Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Middagsinvitasjoner

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Middagsivitasjoner
Blir invitert hver uke 5 3,13%
Blir invitert hver 14. dag 23 14,38%
Blir invitert ca 1 gang pr. mnd 36 22,50%
Blir invitert en eller noen få ganger i halvåret 57 35,63%
Blir invitert en eller noen få ganger i året 30 18,75%
Blir invitert sjeldnere enn 1 gang i året 5 3,13%
Blir aldri invitert 5 3,13%
Inviterer selv ukentlig 6 3,75%
Inviterer selv hver 14. dag 13 8,13%
Inviterer selv ca 1 gang pr mnd 31 19,38%
Inviterer selv en eller noen få ganger i halvåret 52 32,50%
Inviterer selv en eller noen få ganger i året 22 13,75%
Inviterer selv sjeldnere enn 1 gang i året 6 3,75%
Inviterer aldri 1 0,63%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 160. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-12, 22:07   #1
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Middagsinvitasjoner

Lurer på hvor vanlig det er å bli invitert bort på middag. Så spørsmålet er enkelt. Er dere ofte invitert bort?

Og så slengte jeg på spørsmål om hvor ofte dere selv inviterer. Da tenker jeg ikke på invitasjon av bare kompiser av ungene.

Edit: ta med familiemiddager.

Sist redigert av Libra : 30-09-12 kl 22:15.
Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 22:10   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Middagsinvitasjoner

Nja, det er som regel jeg som inviterer. Jeg inviterer ofte både venner og familie på middag, synes det er kjempekjekt.

Gammel 30-09-12, 22:11   #3
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nope, ganske sjelden, egentlig. Regner med at det har mye å gjøre med at vi sjelden inviterer noen på middag. I gjennomsnitt har vi tre middagsbesøk i året, og er inviterrt på det samme, kanskje færre. Nå regner jeg ikke med middag hos foreldre eller svigerforeldre, (som for det meste er i ferier og høytider) men tenker mer på venner og søsken. Det er veldig hyggelig å bli invitert på middag, så egentlig burde vi skjerpet oss mer og blitt mer sosiale på det området. Vi er litt for late og litt for gjennomsnittlige til å lage mat, tror jeg. (Føler iallfall at "alle andre" er flinkere.)

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 22:11   #4
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Neh. :har barn på sju, fire, tre og tre:

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 22:14   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi inviteres nesten aldri bort på middag til andre enn mine foreldre. Det er faktisk litt sårt. Vi har middagsgjester jevnlig. Både mannen min og jeg er veldig glade i både mat og matlaging. Jeg lurer rett og slett på om vi er litt skumle å invitere.

Gammel 30-09-12, 22:16   #6
Libra

Libra sin avatar

Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Poll lagt til og spesifisering av spørsmålet.

Gammel 30-09-12, 22:16   #7
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Teller familie? I såfall er det ganske ofte. Hvis vi ikke regner med familie er det egentlig ganske sjelden begge veier.

Gammel 30-09-12, 22:18   #8
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har oftere gjester enn vi selv er invitert bort. Vi liker hverdagsgjester. Det går sjelden en uke uten at vi har middagsgjester hvertfall én dag. Selv tror jeg vi inviteres hver 14. dag, sånn omtrent.

Gammel 30-09-12, 22:20   #9
Libra

Libra sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi inviteres nesten aldri bort på middag til andre enn mine foreldre. Det er faktisk litt sårt. Vi har middagsgjester jevnlig. Både mannen min og jeg er veldig glade i både mat og matlaging. Jeg lurer rett og slett på om vi er litt skumle å invitere.

Dette er vel egentlig grunnen til at jeg spør og lurer på om årsaken er den samme. Det gjelder også familien.

Gammel 30-09-12, 22:21   #10
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Dette er vel egentlig grunnen til at jeg spør og lurer på om årsaken er den samme. Det gjelder også familien.

Jeg vet at vi har bedre tid enn mange andre. Jeg er jo hjemme, mannen min kommer tidlig hjem fra jobb (sammenlignet med mange andre. Han slutter i 14.30-15 tiden). Dermed er det lettere å forberede middagsbesøk i hverdagene, mens det for mange andre låser seg til helgene. Og så har vi lav terskel for å slippe andre inn i huset. Det hadde ikke blitt gjester ofte om vi var av typen som må presentere plettfritt hjem. Folk er bare forskjellige, tror jeg?

Gammel 30-09-12, 22:22   #11
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi blir nesten aldri invitert på noe. Og vi inviterer mye mindre enn hva vi gjorde før. Mange av vennene våre har ikke bil, så vi vet at mange synes det er vanskelig å komme seg hit, så da blir det sjelden.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 22:23   #12
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi blir oftere bedt bort enn vi ber til oss i grunn.

Gammel 30-09-12, 22:24   #13
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ikke plass til gjester nesten, så man må være glad i å sitte oppå hverandre om man skal på besøk hit.

Gammel 30-09-12, 22:25   #14
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi har venner som er litt skumle å invitere, sånne med 30 kokebøker, to steikeovner og med lange foredrag om hvordan man damper broccoli under middagen. Vi får fantastisk mat hos dem, men har ingen mulighet til å gjengjelde matopplevelsen når vi inviterer. Jeg kan lage mye fra bunnen og serverer ikke posemat eller hermetikk til gjester, men noen gourmet er jeg ikke. Jeg er mer der at jeg kan lage en god fiskegryte eller en velsmakende pastarett. Vennene våre er høflige og skryter alltid av maten, men jeg tenker av og til at de sikkert "Tenker sitt" om antall timer (maks en og en halv) som vi har lagt ned i måltidet vi serverer.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 22:25   #15
millact

millact sin avatar

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Vi blir sjeldent invitert bort og inviterer sjeldent hit. Tror kanskje noe av årsaken er at jeg er alene og må stelle alt i stand da? Hos familie er vi også sjeldent, da vi ikke har familie her.

Gammel 30-09-12, 22:26   #16
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det går opp og ned. I det siste har det vært noe nesten hver helg. Vi inviteres på middag, men det er ofte så-som-så med maten. (Som nyttårsaften, da maten var ferdig til midnatt, verten ante ikke at det tok så lang tid å steke kalkun! ) Vi har mange venner som ikke er spesielt flinke til å lage mat. Men det er ikke jeg heller, så det er egentlig ganske greit. Det er med andre ord ikke maten som står i fokus.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 22:27   #17
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Jeg gidder faktisk ikke ha komplekser for maten vi serverer, samme hvem som kommer til middag. Jeg vet at mange er langt mer "gourmet" i matveien enn oss, men de fleste setter faktisk bare pris på godt selskap og det å slippe å lage middagen selv en dag. Jeg tror hovedårsaken til lite sosial omgang mellom folk, er for høye krav til sosial omgang. Vi inviterer gjerne folk til middag på en helt vanlig onsdag, og serverer mat som passer på en helt vanlig onsdag.

Gammel 30-09-12, 22:28   #18
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har endel venner som vi blir bedt på middag hos, både på hverdager og i helger. Vi har også hatt en avtale med middag hos oss/hos venner en fast dag i uka, men på grunn av barnas fritidsaktiviteter går ikke den i år.

Ellers kan det vel variere fra to ganger i uka til to ganger i måneden kanskje? Vi inviterer like ofte selv som vi blir invitert bort.

Familie spiser vi ikke så ofte hos. Kanskje en gang i måneden eller mindre.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 22:29   #19
Libra

Libra sin avatar

Standard

Selv om vi inviterer på middag og liker å lage mat betyr det ikke at vi er avanserte kokker. Jeg er glad i å finne enkle vellsmakende retter. En av de tingene jeg setter mest pris på er å bli invitert på hverdagsmiddager.

Gammel 30-09-12, 22:29   #20
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi inviterer kanskje hver 14. dag? Det går litt i bølger, men hvis vi er hjemme en helg så har vi praktisk talt alltid middagsgjester. Og så har vi litt hverdagsmiddagsgjester, og folk som stikker innom på kort varsel osv. Det trives vi med alle sammen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:00.