|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Textrovert
|
Hva ER egentlig forskjellen på ekstrovert/introvert og utadvendt/innadvendt?Jeg er forvirret.
|
|
|
#2 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva ER egentlig forskjellen på ekstrovert/introvert og utadvendt/innadvendt?Bare å søke her på FP: http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=25101 |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva ER egentlig forskjellen på ekstrovert/introvert og utadvendt/innadvendt?Ha-ha! Lest litt lenger ned i tråden, og der hadde du skrevet selv. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Textrovert
|
Sv: Hva ER egentlig forskjellen på ekstrovert/introvert og utadvendt/innadvendt?Men hva er jeg, da, som egentlig er en sånn "prate, prate, prate"-person og som elsker å være sammen med folk jeg kjenner og liker, men som nesten ikke orker omgang med fremmede og som helst ikke vil prate med folk med mindre jeg er i en situasjon der jeg har valgt det selv?
|
|
|
#5 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Hva ER egentlig forskjellen på ekstrovert/introvert og utadvendt/innadvendt?Bli en innadvendt introvert, så slipper du å gruble.
|
|
|
|
#6 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hva ER egentlig forskjellen på ekstrovert/introvert og utadvendt/innadvendt?Jeg tolker det som om intro-/ekstrovert handler om hvordan omgivelsene påvirker deg (altså om hvordan du samler energi), mens innad-/utadvent handler om hvordan du påvirker omgivelsene (altså om du snakker/deler/knytter deg til andre enkelt).
|
|
|
#7 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hva ER egentlig forskjellen på ekstrovert/introvert og utadvendt/innadvendt?Har jeg hørt, altså. Det er ikke selvopplevd.
|
|
|
#8 |
|
Textrovert
|
Sv: Hva ER egentlig forskjellen på ekstrovert/introvert og utadvendt/innadvendt?Hmm, jeg skjønner hva du mener (trur eg), Candy, men jeg blir ikke helt enig med meg selv om hva jeg er. Jeg har nemlig forandret meg veldig de siste årene.
|
|
|
#9 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hva ER egentlig forskjellen på ekstrovert/introvert og utadvendt/innadvendt?Man kan jo godt være litt forskjellig i ulike sammenhenger, og jeg har også definitivt endret meg med årene. Før fikk jeg panikk ved tanken på å legge meg mens noen fremdeles var oppe, nå nyter jeg å se hang-overen deres neste morgen mens jeg er pigg & fin.
|
|
|
#10 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Hva ER egentlig forskjellen på ekstrovert/introvert og utadvendt/innadvendt?Jeg er vel som deg, en utadvendt introvert. Jeg kan lett ta kontakt med andre, snakke med fremmede om alt og ingenting og alt det der, men jeg henter energien min fra refleksjon, ro og alenetid og jeg blir sliten hvis jeg er sammen med mange mennesker over lang tid.
|
|
|
#11 |
|
intro
|
Sv: Hva ER egentlig forskjellen på ekstrovert/introvert og utadvendt/innadvendt?
Ja, jeg er nok også litt sånn. Jeg er introvert (men ifølge testene ikke i så stor grad som jeg kanskje trodde. Samtidig er jeg nok for skravlete til å kunne karakteriseres som rent innadvendt. Det var en periode jeg trodde jeg var stille og sjenert, men jeg har innsett at det ikke stemmer helt, gitt.
|
|
|
|
#12 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hva ER egentlig forskjellen på ekstrovert/introvert og utadvendt/innadvendt?Jeg har gitt opp å forstå dette.
|
|
|
|
#13 |
|
Textrovert
|
Sv: Hva ER egentlig forskjellen på ekstrovert/introvert og utadvendt/innadvendt?Jeg er litt sosialt bipolar, tror jeg. Enten skravler jeg og er oversosial, eller så er jeg stum som en østers og har ingenting å si. Alt avhengig av hvem som er rundt meg.
|
|
|
#15 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Hva ER egentlig forskjellen på ekstrovert/introvert og utadvendt/innadvendt?
Vi er flere.
|
|
|
#16 |
|
Absolute Beginner
|
Det er vel ikke enten-eller. Noen er ekstremt I eller ekstremt E, men de fleste befinner seg ett eller annet sted mellom A og Å på en lang rekke. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Hva ER egentlig forskjellen på ekstrovert/introvert og utadvendt/innadvendt?Når det gjelder ekstrovert/introvert har jeg ikke problemer med å plassere meg selv. Tydelig og høylytt E.
|
|
|
#18 |
|
...we have cookies
|
Sv: Hva ER egentlig forskjellen på ekstrovert/introvert og utadvendt/innadvendt?Jeg er introvert og innadvendt i mange situasjoner og forsamlinger. Jeg holder kjeft og sier lite, om noe. I andre forsamlinger er jeg utadvendt og deler mye, og kan til en viss grad også hente energi fra andre. Det er så veldig avhengig av hvem jeg er sammen med har jeg oppdaget. I en forsamling med bergensere så vil vel de færreste ha hørt stemmen min, siden jeg hverken roper høyt eller smeller med dørene for å bli hørt. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Epikur
|
Sv: Hva ER egentlig forskjellen på ekstrovert/introvert og utadvendt/innadvendt?Man endrer seg jo etterhvert. Jeg mener det var Missa som sa at I og E er man født med, N/S fastlegges frem til man er ca 7, F/T formes de neste årene frem mot man er voksen og det aller siste er P/J. I tillegg kan ting som sykdom, livskriser og slitenhet påvirke.
|
|
|
#20 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Her leste mine freudianske øyne noe helt annet.
|
![]() |
|
|