Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-12, 14:13   #721
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Han var anmeldt og under etterforskning da han ble gjenvalgt. Jeg er ikke helt sikker på om han var siktet.

skyfri er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 14:21   #722
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han ble ikke siktet før på vårparten i år, så han var ikke siktet, nei. Men anmeldt og under etterforskning da han ble valgt.
Støtten for ordføreren og MOT jenta har vært ganske massiv i Vågå. Inspektøren på skolen til jenta hadde jo sagt at på jobb var han proff, men etter arbeidstid var han lojal mot vennen sin, den snille ordføreren, og at de derfor (jenta og venninnen) måtte være forberedt på at kunne bli sagt sårende ting av ham i retten.

I begynnelsen av denne tråden var det jo også noen av brukerne her som kjenner lokalsamfunnet som hintet temmelig kraftig om at denne jenta ikke var noe å samle på. Så at hun har vært utsatt for et massivt press, er det vel lite tvil om. At hele Vågå blir fordømt, er vel kanskj ikke sant,. men at øvrigheta slik som Vågå AP, rektor, inspektør og sånn har stått bak ham, er det vel liten tvil om.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 14:27   #723
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Stor sympati og medfølelse med begge parter, uansett hva som har skjedd? Nei, det henger virkelig ikke på greip.

Fortsatt enig i det jeg skrev tidlig i denne tråden, og syns sånne uttalelser er fullstendig horrible. Lurer på om de fortsatt har stor sympati og medfølelse nå som de ser hva han har gjort?

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 14:29   #724
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er vel ingen som husker Kautokeino?
http://www.nrk.no/programmer/tv/brennpunkt/1.1389261

Sitat:

En av de tiltalte mennene skal for retten over nyttår og svare for anklagene om seksuell omgang med tre mindreårige jenter, en av dem under 14 år.
- For meg virker det som om dette er oppspinn, sier mannen. Han håper på frifinnelse for alle de tiltalte, og at de som allerede har tilstått får lave straffer.
- Vi må få fram at det ikke bare er mennene som har gjort noe galt men at jentene også har skyld, sier han til Brennpunkt.

Slike holdninger lever videre, spesielt i bygdene.

Mrs. S er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 14:29   #725
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Fortsatt enig i det jeg skrev tidlig i denne tråden, og syns sånne uttalelser er fullstendig horrible. Lurer på om de fortsatt har stor sympati og medfølelse nå som de ser hva han har gjort?

Tja. Noen ganger ser og hører man det man vil se og høre.

Og som det er skrevet flere ganger over her; Han er jo en slik kjernekar () så det kan da ikke være ille som denne advokaten skal ha det til? Dessuten var det hun som begynte å legge seg etter ham. Stakkars mann...

igjen.

Éowyn er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 14:35   #726
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Slike holdninger lever videre, spesielt i bygdene.

Jeg vil gjerne se statistikk som sier at folk som bor på bygda synes sex med barn er mer greit enn i byen.

vixen er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 14:43   #727
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg tenker at det kanskje er på tide å se litt i seg selv og sitt eget bygdedyr jeg altså.
Hvor mange her har aldri noensinne tenkt at de kjenner en eller annen så godt at de er villig til å si skråsikkert at denne ikke er en overgriper eller i stand til å begå grusomheter? Jeg har nok tenkt at det er flere jeg ville turt å garantere ganske langt for. Og det har nok ganske mange andre her også tenkt om folk de er glade i og kjenner godt.

Kanskje man skal erkjenne at folk i Vågå går på en smell nå - den kunne rammet flere den smellen der.

Gammel 15-10-12, 14:45   #728
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Jeg vil gjerne se statistikk som sier at folk som bor på bygda synes sex med barn er mer greit enn i byen.

Jeg har bare personlige erfaringer, så da bør jeg ikke si noe? Men nok om det. Jo mindre steder, jo lettere er det å feie ting under teppet. Nei, jeg kan ikke bevise det. Det er magefølelsen.

Mrs. S er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 14:45   #729
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Valget i 2011 var 12.09. I VG i dag står det at jenta fortalte foreldrene om overgrepet 17.09. Altså etter valget.

Jeg synes det er mye fordommer og antagelser om Vågå som lokalsamfunn i denne tråden. Det virker rart da det slås hardt ned på forhåndsdømming og oppfattelse av rett og galt.

Ja, dette er en fæl sak. Det er et eksempel på misbruk av makt og hvor vanskelig det er å skjønne at en du stoler på er en gammel gris i smug (og på sitt eget kontor i eget hjem, blæh). Jeg har uendelig vondt av jenta. Ikke bare for det hun har gjennomgått, men også for måten han har fått bruke media på i over ett år. Men husk at det er han og hans side som har fått bruke media uhemmet. Husk også at dette er en mann som har hatt mye makt og som det sikkert ikke har vært lett å tale midt i mot. Ikke døm en hel bygd. Mange av de som har vits sin støtte til Øygarden (på sviktende grunnlag) bor heller ikke i Vågå. Morten Korgvold f.eks.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 14:46   #730
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har du rett i Smilefjes. Jeg måtte selv gjennom en skikkelig fæl krise i mitt eget liv før jeg forsto at man ikke kan vite og ikke kan se og at det selv i de besteste familier kan skjule seg mørke hemmeligheter og bak den søteste fasade kan skjule seg en evne til å utføre de fæleste ting.)

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 14:46   #731
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Er den kommentaren fra denne tråden? Mener å huske det og at jeg reagerte på det. Jeg lurer på om det er en misforstått måte å forsøke å ikke være dømmende, men heller nøytral på. Kvasidiplomatisk. Men det slår bare sånn feil ut.

Gammel 15-10-12, 14:48   #732
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tenker det at vennetallet hans på facebook faller og faller taler sitt tydelige språk jeg.

annemede er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 14:48   #733
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eg er enig med Smilefjes. Eg har slekt og venner som aldri kunne tenke meg gjekk over denne grensa. Dersom min mann blei anmeldt for dette ville min første reaksjon vere at dette måtte vere ein feil. Når det er sagt er det folk i posisjonar her som burde legge denne relasjonen til sides i situasjonen som oppsto. Dei har stokka korta mellom det å ha ein profesjon og det å vere privatperson.

Eg trur ikkje folk i Vågå er betre eller verre enn andre.

Gammel 15-10-12, 14:48   #734
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror du har rett i det, Smilet. Jeg hadde nok heller ikke helt uten videre ville akseptert at Den og Den og Den var en overgriper. Jeg hadde neppe gått ut i avisene og sagt at jeg skulle dra til Pluto om h*n var det eller på andre måter tatt ukritisk parti for den som ble beskyldt. Jeg hadde nok blitt veldig i tvil og begynt å tenke. Men jeg hadde nok ikke slått hånden av personen sånn helt uten videre. Det er nok fryktelig vanskelig å tro slik om en person man stoler på.

Men når det faktisk finnes bevis....

Gammel 15-10-12, 14:52   #735
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, den er fra tidlig i denne tråden Apple.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 14:52   #736
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jeg skjønner at man kan tvile. Selvsagt! Men det er en forskjell på det og å gå hardt ut i media med det. Hadde det vært mannen min, kunne jeg muligens følt at jeg måtte støtte om jeg fikk et direkte spørsmål. Men å love å spise hatten sin, stille opp i intervjuer osv, det er noe annet.

Gammel 15-10-12, 14:54   #737
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Valget i 2011 var 12.09. I VG i dag står det at jenta fortalte foreldrene om overgrepet 17.09. Altså etter valget.

Jeg synes det er mye fordommer og antagelser om Vågå som lokalsamfunn i denne tråden. Det virker rart da det slås hardt ned på forhåndsdømming og oppfattelse av rett og galt.

Ja, dette er en fæl sak. Det er et eksempel på misbruk av makt og hvor vanskelig det er å skjønne at en du stoler på er en gammel gris i smug (og på sitt eget kontor i eget hjem, blæh). Jeg har uendelig vondt av jenta. Ikke bare for det hun har gjennomgått, men også for måten han har fått bruke media på i over ett år. Men husk at det er han og hans side som har fått bruke media uhemmet. Husk også at dette er en mann som har hatt mye makt og som det sikkert ikke har vært lett å tale midt i mot. Ikke døm en hel bygd. Mange av de som har vits sin støtte til Øygarden (på sviktende grunnlag) bor heller ikke i Vågå. Morten Korgvold f.eks.

Han ble anmeldt rett etter valget. Han ble raskt sykemeldt.

Når kommunestyret skulle konstituere seg, kom det en oppfordring fra AP sentralt (eller var det Oppland?) om at han burde ligge lavt inntil saken var ferdig etterforsket. Vågå AP holdt ekstraordinært møte, erklærte sin fulle støtte til Øgard og ønsket han hjertelig velkommen tilbake etter sykemeldingsperioden. Han ble gjenvalgt til ordfører for perioden - dette skjedde også etter han ble anmeldt.

Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 15:00   #738
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Standard

Så små forhold. Flere har skrevet her om venninnen til jenta, og hva hun har opplevd.
Og det jenta selv opplevde, samtidig som ordføreren fikk presedere saken i media, hvordan kan man unngå å føle at bygda har tatt parti? http://www.gd.no/nyheter/article6280639.ece
http://www.dagbladet.no/2012/10/05/n...grep/23719698/

Mrs. S er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 15:01   #739
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Han ble anmeldt rett etter valget. Han ble raskt sykemeldt.

Når kommunestyret skulle konstituere seg, kom det en oppfordring fra AP sentralt (eller var det Oppland?) om at han burde ligge lavt inntil saken var ferdig etterforsket. Vågå AP holdt ekstraordinært møte, erklærte sin fulle støtte til Øgard og ønsket han hjertelig velkommen tilbake etter sykemeldingsperioden. Han ble gjenvalgt til ordfører for perioden - dette skjedde også etter han ble anmeldt.

Ja, men dette er Vågå AP, ikke Vågå som lokalsamfunn.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 15:02   #740
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For å si det slik, jeg måtte flytte ut av Oslo, om enn ikke mer enn 20 minutter, for å se at menn i 18-20 åra fikk seg kjærester på sånn ca. 13 år. Det er veldig veldig sært altså, og helt uhørt der jeg vokste opp. Men omtrent samtlige av de jeg har snakket med dette om her vi bor, som selv er fra småsteder, sier at det ikke er helt uvanlig der de kommer fra.

Så nå lurer jeg på om noen kan utfylle, enten om det er helt galskap og feil, eller noe i nærheten av sannheten? Jeg synes fortsatt det er veldig ekkelt, men jeg er kanskje snerpete.

emm er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:02.