|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Juba Juba
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?Jeg tror ikke at et barn nødvendigvis får dårlige minner fra en konfirmasjon hvor noen voksne tar et glass vin til maten. Sist redigert av Kaz : 03-04-07 kl 20:28. Årsak: Den vanlige, skrivefeil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?Jeg ville ikke servert alkohol i konfirmasjon. Like lite som jeg forventet norske tradisjoner da jeg var i bryllup i Tyskland. Jeg er ikke hysterisk når det gjelder alkohol, men jeg synes ikke det passer seg i en konfirmasjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
X First Lady
![]() Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?
Konfirmanten selv er overhodet ikke interessert i alkohol og uansett er hun for ung til det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?Vi hadde alkohol til maten i konfirmasjonen. Faktisk var det et bevisst valg, siden vi er en familie med mye ondt blod, og det faktisk ville hjelpe situasjonen dersom den ble litt løsere. Ingen ble overstadig beruset, fordi servitørene skjenket 1-2 glass vin til de som ville ha, ikke mer.
![]() |
#26 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?Hvis du har et fornuftig barn så har det vel kanskje mening om saken? Om konfirmanten selv ikke ønsker at alkohol skal bli servert så må man respektere det synes jeg. Synes h*n at servering med måte er ok, så kan ikke jeg se at det er noe stort problem, så lenge det ikke er mer enn etpar glass til maten da.
![]() |
#27 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?Jeg hadde servert alkohol, ja (i samme grad som du beskriver det). |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
X First Lady
Det har ikke med å tro eller å være naiv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
X First Lady
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
X First Lady
Godt sagt |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?Det var vin i min og min bror sin konfirmasjon, så vidt jeg kan huske. I dåpen til eldstemann hadde vi vin, for det var på sen ettermiddag/kveld, og mat som det passet med rødvin til. De andre dåpene har vært på dagtid, og vi serverte ikke alkohol.
![]() |
![]() |
#32 |
Javel
|
Signerer denne jeg. Hadde nok heller ikke servert vin i barnedåp.
![]() |
#33 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?Kulturforskjeller er interessante. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
aldrende
![]() Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?Det ble ikke servert alkohol da stedatteren min ble konfirmert for et par år siden. Vi tenkte ikke tanken engang, så uaktuelt var det.
![]() |
![]() |
#35 |
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?I vår familie har det blitt servert vin i konfirmasjon til de voksne som ønsket det. Så sant man ikke har familiemedlemmer som har problemer med alkohol ser jeg ikke noe galt i det.
![]() |
#36 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?Da M sto til konfirmasjon serverte vi ikke alkohol. Han, som var hovedperson den dagen, kunne ikke se at det var nødvendig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Type R ;)
Hvor: Nord
Enig.
![]() |
#39 |
Like blid!
![]() Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?Det ble servert vin til maten og cognac til kaffen i min konfirmasjon. Det samme gjorde vi i navnefestene til guttene. Ingen som har blitt beruset eller uvørne. Jeg hadde servert vin til maten i konfirmasjonen.
![]() |
![]() |
#40 |
I mål
|
![]() Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?Når man lager et godt måltid er det også godt med vin til for dem som liker det. Jeg ville servert vin til dem som ville ha. Selvsagt ikke til konfirmanten eller andre under 18. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|