Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barnebursdag på en søndag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-07, 19:29   #21
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnebursdag på en søndag?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Foretrekker helt klart helgebursdag framfor ukebursdag, og for meg er det hipp som happ om det er lørdag eller søndag. Ungene har vært invitert på søndag flere ganger.

`

Samme her. Vi har alltid bursdag i helgene, men jeg har ofte lagt det til lørdag sånn midt på dagen. Da er folk ofte ute og handler allikevel så da er det sikkert greit å ha med seg en unge mindre tenker jeg.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 19:32   #22
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, vi har alltid bursdagene i helgene, eldste hadde sine på en søndag sist. Minste hadde på selve påskeaften, en lørdag, og vi hadde det på dagen.
For meg er det utrolig masete å ha det på en hverdag etter barnehagen.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 19:55   #23
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Guttungen min var på en fin bursdag i går morres (lørdag).
Han fikk invitasjon til "Frokost-bursdag". Barna kom i pysj og spiste frokost hos bursdagsbarnet kl. 9.30 (moren sa at hun sikkert godt kunne startet det kl. 9), lekte og fikk kaker selvsagt. Det hadde vært en skikkelig suksess! Tror jeg skal stjele den ideen til neste år. Når bursdagen er ferdig før kl. 12, er det masse igjen av dagen.

Jeg hadde ikke reagert på søndagsbursdag.
Men jeg ville ikke gjort det selv, for jeg blir så møkksliten av å arrangere at jeg ikke kan gå igang med mandag og full uke rett etter opprydningen etter festen.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 20:00   #24
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er greit å legge bursdagsfeiringen til nærmeste helg - dersom det ikke er på dagen.
Da slipper vi ekstra stress om ettermiddagen, og sene kvelder, dessuten er ungene mindre slitne og festen blir mye hyggeligere for alle.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 20:02   #25
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Guttungen min var på en fin bursdag i går morres (lørdag).
Han fikk invitasjon til "Frokost-bursdag". Barna kom i pysj og spiste frokost hos bursdagsbarnet kl. 9.30 (moren sa at hun sikkert godt kunne startet det kl. 9), lekte og fikk kaker selvsagt. Det hadde vært en skikkelig suksess! Tror jeg skal stjele den ideen til neste år. Når bursdagen er ferdig før kl. 12, er det masse igjen av dagen.

Denne skal jeg adoptere

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 20:39   #26
SiRi26
førstegangsfrustrert

SiRi26 har et hav av muligheter foran seg
Standard

jeg syns det er helt naturlig å bli bedt i bursdag på søndag, lørdag er jo "stresse-og-årne"-dag og hadde nok likt dårligere at denne fikk ytterligere gjøremål i form av bursdag. dessuten kan man bli tidligere ferdig, ved å skrive at festen varer fra 14 til 17 f.ex. hverdagene vil jeg ikke snakke om engang ..................

SiRi26 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 20:46   #27
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Bursdag feires paa bursdagen, saaklart.

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 22:26   #28
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Helgebursdagsbesøk er helt supert! De varer jo stort sett bare et par timer, så da er det plenty med tid til familieaktiviteter i tillegg.

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 10:34   #29
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Bursdag i helger er greit, men helst på søndag utpå dagen. Jeg liker ikke at de starter kl 12 på søndagen, da går hele dagen bort til bursdag. Kl 15 syns jeg er en fin tid. Da rekker man også å komme hjem hvis man har vært borte i helgen.

Gammel 17-04-07, 11:01   #30
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Foretrekker helt klart helgebursdag framfor ukebursdag, og for meg er det hipp som happ om det er lørdag eller søndag. Ungene har vært invitert på søndag flere ganger.

Signerer.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 11:15   #31
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Bursdag feires paa bursdagen, saaklart.

Det gjør den hos oss også, men det er med familie...
Barnebursdagen skal vi ha til helgen.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 15:15   #32
Blush
Aktiv

Blush sin avatar

Blush er litt kul
Standard

Søndagbursdag er toppers. Da kan man handle gave lørdag, og så slipper man stresset med å dra hjem, vaske sandete unge, skifte, bringe og hente igjen etter jobb.

Aller helst feire dagen på selve dagen - det er jo liksom greia da. Men vi legger ofte feiring til helg (søndag). Da blir det mest kos for alle

Blush er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 15:25   #33
bina
Ustabil

Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg synes at bursdager i helgene er pyton og særlig på søndager.

Enig. Hele helga, som vi endelig har fri fra jobb og mas, blir plutselig og på kort varsel oppstykket i forhold til en bursdag. I perioder er jo dette mange helger, og da kan man f.eks. ikke reise bort. Spesielt syns jeg det er håpløst med helger om sommeren, dvs fra 1. mai til langt uti september. Er så mye annet vi heller vil gjøre...

Er bedre med bursdager på ettermiddagen, synes jeg!

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 15:32   #34
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Enig. Hele helga, som vi endelig har fri fra jobb og mas, blir plutselig og på kort varsel oppstykket i forhold til en bursdag. I perioder er jo dette mange helger, og da kan man f.eks. ikke reise bort. Spesielt syns jeg det er håpløst med helger om sommeren, dvs fra 1. mai til langt uti september. Er så mye annet vi heller vil gjøre...

Er bedre med bursdager på ettermiddagen, synes jeg!

Ødelegger en to-timers bursdag på søndagen hele helgen?

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 17:18   #35
Solice
Superaktiv

Solice sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Solice er litt kulSolice er litt kul
Standard

Vel, takk for svar.
Jenta hadde bursdag på søndag og ba alle 14 jentene i klassen.
Det var kun 2 stk som kom.
Ikke viste vel jeg at flere skulle på turnstevne osv osv
Og så var det mange som var til sin helgepappa/mamma.
Så det ble ingen suksess det nei...

Solice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 18:12   #36
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Om man har selskapet klokka to så har man for eksempel ødelagt sjangsen til å ta seg en skikkelig søndagstur. Ja, om man ikke startet i sjutida eller satser på å være hjemme etter åtte.

Solice: Så trist for jenta di. Håper at de som var i bursdagen hadde en hyggelig feiring.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 18:19   #37
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er som regel mange som har planer på søndager ja, vet jeg - men det samme gjelder egentlig fredager, da....
Uansett hvilken ukedag så er det litt tilfeldig hvem som er opptatt og ikke, men dere hadde jo maks uflaks, da

Her er bursdagene stort sett på hverdager, men noen er på helgedag også. Jentene går i bursdag så fremt vi ikke har andre planer, uansett dag

Gammel 17-04-07, 18:27   #38
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Ser ingen problemer med bursdag i helgen.

Gammel 17-04-07, 20:27   #39
bina
Ustabil

Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Det ødelegger muligheten for å reise bort i helgen, og det stykker opp søndagen fullstendig.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 20:31   #40
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Synes også det er greit med helgebursdag. uansett når man har det, så kan man ikke forvente at alle kan komme.
Har hatt et par bursdager på fredag ettermiddag og det er ikke å anbefale. Både voksne og barn er slitne etter en lang uke.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:00.