|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#721 |
|
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeHan var anmeldt og under etterforskning da han ble gjenvalgt. Jeg er ikke helt sikker på om han var siktet. |
|
|
|
|
#722 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeHan ble ikke siktet før på vårparten i år, så han var ikke siktet, nei. Men anmeldt og under etterforskning da han ble valgt.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#723 |
|
Fortynnet
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake
Fortsatt enig i det jeg skrev tidlig i denne tråden, og syns sånne uttalelser er fullstendig horrible. Lurer på om de fortsatt har stor sympati og medfølelse nå som de ser hva han har gjort? |
|
|
|
|
#724 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDet er vel ingen som husker Kautokeino?
Slike holdninger lever videre, spesielt i bygdene. |
|
|
|
|
#725 |
|
Whatever, never mind
|
Tja. Noen ganger ser og hører man det man vil se og høre. |
|
|
|
|
#727 |
|
Passiv
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg tenker at det kanskje er på tide å se litt i seg selv og sitt eget bygdedyr jeg altså. |
|
|
#728 |
|
Jeg har bare personlige erfaringer, så da bør jeg ikke si noe? Men nok om det. Jo mindre steder, jo lettere er det å feie ting under teppet. Nei, jeg kan ikke bevise det. Det er magefølelsen. |
|
|
|
|
#729 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeValget i 2011 var 12.09. I VG i dag står det at jenta fortalte foreldrene om overgrepet 17.09. Altså etter valget.
|
|
#730 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDet har du rett i Smilefjes. Jeg måtte selv gjennom en skikkelig fæl krise i mitt eget liv før jeg forsto at man ikke kan vite og ikke kan se og at det selv i de besteste familier kan skjule seg mørke hemmeligheter og bak den søteste fasade kan skjule seg en evne til å utføre de fæleste ting.)
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#731 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er den kommentaren fra denne tråden? Mener å huske det og at jeg reagerte på det. Jeg lurer på om det er en misforstått måte å forsøke å ikke være dømmende, men heller nøytral på. Kvasidiplomatisk. Men det slår bare sånn feil ut.
|
|
#733 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeEg er enig med Smilefjes. Eg har slekt og venner som aldri kunne tenke meg gjekk over denne grensa. Dersom min mann blei anmeldt for dette ville min første reaksjon vere at dette måtte vere ein feil. Når det er sagt er det folk i posisjonar her som burde legge denne relasjonen til sides i situasjonen som oppsto. Dei har stokka korta mellom det å ha ein profesjon og det å vere privatperson.
|
|
#734 |
|
Shake it out!
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg tror du har rett i det, Smilet. Jeg hadde nok heller ikke helt uten videre ville akseptert at Den og Den og Den var en overgriper. Jeg hadde neppe gått ut i avisene og sagt at jeg skulle dra til Pluto om h*n var det eller på andre måter tatt ukritisk parti for den som ble beskyldt. Jeg hadde nok blitt veldig i tvil og begynt å tenke. Men jeg hadde nok ikke slått hånden av personen sånn helt uten videre. Det er nok fryktelig vanskelig å tro slik om en person man stoler på.
|
|
#736 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg skjønner at man kan tvile. Selvsagt! Men det er en forskjell på det og å gå hardt ut i media med det. Hadde det vært mannen min, kunne jeg muligens følt at jeg måtte støtte om jeg fikk et direkte spørsmål. Men å love å spise hatten sin, stille opp i intervjuer osv, det er noe annet.
|
|
#737 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Han ble anmeldt rett etter valget. Han ble raskt sykemeldt.
|
|
|
|
#738 |
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeSå små forhold. Flere har skrevet her om venninnen til jenta, og hva hun har opplevd. |
|
|
|
|
#739 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Ja, men dette er Vågå AP, ikke Vågå som lokalsamfunn.
|
|
#740 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeFor å si det slik, jeg måtte flytte ut av Oslo, om enn ikke mer enn 20 minutter, for å se at menn i 18-20 åra fikk seg kjærester på sånn ca. 13 år. Det er veldig veldig sært altså, og helt uhørt der jeg vokste opp. Men omtrent samtlige av de jeg har snakket med dette om her vi bor, som selv er fra småsteder, sier at det ikke er helt uvanlig der de kommer fra. |
|
|
![]() |
|
|