|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetidenHer har ungene med frokost om de skal spise det i barnehagen. Matpengene dekker lunsj, varmmat en dag i uken, frukt og ettermiddagsmat.
|
|
|
|
#42 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Oslo
![]() |
Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetidenJeg er helt enig i at dette er et valg man selv tar. Og det er absolutt ikke en mulighet alle barnehager tilbyr. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Apr 2007
![]() |
Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetiden
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetidenJeg synes 15 er et veldig fint tidspunkt å ha siste måltid på, det er jo noen unger som er i bhg helt til 17 også, og de spiser vel neppe middag før 18. I vår barnehage spør de foreldrene hva de ønsker, og jeg har f.eks bedt om at sønnen min bare spiser én skive, me så mye frukt han vil, til det måltidet. Vi spiser middag klokken 17. Begynner å lure på om barnehagen vår er unormalt behjelpelige med alt mulig.
|
|
|
|
#45 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetidenJeg synes det høres ut om dere har et veldig ok tilbud i barnehagen, men en veldig grei pris og synes ikke den bør endres.
|
|
|
#46 |
|
maler
|
Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetidenKan man velge å bare ha barnehageplass i kjernetiden? Altså er det noen som betaler for mat de ikke har mulighet til å spise fordi de bare har plass i kjernetiden?
|
|
|
#47 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetidenJeg skjønner godt at du er lei, og jeg hadde nærmet meg besvimelsen om dette skulle vært et tilbakevendende tema i vår barnehage.
|
|
|
|
#48 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetidenJeg mener det jeg skrev - flytt kjernetiden til 08:30 og se hvor mange som klager da.
|
|
|
#49 |
|
|
Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetidenDet første året eldstemann gikk i barnehage var det matpakke til frokost. Jeg var sjeleglad da dette ble avviklet og at matpakke i barnehagen var en saga blott. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetidenJeg synes det høres helt super ut sånn dere har det. Men min opplevelse er at det alltid er klaging på mat i barnehagen, fordi foreldrene har så utrolig forskjellige meninger om det. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
nerdedame
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetidenI gamlebarnehagen var det 250 (eller kanskje 300 på slutten), dette dekte all mat - havregraut (påsmurte skiver på turdagar) til frukost 8-8:30, smørelunsj (eller påsmurt på tur) kl 11, varmmat 1xannavar veke, og knekkebrød/frukt kl 14. Har aldri høyrd klager på at foreldra måtte betale for måltider dei ikkje "brukte", ei heller på at dei som ikkje likte havregraut måtte ha med matpakke. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetidenJeg synes dagens løsning høres helt fin ut. At noen velger å ikke spise frokost der er deres valg. Snuppa hadde full barnehageplass hele tiden, i praksis brukte vi ofte bare 3-4 ganske korte dager. Vårt valg. Ikke helt det samme, men dog. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetidenBare en kommentar til kjernetd. Det er tiden barna bør være i barnehagen for å få med seg aktiviteter og opplegg. Har ikke noe med mat å gjøre. Har man full pass må man selvfølgelig betale matpenger for det. Så er det jo frivillig å benytte tilbudet eller ikke.
|
|
|
#54 |
|
nerdedame
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetidenI ein del av bydelane i Oslo er vel kjernetid gratis for 4-5-åringar, dvs det er definerte tidspunkt der alle har gratis barnehageplass. Dette fungerer vel sånn at ein betaler differansen mellom vanleg pris og det kjernetida er definert å koste viss ein skal ha vanleg fulldagsplass? |
|
|
|
|
|
#55 |
|
lettere utlada
|
Det har jeg aldri hørt om?!
|
|
|
#56 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetidenDet er gratis kjernetid i vår barnehage, men jeg vet ikke om noen barn som har deltidsplass. Og som SU-representant mener jeg at jeg har ganske god oversikt. De "høylytte" foreldrene vet jeg med sikkerhet at har full plass.
|
|
|
|
#57 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetidenVi får siste måltid i bhg kl 15. Da får de ulike ting (ikke alt samtidig) som yoghurt med havrekorn eller knekkebrød med litt pålegg. De spiser seg mette nok, men ikke så mette at de ikke orker middag. Det fungerer greit å ha siste måltid såpass sent.
|
|
|
#58 |
|
trøtt
|
Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetidenDet der er jo bare vissvass. Dere har et supert mattilbud, som enkelte velger å ikke benytte seg av. Jeg kjenner på meg at ledelsen i min barnehage ikke engang hadde latt dette være et tilbakevendende tema, men satt ned foten for diskusjonene. Dette er tilbudet - teik it år liiv it!
|
|
|
#59 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehagefrokost utenom kjernetidenHar ikke lest svarene.
|
|
|
#60 |
|
|
. |
|
|
|