|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
ENDELIG 6 BARNSMOR!!!!
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() |
Sv: Hvor tolerant er du overfor andres tro?Er det ikke saann Nabbe, at man egentlig ikke skal si at man er norsk, palestiner eller lignende naar man er muslim? |
|
|
|
|
|
#102 |
|
Skrekkøgle
|
Sv: Hvor tolerant er du overfor andres tro?
Jeg føler vel nesten det motsatte, at jeg *må* komme ettstedsfra, at jeg må være kurder, palestiner, somalier eller noe, fordi å være norsk muslim, det går liksom ikke... |
|
|
|
|
|
#104 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg stiller meg sterkt tvilende til denne påstanden. Sist redigert av Benmurphy : 08-04-07 kl 16:17. Årsak: diverse stavefeil |
|
|
|
|
|
#105 |
|
Pauset
|
Sv: Hvor tolerant er du overfor andres tro?Dette er et tema som jeg er veldig opptatt av. Det at jeg nå tar flerkulturell ped. hjelper også på. I fjor tok jeg KRL (kristendom, religion og livssyn). Jeg er svært tolerant. Samtidig så forventer jeg at man skal ha respekt for hverandres tro eller mangel på tro (det er jo en tro forsåvidt det også, å ikke tro |
|
|
|
|
|
#106 |
|
kamerat
|
Sv: Hvor tolerant er du overfor andres tro?Jeg har stor respekt for folk som er religiøse uten å bruke det som en unnskyldning til å skru av hodet og slutte å tenke selv. Jeg kjenner heldigvis en del slike.
|
|
|
#107 |
|
Pauset
|
Enig. Da kommer vi over på fanatisme og mister evnen til den ydmykhet man bør ha overfor andres tro....eller mangel på det. |
|
|
|
|
|
#108 |
|
ræv med ører
Nei, nå går du over streken.
|
|
|
#109 |
|
Pauset
|
Så du mener at om man har en tro så er man ganske enkel i hodet sitt? eller? |
|
|
|
|
|
#110 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvor tolerant er du overfor andres tro?Denne tråden ble mye mer interessant etter hvert som folk begynte å erkjenne sin manglende toleranse til elementer i troen. Det er som sagt veldig politisk korrekt å være tolerant, men det blir jo litt vanskelig når troen inneholder elementer som det er like politisk korrekt å være sterk motstander av. Grunnen til at jeg stilte spørsmålet i hovedinnlegget var nettopp ønsket om å belyse dette paradokset. |
|
|
|
|
|
#111 |
|
Getting in tune
Ja, jeg er enig i deg i dette, det poenget unnlot jeg bevisst å ta med fordi jeg ikke ville tåkelegge mitt syn på det jeg allerede har sagt noe om.
|
|
|
#112 |
|
-
Har man rammer og begrensnigner kun hvis man har en tro? Leste du hele avsnittet, eller bare den siste setningen i det?
Syns du virkelig det spørsmålet var passende? |
|
|
|
|
|
#113 |
|
Mother of Dragons
|
Mener du at Algerie og Sudan er diametralt forskjellige land i forhold til verden, eller mener du at Algerie og Sudan er diametralt forskjellige arabiske land? Om det siste er korrekt så mener du altså at de representerer hvert sitt endepunkt og dermed spennvidden innenfor arabisk kultur? Blir det så stort mangfold da? Har ikke vært i hverken Algerie eller Sudan men det forekommer meg at disse to landene er mye mer like enn f.eks Sudan og Tsjekkia.
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona. Sist redigert av Esme : 08-04-07 kl 20:53. Årsak: Skrivefeil |
|
|
|
|
|
#114 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg synes dette var en grov misforståelse av et godt og gjennomtenkt innlegg. Her må du nesten prøve å forstå hva Benmurphy sier altså, Jessica.
|
|
|
#115 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor tolerant er du overfor andres tro?Jeg tror mangel på kunnskap om noe er med på å bygge opp fordommer og intoleranse mot andre som ikke er som seg selv.
|
|
|
#116 |
|
Skrekkøgle
|
Sv: Hvor tolerant er du overfor andres tro?Algerie og Sudan skiller seg veldig fra hverandre. Det er greit, de er begge muslimske land i Afrika, men det er stort sett alt de har felles. Folk er helt annerledes. Jeg kan jo legge på feks muslimske delene av Bosnia i tillegg, og sammenligne Bosnia og Sudan, det er jo som Sudan og Tsjekkia. |
|
|
|
|
|
#117 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Hvor tolerant er du overfor andres tro?Etter å ha lest hele tråden her tror jeg ikke jeg er så tolerant allikevel. Jeg vet jo at jeg ikke var 100 % tolerant i utgangspunktet, men jeg er visst hakket verre enn jeg trodde. |
|
|
|
|
|
#118 |
|
flisespikker
|
Nei, å "prakke på" betyr ikke det samme som å "si".
|
|
|
#119 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, det gjør ikke det, men jeg tror ikke det er så mange som opplever å bli prakket på en annen tro som det virker som. Jeg har hvertfall aldri opplevd det, og de gangene jeg har pratet med folk som har sagt de har blitt prakket på, har det etterhvert vist seg å ikke være så ille likevel.
|
|
|
#120 |
|
flisespikker
|
Det er jo ikke sikkert alle som sier at de ikke liker å bli påprakket andres tro faktisk opplever det så ofte - kanskje de sier det for å fortelle hva de mener, ikke for å klage over noe som er et stort problem for dem personlig i praksis.
|
![]() |
|
|