|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#161 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Frukt i matboksenDet vi sender med Even er hans mat. Han kan bytte til seg annen mat med de andre barna om han vil, men jeg hadde reagert om de voksne hadde delt ut av hans frukt.
![]() |
#162 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Frukt i matboksenJeg synes dette blir på linje med å bli provosert av folk som syr gardiner til barnerommet selv, lager fancy kaker, legger litt ekstra flid i matchende klær, har flotte blomsterbed osv.
![]() |
#163 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Frukt i matboksenLiftgardiner? Dere skjønner helt åpenbart ikke hva jeg mener. |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Frukt i matboksen
![]() |
#165 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
"Virker som" jeg diagnostiserer ikke. Det har jeg ikke peiling på. Men jeg opplever flere av dine innlegg i ulike tråder som at du er oppgitt og lei. Da blir du også noen ganger en smule krass og jeg er ikke helt sikker på om du mener det. Du skriver jo flest gode og reflekterte innlegg.
![]() |
#167 |
Halloen!
![]() Sv: Frukt i matboksenMeissa: Jeg er krass, både RL og på forum, men jeg kan fint la være hvis jeg vil. Men takk for at du er bekymret for meg. :litt rørt: |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Frukt i matboksenDet er lite designermatpakke som kommer ut herfra, men det er gjerne noe som er ørelitegranne mer fristende enn kneip og ost. Jeg er ikke redd for å sende med grove vafler, omelett, grove pannekaker, armeriddere (grovt brød uten sukker), fruktog grønnsaksstaver, pølse og ostespyd eller noe som SER fristende ut, men mine matpakker er ikke i nærheten av noen av dem som blir vist frem i media. Vi lager mat som vi tror snuppa kommer til å spise og det er summen av det. Jeg tror egentlig det er det de fleste foreldre gjør: de lager mat som sitt barn kommer til å spise. Ingenting galt med kneip og ost- bare det blir spist! |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
*naiv og spør* Hva er viktigere enn barna våre? Om ikke vi står på for barna, hvem skal da gjøre det? Sier ikke at de skal pakkes inn i bobleplast og bæres rundt i gullstol men selvsagt ønsker jeg at mitt barn skal få det beste jeg kan gi..? |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Off the map.
|
![]() Sv: Frukt i matboksenJeg er ikke uenig i en del av det du skriver, Rine. At foreldre har et overdrevent forhold til å legge alt tilrette for barna. Men det var da virkelig ikke snakk om slik overdreven curling i dette tilfellet her? Jeg synes i hvert fall ikke det.
![]() |
#171 |
maler
|
Der tenker jeg at det beste man kan gi ikke alltid er det mest perfekte. For å holde meg til matpakker mener jeg at det er viktigere at jeg venner barna mine til å sørge for at de har med seg matpakke med ok innhold egenhendig (Og nøyer seg med mat de er i stand til å lage selv) enn at de får mammaprodusert kreativitet, kjærlighet og topp næringsinnhold i lunsjpausen hver dag. Noe jeg helt sikkert hadde vært uenig med meg selv om hvis jeg hadde et barn det var vanskelig å få i mat.
![]() |
#172 |
Halloen!
![]() Sv: Frukt i matboksenmkj: Sikkert ikke- jeg har bare sporet kraftig av. Utbrent som jeg er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: Frukt i matboksenAvgudsdyrkelse, faktisk.
![]() |
#174 |
lettere utlada
|
Men rine, hvis du er så lei det som du mener er overdrevent fokus på ungene (som jeg er veldig uenig i) hvorfor gidder du da i det hele tatt å engasjere deg i tråden? Og da bare for å spy ut av deg eder og galle?
![]() |
#175 |
Aktiv
Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Oslo
![]() |
Kan man ikke bare ta rennafart og drite i hva andre tror og mener da, og sende med akkurat det man vil selv? Fancy eller ikke fancy?
![]() |
#176 |
Halloen!
Før du fortsetter med å lage agurkstjernene dine, Rune Brown, kan du kanskje ta deg tid til å svare på hvorfor du som barnehageansatt synes det er greit å kritisere de som sender med brødskiver og kaviar. Ingen har snakket om lefser og sjokoladekjeks her, skjønner du. |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Tidsklemma
|
![]() |
#179 |
frakoblet
|
Du viser påfallende liten evne til å se nyanser, og lager en gedigen smørje som du synser over. Og utbrent eller ei - du fremstår som en bitter, gammel kjerring. Okei, så har ikke du overskudd til å lage fine matpakker - men hvis du er så misfornøyd med din tilværelse så bør du kanskje ta tak i stedet for å bitche her inne?
![]() |
#180 |
Tittel og tittel....
|
Jo, men da tar man faktisk det opp med foreldrene. Man kan faktisk snakke med dem om mat som gir energi og a det ikke er lurt med lefser og sjokoladekjeks i matpakken.
![]() |
|
|