Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Flyshow i Oslo på lørdag

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-12, 21:47   #21
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Flyshow i Oslo på lørdag

Jeg skulle så ønske jeg kunne si at vi skal, men jeg orker rett og slett ikke.

Gammel 31-08-12, 22:00   #22
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Vi skal, hørselvern er lagt frem og ungene gleder seg veldig.
Vurderer å se det fra sjøen, mulig vi reiser tidlig ned og kikker på Rådhusplassen først men vi klarer ikke å bestemme oss helt.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 22:33   #23
Hønni

Hønni sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal stå på Bygdøynes. Slipper mengdene, ser like bra.

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 01:11   #24
Stabæk_fan
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Bærum
Stabæk_fan har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Kooos dere! Flyshowet i Stavanger (Sola) var iallefall fantastisk.

Jeg missunner dere den Polske Mig29, ellers var det minst like spektakulært det jeg var på i Bodø.

Ja gleder meg, var i oslo i ettermiddag og så franskmennene øve. Det er et syyyyyyn.

Stabæk_fan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 01:13   #25
Stabæk_fan
Fullverdig medlem

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Vi skal stå på Bygdøynes. Slipper mengdene, ser like bra.

Nja i forhold til PDF vil jeg si at Rådhusplassen er langt bedre, gjerne en av pirene. Da showet er lagt opp til at det er der publikun er. Og at det da vil bli rettet inn etter det. Regner med at det samme vil gjelde for Eskilds F16, og for COMAQ showet.

Gammel 01-09-12, 02:16   #26
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er en her som er litt grinete over at Poden er invitert i bursdag på dagen i morgen. Jeg har fått med meg øvelsene, kan man trygt si. Det fascinerer meg at de alltid kjører øvelser midt i typisk sovetid til småttiser. Det slår nesten aldri feil.

Gammel 01-09-12, 02:49   #27
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Akkurat nå kjenner jeg at jeg gjerne skulle vært i Oslo i morgen ja.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 09:03   #28
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Vi fikk se litt flyshow-trening i går ettermiddag, over hustakene og over Ekeberg. Det var skikkelig stas! Hassel sier han vil gå og se, så da må vi vel få tak i hørselsvern.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 09:44   #29
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det var et flott show..!

Gammel 02-09-12, 11:33   #30
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Ja, knallbra!

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 11:37   #31
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Vi fikk bare sett littegrann av F16, det var virkelig dårlig planlegging. Men franskmennene var kule da

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 17:28   #32
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Vi var også nedi gryta. Gøy å se.

Gammel 02-09-12, 19:05   #33
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner at jeg ikke klarer å se sjarmen i å gjøre krigsfly til underholdning.

Gammel 02-09-12, 19:08   #34
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg kjenner at jeg ikke klarer å se sjarmen i å gjøre krigsfly til underholdning.

Vel, jeg synes jo det er fint at vi har et luftforsvar. Og at de er flinke til å fly med flyene sine.

Vi var en liten tur og så på, og fikk akkurat med oss F-16-oppvisning. Det var spektakulært. Men noe av gleden gikk bort i å prøve å holde øreproppene til Hassel på plass, da. Og Kløver syntes det bråkte for mye og dessuten fikk hun sola i øynene. Så da tuslet vi til bakeri i stedet.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 19:34   #35
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes det bare ble feil. Det synes 9 åringen også. Gud vet hvor mange uskyldige liv flere av disse flyene har drept i Afghanistan, Libya siste året alene. I mitt hode tenkte jeg "flyshow", dette var jo selvfølgelig Militæret så jeg fikk en uggen og ekkel følelse av det hele ..... Ja, vi har et militære. Ja, disse flyene er drapsmaskiner. De er overhode ikke "flotte" på noen som helst måte.

Forøvrig synes jeg denne bloggen sier det meste av det jeg tenkte i går:
http://gallerigunhild.wordpress.com/tag/flyshow/

Sist redigert av Lisa : 02-09-12 kl 21:06.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 21:27   #36
Stabæk_fan
Fullverdig medlem

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg synes det bare ble feil. Det synes 9 åringen også. Gud vet hvor mange uskyldige liv flere av disse flyene har drept i Afghanistan, Libya siste året alene. I mitt hode tenkte jeg "flyshow", dette var jo selvfølgelig Militæret så jeg fikk en uggen og ekkel følelse av det hele ..... Ja, vi har et militære. Ja, disse flyene er drapsmaskiner. De er overhode ikke "flotte" på noen som helst måte.

Forøvrig synes jeg denne bloggen sier det meste av det jeg tenkte i går:
http://gallerigunhild.wordpress.com/tag/flyshow/

Ja du synes vel heller Gadhaffi skulle få fortsette nedslatningen av sivile. Slik han hadde gjort hvis Nato ikke hadde grepet inn.

Gammel 02-09-12, 21:30   #37
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stabæk_fan, her.

Ja du synes vel heller Gadhaffi skulle få fortsette nedslatningen av sivile. Slik han hadde gjort hvis Nato ikke hadde grepet inn.

Vet du hva, jeg gidder ikke ta en diskusjon om hvilke konflikter i verden NATO blander seg inn i og ikke og Libya er vel et dårlig eksempel synes du ikke?

Da sier jeg tilbake, synes du det er greit å ta bilde av barnet ditt i et F16 fly som har bombet i filler sivile i Afghanistan? Det blir også for dumt men det blir samme greia. Vi feirer ikke krig, punktum. Jeg er veldig glad for at 9 åringen ikke synes det var noe hyggelig overhode. Hun reagerte med en gang vi kom dit, akkurat som meg.

Sist redigert av Lisa : 02-09-12 kl 21:37.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 21:42   #38
Stabæk_fan
Fullverdig medlem

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Vet du hva, jeg gidder ikke ta en diskusjon om hvilke konflikter i verden NATO blander seg inn i og ikke og Libya er vel et dårlig eksempel synes du ikke?

Da sier jeg tilbake, synes du det er greit å ta bilde av barnet ditt i et F16 fly som har bombet i filler sivile i Afghanistan? Det blir også for dumt men det blir samme greia. Vi feirer ikke krig, punktum. Jeg er veldig glad for at 9 åringen ikke synes det var noe hyggelig overhode. Hun reagerte med en gang vi kom dit, akkurat som meg.

Ville absolutt ikke hatt problemer med det, hadde jeg hatt barn.

Og det var DU som bragte Libya inn her. DU skrev du syntes det var forferdelig, ja vel. Og da sier jeg som sant er, DU syntes tydligvis at Ghadaffi skulle fått fortsette nedslaktningen sin. Siden det faktisk hadde vært resultatet hvis ikke Nato hadde grepet inn. Et blodbad lik det vi idag ser i Syria blant annet.

Gammel 02-09-12, 21:50   #39
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi var på Rådhusplassen, men syns det var et mas uten like. Jeg fikk litt hetta av all krigspropagandaen, og syns det var for mye blablabla mellom selve flyoppvisningene. Intervjueren var tydeligvis ikke vant til å ha på mikrofon hele tiden, og dro inn snørra langt ned i halsen flere ganger.

Jeg angrer på at vi ikke satte oss i Hamnabakken med en piknikkurv slik vi først hadde tenkt, for man så absolutt ikke best fra Rådhusplassen. Franskmennene fikk vi med oss med god utsikt, grillmat og uten kaos fra Sogn, det var mye bedre.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 01:01   #40
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes slike show er artige. Vi var på show tidligere i sommer, og der fikk vi ta de forskjellige flyene i nærmere øyesyn også. Endel fikk vi bare se utenfra, mens andre fikk vi gå ombord i. Vi var blant annet ombord i et amerikansk militærfly som fyller drivstoff til andre fly i lufta. Svær maskin, og mannskapet ombord forklarte villig vekk om flyets egenskaper.

Og selve flyshowet der ute var helt fantastisk å se. Det var alt fra nye og moderne jagerfly, til gode gamle slitere fra 2. verdenskrig. Og de ga oss en forrykende oppvisning.

At disse flyene har vært, og er, brukt i reell krig, det lar jeg ikke være noe hinder for vår entusiasme. Jeg ser heller ikke noe problem i at de bruker tid og penger på å vise seg frem litt. De må øve seg, så hvorfor ikke la allmenheten se på også? Det er mange flyentusiaster som elsker å se disse akrobatene i lufta.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:16.