|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ser lyst på livet
|
![]() Det å skrive e-poster til politikereJa det har blitt noen de siste årene, dessverre er det sånn at man som regel ikke oppfatter hvor urettferdig lovene og systemet er før en selv eller noen en kjenner faller gjennom sikkerhetsnettet som en trodde var der. Slik jeg ser det er den eneste måten å få gjort noe med det å gjøre politikere oppmerksomme på denne "feilen" slik at den kan gjøres noe med. Og nå har jeg oppdaget et nytt "hull". Vil politikere bli leie av slike e-poster? Vil de synes jeg er en plagsom medborger om jeg stadig gjør dem oppmerksom på ting jeg synes er feil? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
https://www.giblod.no/
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Det å skrive e-poster til politikereDet skulle tatt seg ut om de (offentlig) ble lei av det. Å svare på slike henvendelser er en viktig del av politikerjobben. Men de kan sikkert synes at du er plagsom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Det å skrive e-poster til politikere
Og om de synes jeg er plagsom med 4 e-poster på et år, så kan jeg puste lettet ut og tenke at det er de som har et problem? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Det å skrive e-poster til politikereJeg sendte mail til hr. stoltenberg ang. kontantstøtten og fikk et veldig forklarende svar noen mnd etter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Det å skrive e-poster til politikereJeg har gjort det en gang, og fikk til svar at "Jeg har sendt dette videre til noen som kan svare deg" og etter det hørte jeg ikke mer.
![]() |
#6 |
På vei
![]() Sv: Det å skrive e-poster til politikereJeg sendte en epost til Svarstad Haugland ang. kontantstøtten en gang. Loven er utformet slik at trygdekontorene glatt kan "feiltolke" og dermed ikke gi brukeren den støtten han har krav på. Dette gjelder kun i et litt sært tilfelle, og det er uansett bare snakk om småpenger. Men jeg ville ha fram prinsippet, at loven er uklart formulert og åpner for feilbehandling. Jeg fikk bare til svar at hun ikke kunne sette seg inn i og uttale seg om spesialtilfeller. Hun tok med andre ord ikke henvendelsen min alvorlig og jeg ergret meg i lang tid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Ser lyst på livet
|
Men da kan man jo ta det med i betraktningen når man bestemmer seg for hvem man skal stemme på ved neste valg kanskje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
På vei
Det er jo klart, men det er uansett ikke sikkert at man i utgangspunktet vurderer å stemme på det partiet som vedkommende man henvendte seg til, representerer. Dessuten, mitt tilfelle var jo egentlig en liten fillesak i den store sammenhengen, og bør ikke tillegges så stor vekt, syns jeg. Dersom man derimot engasjerer seg i litt større og viktige saker, og får useriøse og dårlige svar tilbake, vil det helt klart virke negativt inn på bedømmelsen av det partiet vedkommende representerer. Samtidig kan jeg skjønne at det kan bli vanskelig for politikerne å svare på epost-henvendelser, dersom de etterhvert får veldig mange henvendelser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Epikur
|
![]() Sv: Det å skrive e-poster til politikereJeg gidder sjelden å skrive e-poster til politikere, men jeg maser mye på at de jeg jobber for og med skal svare på de e-postene de får. Jeg synes det er greiere å sitte i programkomiteer eller drikke kaffe. :effektiv og resultatorientert:
![]() |
#11 |
Epikur
|
I følge st.prp. 1 skal ordningen fases ut fra 2008-2010 og pengene brukes til bhg.
![]() |
#12 |
På vei
Jeg var veldig imot kontantstøtten da den ble innført, men nå syns jeg den er helt grei. Kanskje fordi jeg har hatt litt glede av den selv? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Epikur
|
![]() Sv: Det å skrive e-poster til politikereOg hva med denne? (også fra Indregard) ![]() Barnehager er et fordelingspolitisk virkemiddel som har et klart fattigdomsperspektiv. Det er de fattige som har mest behov for barnehage, fordi de kondisjonerte har råd til å ta fri fra jobben. Det er de fattige som må jobbe mye, og dermed har lite tid til å være med barna, og barnehager gir fattige barn en mulighet til stimulering. Det er denne stimuleringen og læringen som trengs for å trekke dem ut av fattigdommen i neste omgang. Stor mangel på barnehageplasser fører gjennom slike funksjoner til at fattigdommen reproduseres og “sementeres”. Barnehager er også et kjønnspolitisk virkemiddel. Jeg har personlig vært i Tøyen åpen barnehage i dag (et tiltak der foreldre og barn kan være sammen med andre foreldre og barn), og der var jeg den eneste med utovertiss blant rundt 15 voksne (bortsett fra helt mot slutten - da kom det to til). Når barnehageplassen mangler, er det i svært stor grad mor som blir hjemme med barnet. De fattige bydelene i Oslo trenger sårt både fattigdomsbekjempelse og likestillingstiltak, spesielt blant innvandrergrupperinger. Så hvordan kan det ha seg at dette har gått byråd og bystyre hus forbi? Hva er det som er galt i hodene på politikerne i Oslo Kommune, som velger å prioritere barnehageutbygging i Ullern og Vestre Aker, mens over halvparten av barna i Gamle Oslo står uten barnehageplass? Det som er galt, er at politikerne bor i Ullern og Vestre Aker (og St. Hanshaugen, kan det se ut som). Den styrende koalisjonen av Høyre og FrP-folk er jevnt over godt bemidlede menn som knapt har vært på østsida av Akerselva. Det er ikke så mye bedre blant Arbeiderpartiets folk heller. Politikerne vet å prioritere seg og sine egne først, og utslaget er så grotesk som at nesten 50 % av forskjellene i barnehagedekning kan forklares ved å se på lommeboka.
![]() |
#14 |
Protonterapeut
|
Jeg dulter litt på Mim.
![]() |
#15 |
Ser lyst på livet
|
Men de av oss som ikke har noen innflytelsesrik jobb eller kjenner noen innflytelsesrike mennesker, hva med oss da? Eller kanskje jeg heller skal si, hva med meg da? Sist redigert av annemede : 12-04-07 kl 13:38. Årsak: Det blir bare teit, jeg får ingen smilier til å passe ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Protonterapeut
|
Da melder du deg inn i en organisjon som blir hørt på.
![]() |
#17 |
Epikur
|
Du kjenner jo meg?
![]() |
#18 |
https://www.giblod.no/
![]() ![]() ![]() |
Jepp! De vil mest sannsynlig ikke si til deg at de synes du er en pest, da, så jeg tror du kan føle deg trygg. Hørte om en i Sverige som skrev brev og ringte (til flere partier) hver uke, han kunne de (jeg snakket med) bli lei av, men de lo vel mest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Epikur
|
![]() Sv: Det å skrive e-poster til politikereJeg innrømmer å ha bidratt med kopier av innkomne brev til moroveggen til ungdomspartiet. De printer ut sinnsvake e-poster og kopierer sinnsvake brev, anonymiserer dem og henger dem opp. Det er en del om Israel, småfugler, barnemordere, rasisme og sånn.
![]() |
|
|