|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Skrekkelige Oslo
Jeg skulle ønske at jeg fant den personligheten. Jeg skulle ønske jeg trivdes bedre i Oslo faktisk. Etter mangfoldige besøk i byen har jeg ikke funnet noen sjel eller personlighet. Jeg har hatt noen fine enkeltopplevelser, men jeg mangler godfølelsen. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Ekvilist
|
Sv: Skrekkelige OsloFor en artikkel!
Enda godt noen i kommentarfeltet kan forklare årsaken til alle disse problemene.
|
|
|
#43 |
|
|
Hvis hun er frivillig i Vår Frue er det tvilsomt at hun er fra bygda. Som frivillig i Vår Frue burde ikke dealing og dop være ukjent heller. Det var det som forbauset meg mest ved å lese det hun skriver. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Ekvilist
|
Sv: Skrekkelige OsloMulig jeg har litt høye forventninger, men jeg kunne tenkt meg en utdypning av hva hun mener at folk egentlig skal gjøre? Hun erklærer seg selv som dronningen av "våkent øye og hjerte for det som rører seg på gatene i Oslo". I motsetning til de som haster rundt i byen hver dag, og som sikkert ikke har fått med seg at det finnes både tiggere og folk med narkotikaproblemer i området.
|
|
|
#45 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Skrekkelige OsloJeg liker heller ikke akkurat det der å vandre mellom en tettpakket mengde med folk som er midt i en veldig, veldig sårbar situasjon, og der mange kan være veldig ustabile, slik man er i en dophandel, når man begynner å lengte VELDIG etter neste skudd, når man akkurat har satt et skudd. Jeg er redd for å tråkke borti folk eller annet, og forårsake uforutsigbare situasjoner.
|
|
|
#46 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
|
Hun jobber ikke for bymisjonen rent formelt. Hun er tydeligvis en av de frivillige som har sittet vakt i Vår Frue. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Ekvilist
|
Bare passe på at blir forbudsskilt mot narkomane på døra, de kan jo finne på å ville stikke denne dama og sønnen i rumpa med heroinsprøyte! (Men sånn ellers, er jeg helt enig.)
|
|
|
#51 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#53 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Skrekkelige OsloJeg syns det var, eh, det er vanskelig å bruke ordet "bedre", siden det jo er en bøyning av "bra", men det var mindre farlig og truende, det syns jeg.
|
|
|
#54 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Jøss. Hun burde ha sett endel om hun jobber der ja. Merkelig dame.
|
|
|
#55 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Akkurat sånn tenker jeg og. Man må bli kjent og komme gjennom skallet. Jeg elsker Oslo, og kunne ikke tenkt meg å bo noe annet sted. Men det fins utfordringer, av mange slag, på ulike steder i byen. Selvsagt.
|
|
|
#56 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Skrekkelige OsloSelvsagt har Oslo utfordringer, med både rusbruk/-salg, tigging og folk som sykler for fort for den saks skyld. Jeg har bare veldig vanskelig for å forstå den redaksjonelle vurderingen bak å videreformidle dette ...våset.
|
|
|
#57 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Skrekkelige OsloHun er ikke norsk, er hun? Jeg lurer på om litt av den merkelige tonen rett og slett er at norsk ikke er språket hennes?
|
|
|
#58 |
|
Glamorøs
|
Det som er problemet da er at alle andre steder bor det folk. Det er tross alt bedre at de narkomane holder til et sted hvor barn ikke snubler over sprøyter og overdoser på skoleveien. Grunnen til at vi ikke ser narkomane i London, Berlin og New York er fordi de har slumområder som turistene ikke ferdes i. Oslo har ikke slum på samme måte (heldigvis!), og jeg må innrømme at jeg blir utrolig sur hver gang Oslo kommune bestemmer seg for å rydde vekk de narkomane før turistsesongen, som egentlig betyr å stappe dem opp hit jeg bor.
|
|
|
#59 |
|
|
Sv: Skrekkelige OsloDet stemmer ikke at man ikke ser narkomane i Berlin. Jeg synes det satt tiggere og narkomane mange steder der også. Mange på Alexanderplatz og det er fremdeles mange rundt Bahnhof zoo. Begge disse er turiststeder. Det var også narkomane og tiggere i flere parker og på stasjoner. Forskjellen er at Oslo er så liten og har få "slike" steder. Oslo har også en stygg statistikk for narkotika i forhold til byens størrelse og folketall. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Kakemonster
|
Jeg tror rett og slett ikke personligheten er i sentrum. Da jeg var nyinnflyttet brukte jeg sentrum endel, fordi jeg ikke visste om så mye annet. Nå unngår jeg det der jeg kan. Får jeg det samme tilbudet et annet sted, gjerne i området hvor vi bor, så bruker jeg heller det. Nei, det er ikke spesielt hyggelig rundt Oslo S, men jeg føler meg mer utrygg i sentrum når utestedene nærmer seg stengetid i helgene. Da er det i all hovedsak "vanlige folk" som frambringer denne følelsen hos meg.
|
|
![]() |
|
|