|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Flyshow i Oslo på lørdagMen det kan man faktisk være uten å synes det er ok å bruke dem som underholdning. Jeg kjenner til og med en som jobber med disse flyene, i forsvaret, som likefult mener flyshow er idiotisk bruk av penger og etisk forkastelig.
|
|
|
|
#62 |
|
flisespikker
|
Sv: Flyshow i Oslo på lørdag
Nettopp.
|
|
|
#63 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er jo fristet til å tro at du troller men du gjør jo "#€% ikke det. Er det ikke litt rart at alle andre skjønner hva jeg mener men ikke du? Om jeg er for eller mot krigen i Libya eller krig generellt har jo ingenting med saken å gjøre. Klarer du ikke å se saken fra et større perspektiv? |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Bærum
![]() |
Det var angrep som var nødvendig for å stanse brutale despoter. Og jeg synes faktisk man skal være stolt over at vi har et høyst kompetent flyvåpen. Som er med å stanse despoter, og som faktisk bomber legitime militære mål, enten det være seg den Libyske hæren som er ute for å slakte 10tusenvis av sivile. Eller det er Talibanopprørere som er ute etter og gjenninnføre Talibans skrekkregime i Afghanistan. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
|
Feiringen var for at luftforsvaret i norge fylte 100 år. De viste fram Luftforsvaret i sin fulle bredde. Luftforsvaret er fly, og sånn er det. De feiret ikke deltagelsen i krig i andre land, osv. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
anglofil
Men det er en helt annen debatt. Jeg er også av den oppfatning at militærmakt i mange situasjoner er nødvendig selv om jeg ikke er tilhenger av den selektive krigføringen NATO har ført de siste årene der det stort sett er gamle venner og allies av Vesten de er ute etter. Det er mange land som har despoter som Ghadaffi som ledere uten av NATO bomber dem sønder og sammen av den grunn. Kanskje vi skal lage en annen tråd og begynne å lage en liste over udemokratiske land i verden som styres av tyranner som påfører befolkningen sin all verdens av lidelser uten at "vi" blander oss inn? |
|
|
|
|
|
#67 |
|
anglofil
Joda, det er fint du påpeker dette. Og ja, det var jo nettopp derfor jeg i utgangspunktet trodde og mente dette ville være et fint og lærerikt arrangement å ta med 9 åringen på. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
NH90 helikopteret skal vel utstyres med Torpedoer, kan også utstyres med Gathlingkanon. Dette gjelder fregattvarianten. Den som Kystvakten skal ha vil vel heller bli nogenlunde likt utstyrt som det SeaKing er idag. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Okei jeg ser den, beklager missforstod deg litt |
|
|
|
|
|
#70 |
|
|
Jeg tenkte på de norske, ja |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Ja det er rett, norsk Hercules er aldri (ihvertfall så vidt meg bekjent) blitt brukt til annet enn transport av soldater, utstyr og lignende. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Jepp. Eldsten her maste om å dra på Rådhusplassen, men mannen regnet med at det var fullt der nede, så de to dro opp i Ekebergåsen istedet, der var det visst finfin utsikt.
|
|
|
|
#73 |
|
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flyshow i Oslo på lørdagFlyshow er en utrolig meningsløs form for underholdning. Likeså forkastelig både miljømessig og etisk. Jeg blir så provosert over det disse showene at jeg kan spy. Uansett om det er militærfly som er brukt i krig som anvendes, kan jeg virkelig IKKE se poenget. Hva koster et sånt show i kroner og øre og hva koster det miljøet vårt? |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Undskyld at jeg spørr, men ble ikke det veldig lang avstand? |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
Alt i alt så bruker ikke Forsvaret stort mer penger på et slikt show enn hva de uansett bruker når pilotene er ute og øvelseflyr. Miljøbelastningen er da heller ikke særlig større.
|
|
|
#76 |
|
|
Så vidt jeg vet pleier de ikke bruke ganske mange hundre tusen på å bygge tribuner og scener når de er ute og øvelsesflyr? |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
|
|
|
#78 |
|
Glamorøs
|
Eller leie inn eventbyrå, samt ha kostnader med politi, leie av Rådhusplassen, kontraskjæret og falne barnetvstjerner for å sugarcoate krigspropagandaen.
|
|
|
#79 |
|
|
De falne barnetvstjernene var nok en heftig post på budsjettet. |
|
|
|
![]() |