|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvor tolerant er du overfor andres tro?Inspirert av tråden "Synd på meg som ikke tror på Gud" lurer jeg på hvor tolerante forumbrukerne egentlig er overfor andres tro. Det er politisk korrekt å være tolerant, men er du det egentlig? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvor tolerant er du overfor andres tro?Jeg bryr meg ikke. Med mindre de begynner å misjonere. Det godtar jeg ikke.
|
|
|
#3 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvor tolerant er du overfor andres tro?Jeg er ikke religiøs selv, og jeg vet ikke om "nøytral" er det riktige ordet, men jeg mener genuint ikke at folk med vesentlig annerledes syn på religion enn jeg har selv er mindre intelligente eller oppegående eller moralske eller noe annet slikt. Jeg har problemer med folk som fordømmer andre (f.eks. homofile eller kvinner eller ikketroende eller annerledestroende) på grunn av sin egen tro, eller folk som driver misjonering og ikke respekterer at andre har andre ønsker og preferanser, men jeg har problemer med folk som fordømmer andre (eller ikke respekterer andre) av andre grunner også, så det er ikke religiøsiteten i seg selv jeg har noe mot.
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002) Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it. Sist redigert av Skilpadda : 07-04-07 kl 21:28. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hvor tolerant er du overfor andres tro?Ja, jeg tror det. Synes de ulike trosretningene (de "ordinære" iallefall) er kjempeinteressante og alle har noe godt over seg. (Og andre mindre gode ting) - Og mye likt ved seg.
Min signatur ™ Sist redigert av Che : 07-04-07 kl 20:54. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
ENDELIG 6 BARNSMOR!!!!
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() |
Sv: Hvor tolerant er du overfor andres tro?Jeg respekterer andres valg av livssyn saa lenge de ikke prover aa prakke det paa meg. Jeg vil ogsaa gjerne bli respektert for mitt valg (jeg er muslim). Det er veldige mange lite tolerante mennesker rundt forbi, det har jeg merket mange ganger. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Skrekkøgle
|
Sv: Hvor tolerant er du overfor andres tro?
Kjenner jeg deg, søster? Nå ble jeg nysgjerrig... |
|
|
|
|
|
#8 |
|
ENDELIG 6 BARNSMOR!!!!
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() |
Sv: Hvor tolerant er du overfor andres tro?hvor kommer du fra da? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hvor tolerant er du overfor andres tro?Jeg syns religion er noe stort piss. Rett og slett. Og jeg sier det gjerne, om jeg blir spurt. Jeg tar dessuten ikke fem øre for å slenge drit om enhver religiøs som bruker religionen som grunnlag for å undertrykke kvinner og barn.
|
|
|
#10 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Hvor tolerant er du overfor andres tro?Jeg er veldig tolerant ovenfor andres tro. Tanker og tro må folk velge og vrake i. Alt som foregår på innsiden av et menneske er jeg veldig tolerant ovenfor.
|
|
|
#11 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Samme her. Jeg sier aldri noe negativt til religiøse så lenge vi ikke snakker om religion og så lenge de ikke prakker det på meg. Jeg har da folkeskikk og jeg prøver å være så tolerant jeg bare kan. Men SYNET mitt på religion er omtrent slik som Sitron beskriver. Jeg er vel mer agnostiker enn ateist, for jeg forholder meg åpen overfor det meste, men EN bestemt religion hadde jeg aldri kunnet ha, fordi jeg da hadde avskrevet alt annet som bullshit og det virker veldig arrogant, synes jeg. Sist redigert av Dixie Diner : 07-04-07 kl 21:08. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Erfaren nok
|
Der er jeg også.
|
|
|
#14 |
|
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Sv: Hvor tolerant er du overfor andres tro?Intoleranse handler etter mitt syn ofte om uvitenhet. Kjenner man bare til ytterpunktene/ de "verste eksemplene" i en religion, så er det lett å være bastant på at man liker/ ikke liker religionen. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
er grønn og fin.
|
Signerer denne jeg.
|
|
|
#17 |
|
Skrekkøgle
|
Jeg føler meg som regel respektert, ja, men det hender folk tråkker over grensen av hva jeg føler er akseptabelt. Da er det som regel pga mangel på kunnskaper, og det gjelder ikke personer jeg omgir meg til daglig. Jeg vet da å velge mine omgivelser |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hvor tolerant er du overfor andres tro?Jeg mente fra meg, altså. Om du føler deg respektert for din tro av meg.
|
|
|
#20 |
|
Aquarist
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor tolerant er du overfor andres tro?Tror jeg er tolerant overfor andre. Syns ikke synd på andre mennesker fordi de har en annen tro eller tanker. Men jeg misliker att noen for enhver pris prøver å tre sine tanker og livssyn over hodet mitt. |
|
|
|
![]() |
|
|