Sv: Frukt i matboksen
Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.
Hva er det som gjør det så provoserende at noen har lyst til å stikke ut brød i delfinfasong eller sende med frukt som du dessverre ikke kan navnet på? Jeg syns da ikke det er provoserende at andre drar på skogsturer med skattejakt, framfor våre "gå-vanlig-på-sti"-turer? Eller at andre i det hele tatt kommer seg mer ut i skog og mark enn oss. Jeg finner det faktisk ikke provoserende om de omtaler det som "bra for barn" å gå mer tur i skogen enn oss.
Ja, hva er det egentlig som provoserer? 
Alt dette "bare det beste for mitt barn"-fokuset, gjør meg kvalm. Jeg vet at det ikke gagner barna i Sudan en smule om jeg gir mine unger kneipp i stedet for grove pizzahorn, og det er heller ikke derfor jeg som regel ikke gidder å styre så mye med matpakkene, men det at barna våre er blitt små avguder eller statussymboler som alltid skal ha det beste og dyreste og "drit i alle de andre"-holdningene er bare navlebeskuende og ekkelt. Denne tråden skiller seg ikke ut i så måte, holdningen går igjen alle steder i samfunnet. Og jeg innser at et norsk foreldreforum sikkert ikke er det rette stedet å henge når slike ting gjør meg kvalm.
|