|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Mimring om gamle dagerDet er poppet opp mange "du vet du er gammel og fra ...... når..." sider på Facebook.
|
|
|
|
#2 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Mimring om gamle dagerJeg er jo skikkelig gæmlis. Jeg husker at en barnebillett på t-banen kostet 50 øre. Og så husker jeg oljekrisen i 1973(?) når det var forbudt å bruke bilen i helgene.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Mimring om gamle dagerÅh jeg elsker sånt..
|
|
|
#4 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Mimring om gamle dagerFørst av alt så synes jeg nesten det er hysterisk morsomt å si at den gang jeg gikk på skolen, da var det bare 1.-9. klasse, og ikke noe som het 10. klasse. Særlig siden jeg var i det aller siste kullet som gikk ut av 9. klasse og over på vgs.
|
|
|
#5 |
|
can-jur
|
Sv: Mimring om gamle dagerJeg hadde rød postbank bok. Som jeg stadig brukte til å ta ut og sette inn enorme sommer. 5 kr her og 10 kr der
|
|
|
|
#6 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Mimring om gamle dagerJeg husker at vi spilte på stikka med 5-øringer, tierne var blå sedler, kjøtt var så dyrt at det kunne vi bare ha i helgene (samt at harry-turer til Finnland var lønnsomt, naboungene ble gjerne invitert med som "kjøttunge", det var kvote pr hode nemlig). Nintendo Game&Watch var toppen av høyteknologi
|
|
|
|
#7 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Mimring om gamle dagerÅh gud ja.. donkey kong!
|
|
|
#8 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mimring om gamle dagerHa!
|
|
|
#9 |
|
Fjellpiper
|
Sv: Mimring om gamle dagerJeg husker at jeg dro på interrail som 17-åring og hadde avtale om å ringe hjem på noteringsoverføring hver søndag ettermiddag. Ut over det hadde jeg ingen kontakt med foreldrene mine, eller de med meg, på 30 dager. Postens rødbok hadde jeg med meg, og fikk tatt ut penger på den på postkontor i Tyskland. Ellers gikk det i reisesjekker. Det rare er jo at dette ikke føles som veldig lenge siden. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Mimring om gamle dagerJeg husker da det kom vekt som veide smågodt i stedet for å vare kjøpe en og en. På kiosken var hver av godisboksene nummeret og vi kunne si"tre nummer 10" osv.
|
|
|
#13 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Mimring om gamle dagerJeg er nok for ung jeg og. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mimring om gamle dager
Vi er like gamle for jeg var også i det siste 9. klassekullet. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
heimføing
|
Sv: Mimring om gamle dagerJeg har omtrent samme minner som gullet. Bare at vi bodde verken nær butikk eller by. Derimot hadde vi bygdas eneste telefon, så vi tok imot beskjeder fra kreti pg pleti til naboene våre. Og vi ungene måtte springe med dem. "De har ringt fra Gryllefjord, de ringer igjen klokka fem, da må du være hos oss," til han som hadde søkt plass på fiskebåt. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Textrovert
|
Sv: Mimring om gamle dagerVi hadde ikke telefon. Ikke bil. Ikke farge-tv. Jeg fikk kjøpekassetter KUN til bursdag og jul. Jeg husker kassetter kostet 66 kroner. En formue. Da jeg var veldig lita, husker jeg at mamma ofte dro inn på Telegrafen i Trondheim for å ringe. Det var et skummelt sted. Sånn med avlukker med rød plysj.
|
|
|
#17 |
|
maler
|
Sv: Mimring om gamle dagerJeg husker da vi ikke hadde telefon, men måtte gå til en telefonkiosk nedi sentrum for å ringe. Jeg husker da vi fikk telefon og da vi fikk fargetv. Og ikke minst da vi fikk stereoanlegg med kasetter. Og opptakskasetter hvor man tok opp musikk fra radio eller fra hverandre hvis man var så heldig å ha en som kunne spille over musikk. Og tiøresdrops på butikken.
|
|
|
#18 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Mimring om gamle dagerdu er "gammel" når du husker kobleingen mellom kassett og gråblyant.
|
|
|
|
#19 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Mimring om gamle dager
OG kassettspiller med to avsillere i! Det var toppen av kul teknikk! Jeg sier det ofte til elevene mine: Det er litt synd på dere som aldri fikk opplevd 80-tallet.
|
|
|
|
#20 |
|
Textrovert
|
Sv: Mimring om gamle dagerJeg husker at for en blåtier kunne jeg ta trikken til byen, gå i svømmehallen, ta trikken hjem og likevel ha 50 øre til overs til smågodt.
|
![]() |
|
|