|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Stabilt ustabil...
|
Nyplukkede jordbær: hvordan lage det beste syltetøyet?Så har barna og jeg altså plukket en hel kurv med jordbær (med hjelp av min søster, da).
|
|
|
#2 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Nyplukkede jordbær: hvordan lage det beste syltetøyet?Markjordbær? Jeg lager aldri syltetøy eller røretøy av det, for det blir så veldig vått og rennete, mer saft enn sylt, synes jeg. Her renser vi, sukrer lett, og fryser bærene hele i en plastboks e.l. Når de tiner rører vi minst mulig, og serverer de sukra bæra som de er. Nydelig til vafler, sjokoladefondant eller vaniljeis. -Eller til krumkakene i jula. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Nyplukkede jordbær: hvordan lage det beste syltetøyet?
|
|
|
#4 |
|
|
Sv: Nyplukkede jordbær: hvordan lage det beste syltetøyet?Åja, jeg tenkte markjordbær, for jeg så for meg en vanlig liten kurv. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Stabilt ustabil...
|
Vanlig røretøy? :grønn:
|
|
|
#6 |
|
|
Sv: Nyplukkede jordbær: hvordan lage det beste syltetøyet?Røretøy: Bær og sukker røres sammen. Jeg liker ikke for mye sukker, så jeg holder igjen på det, og smaker evt. til etter hvert. Jeg pleier å ha litt frysepulver i når jeg rører sammen, enten det er før eller etter frysing. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nyplukkede jordbær: hvordan lage det beste syltetøyet?Jeg pleier å lage rørt syltetøy, og følger oppskriften på certo-pakken. Syns certo gir mindre bismak enn jam. Jeg liker ikke syltetøyet veldig rennende, så derfor bruker jeg certo.
|
|
|
#8 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Nyplukkede jordbær: hvordan lage det beste syltetøyet?:inn med teskje:
|
|
|
#9 |
|
|
Sv: Nyplukkede jordbær: hvordan lage det beste syltetøyet?Du kan godt røre med certo før du fryser bæra altså. Jeg pleier bare ikke gidde det, siden jeg bruker frossenbæra til mye mer enn bare syltetøy. Liker ikke begrense bruken. Men dette er den superenkle varianten. Det er sikkert noen som har prikken over i-en tips og triks. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Stabilt ustabil...
|
|
|
|
#12 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Nyplukkede jordbær: hvordan lage det beste syltetøyet?Ferdig!
|
![]() |
|
|