Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Litt rødvin i konfirmasjon?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-04-07, 18:57   #1
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Litt rødvin i konfirmasjon?

.....................

Sist redigert av Michelle : 02-02-10 kl 14:49.
Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 19:00   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?

Jeg ville ikke hatt alkohol i konfirmasjon, like lite som jeg ville hatt det i dåp eller andre tilstelninger for barn.

Gammel 03-04-07, 19:01   #3
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var i konfirmasjon der det ble servert rødvin. Det var koselig. Jeg ser problemet hvis det er noen som ikke klarer å styre seg og drikker for mye, men ellers så synes jeg egentlig det er helt greit.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 19:23   #4
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes det høres greit ut, Nelle.

Har konfirmant om ca en måned jeg også, og jeg tror kanskje at vi kommer til å ha litt vin stående på bordet, så kan folk ta selv hvis de har lyst.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 19:26   #5
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde ikke servert alkohol på en dag som er til for et barn.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 19:26   #6
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ingen sterke motforestillinger i prinsippet, men personlig ville jeg nok ha latt være.

Gammel 03-04-07, 19:27   #7
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg ville ikke hatt alkohol i konfirmasjon, like lite som jeg ville hatt det i dåp eller andre tilstelninger for barn.

Jeg er helt på linje med Sitron her.

En kan godt vise konfirmanten at det ikke er obligatorisk med alkohol når voksne mennesker feirer noe.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 19:29   #8
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ville ikke servert alkohol der hvor barnet skal være i fokus.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 19:30   #9
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes det høres litt rart ut at barnet ikke kan være fokus selv om noen voksne sitter og drikker et glass rødvin til maten.

Gammel 03-04-07, 19:32   #10
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det greit at barnet også får rødvin eller skal det ha restriksjoner i sin egen konfirmasjon?

Gammel 03-04-07, 19:32   #11
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvis den var til meg Jane: så ville jeg ikke gjøre det hva andre gjør er opp til dem.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 19:34   #12
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Standard

Er det greit at barnet også får rødvin eller skal det ha restriksjoner i sin egen konfirmasjon?

Selvsagt får ikke fjortisen lov til å drikke alkohol.

Jeg har forresten spurt min mor om det ble servert alkohol i min konfirmasjon, og det ble det visst. Jeg la tydeligvis ikke engang merke til det.

Gammel 03-04-07, 19:34   #13
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Men et lite glass vil vel ikke skade?

Gammel 03-04-07, 19:36   #14
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For oss er det uaktuelt uansett, siden min far er alkoholiker. Jeg er ikke motstander av små mengder alkohol med barn tilstede, men jeg tror likevel ikke jeg ville hatt det akkurat i en konfirmasjon.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 19:36   #15
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det ble servert rødvin i min konfirmasjon og jeg har ikke dårlige minner fra den dagen, men jeg blir nok selv ikke å serverere vin i mine barns konfirmasjoner.

Gammel 03-04-07, 19:37   #16
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Eeeh, ja. For et spørsmål.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 19:38   #17
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Eeeh, ja. For et spørsmål.

Hva er galt med det spørsmålet? Når man lager istand fest til et barn, så forventer hvertfall jeg at det barnet kan forsyne seg med hva det ønsker på matbordet.

Gammel 03-04-07, 19:39   #18
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Jeg er vant til at man går på restaurant og feirer konfirmanten med en god middag. Selvsagt bestiller de voksne vin til maten, hvis de har lyst. Og selvsagt er fjortisen for ung til det. Sånn vil jeg vel gjøre det også, hvis mine velger å konfirmere seg.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 19:39   #19
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg dulter på kaz, Sitron og bergljiot.

Gammel 03-04-07, 19:39   #20
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Standard

Men et lite glass vil vel ikke skade?

Jeg serverer (selvsagt) ikke alkohol til barn.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:24.