin) skjorte hvit ved å håndvaske i blenda hvit, legge til tørking i sola UTEN å skylle først, deretter vasket jeg på nytt, og skylte godt og soltørket igjen.

Solen er effektiv, altså!

Gammel 06-05-12, 21:29   #23
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Føyer meg til tipset om solbleking, har fått min gule skjorte hvit igjen ved skikkelig sol-kur.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 22:40   #24
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Skal jeg legge den i sOlarium?

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 23:36   #25
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er meldt fint vær på lørdag. Du får være klar.

Gammel 07-05-12, 07:57   #26
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Jeg kokte den med vaskemiddel og lå den litt i svakt klorvann. Gikk kjempe fint. Den ble flott. Litt sol nå så er den nydelig.

Gammel 07-05-12, 12:15   #27
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Skal jeg legge den i sOlarium?

Nei, dersom du bor på et sted der solen aldri skinner så foreslår jeg heller å se etter et sted du vil flytte til.

Så bra at du fikk skjorten fin!

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 12:31   #28
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

Standard

Lørdag it is: http://www.yr.no/sted/Norge/Hordalan...idsvarsel.html

Gammel 07-05-12, 15:35   #29
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min bunadskjorte var blitt skikkelig gul og stygg. Jeg leverte den inn på vaskeri, og den kom tilbake kritthvit.

Ikke vet jeg hva de gjorde med den, men den er nå like hel ennå.

Kloring er aldeles fyfy!!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 15:36   #30
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og der ser jeg at du har kloret den allerede. I så fall er det sikkert ok og ingen skade skjedd.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:49.