Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Frukt i matboksen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-12, 10:55   #11
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hva er det som gjør det så provoserende at noen har lyst til å stikke ut brød i delfinfasong eller sende med frukt som du dessverre ikke kan navnet på? Jeg syns da ikke det er provoserende at andre drar på skogsturer med skattejakt, framfor våre "gå-vanlig-på-sti"-turer? Eller at andre i det hele tatt kommer seg mer ut i skog og mark enn oss. Jeg finner det faktisk ikke provoserende om de omtaler det som "bra for barn" å gå mer tur i skogen enn oss.

Ja, hva er det egentlig som provoserer?
Alt dette "bare det beste for mitt barn"-fokuset, gjør meg kvalm. Jeg vet at det ikke gagner barna i Sudan en smule om jeg gir mine unger kneipp i stedet for grove pizzahorn, og det er heller ikke derfor jeg som regel ikke gidder å styre så mye med matpakkene, men det at barna våre er blitt små avguder eller statussymboler som alltid skal ha det beste og dyreste og "drit i alle de andre"-holdningene er bare navlebeskuende og ekkelt. Denne tråden skiller seg ikke ut i så måte, holdningen går igjen alle steder i samfunnet. Og jeg innser at et norsk foreldreforum sikkert ikke er det rette stedet å henge når slike ting gjør meg kvalm.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:30.