Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barnebursdag på en søndag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-07, 18:38   #1
Solice
Superaktiv

Solice sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Solice er litt kulSolice er litt kul
Spørsmål

Barnebursdag på en søndag?

Snuppa fyller straks 8 år og vil helst feire dagen på
selveste dagen - en søndag!
Ellers må hun vente helt til fredagen etter.
Og det syns hun selvsagt er for lenge å vente

MEN som sagt det er jo på en søndag, kan man be noen da?
Jeg kan ikke huske at noen av barna er blitt bedt bort på ukas helligdag..
Folk har vel som regel planer på søndagene eller??

Solice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 18:41   #2
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnebursdag på en søndag?

Jeg synes at bursdager i helgene er pyton og særlig på søndager.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 18:12   #3
Polkadot
Passiv

Hvor: Hedmark
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Hvorfor det?

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 18:19   #4
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har invitert til barnebursdag to søndager, og bare opplevd ett avbud. Jeg syns det er helt ypperlig å slippe stressing etter jobb, spesielt når vi arrangerer selv, men også når ungene er bedt bort.

Gammel 15-04-07, 18:21   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes helgebursdag er helt fint. Mye bedre enn det stresset som vanligvis hører med til bursdager på hverdager.

Selvsagt kan man invitere til bursdag på selve dagen. Det skulle da bare mangle.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 18:24   #6
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Foretrekker helgebursdager for da slipper man det stresset etter jobben.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 18:30   #7
TBM
Passiv

Standard

Vi synes egentlig det er helt greit med bursdag på alle dagene i uka vi! Lørdager og søndager er også fine!

(Kanskje Bergljot synes søndag er en dum dag fordi de er forholdsvis aktive i kirken? Mener jeg har lest noe om det? Det er vel alltid slik at bursdager kan kolidere med faste aktiviteter i en familie, da er det jo bare å prioritere.)

Svar med sitat
Gammel 19-04-07, 09:50   #8
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg foretrekker helt klart bursdager i hverdagene, helgene liker jeg å ha sammen alle fem, og ikke minst ha mulighet til å reise bort.

Sist redigert av Susse : 19-04-07 kl 09:55.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 19:25   #9
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polkadot, her.

Hvorfor det?

Fordi vi ønsker å bruke tida sammen i helgene og at det derfor er jipt med alle disse bursdagene. Jeg like bedre å få unngjort slikt i ukene.

Gammel 15-04-07, 19:27   #10
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg foretrekker helt klart helgebursdager (både som arrangør og gjest), og det ser det ut til at de andre i barnehagen også gjør - jeg tror faktisk poden bare har vært i én bursdag på en hverdag, så det er tydelig at de fleste legger barneselskapet til nærmeste helg.

Gammel 17-04-07, 15:25   #11
bina
Ustabil

Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Enig. Hele helga, som vi endelig har fri fra jobb og mas, blir plutselig og på kort varsel oppstykket i forhold til en bursdag. I perioder er jo dette mange helger, og da kan man f.eks. ikke reise bort. Spesielt syns jeg det er håpløst med helger om sommeren, dvs fra 1. mai til langt uti september. Er så mye annet vi heller vil gjøre...

Er bedre med bursdager på ettermiddagen, synes jeg!

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 15:32   #12
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Enig. Hele helga, som vi endelig har fri fra jobb og mas, blir plutselig og på kort varsel oppstykket i forhold til en bursdag. I perioder er jo dette mange helger, og da kan man f.eks. ikke reise bort. Spesielt syns jeg det er håpløst med helger om sommeren, dvs fra 1. mai til langt uti september. Er så mye annet vi heller vil gjøre...

Er bedre med bursdager på ettermiddagen, synes jeg!

Ødelegger en to-timers bursdag på søndagen hele helgen?

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 17:18   #13
Solice
Superaktiv

Solice sin avatar

Solice er litt kulSolice er litt kul
Standard

Vel, takk for svar.
Jenta hadde bursdag på søndag og ba alle 14 jentene i klassen.
Det var kun 2 stk som kom.
Ikke viste vel jeg at flere skulle på turnstevne osv osv
Og så var det mange som var til sin helgepappa/mamma.
Så det ble ingen suksess det nei...

Solice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 21:56   #14
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Solice, her.

Vel, takk for svar.
Jenta hadde bursdag på søndag og ba alle 14 jentene i klassen.
Det var kun 2 stk som kom.
Ikke viste vel jeg at flere skulle på turnstevne osv osv
Og så var det mange som var til sin helgepappa/mamma.
Så det ble ingen suksess det nei...

Uff, så trist for henne da.
Har opplevd at bursdager har blitt flyttet når foreldre har oppdaget at det er noe mange av barna skal på som kræsjer med bursdagen.
Gratulerer på etterskudd til jenta di.

Gammel 17-04-07, 18:12   #15
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Om man har selskapet klokka to så har man for eksempel ødelagt sjangsen til å ta seg en skikkelig søndagstur. Ja, om man ikke startet i sjutida eller satser på å være hjemme etter åtte.

Solice: Så trist for jenta di. Håper at de som var i bursdagen hadde en hyggelig feiring.

Gammel 17-04-07, 20:27   #16
bina
Ustabil

Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Det ødelegger muligheten for å reise bort i helgen, og det stykker opp søndagen fullstendig.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 20:31   #17
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Synes også det er greit med helgebursdag. uansett når man har det, så kan man ikke forvente at alle kan komme.
Har hatt et par bursdager på fredag ettermiddag og det er ikke å anbefale. Både voksne og barn er slitne etter en lang uke.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 09:45   #18
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Det ødelegger muligheten for å reise bort i helgen, og det stykker opp søndagen fullstendig.

Jeg hadde ikke endret mine reiseplaner bare fordi barnet mitt var bedt i bursdag. Og for min del er det ikke verre at søndagen blir oppstykket enn at andre dager blir det. På søndager kan faktisk litt "oppstykkethet" være ganske kjærkomment.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 18:43   #19
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Hm...
Her hvor jeg bor er det faktisk veldig vanlig at bursdagsbarna legger selskapet til nærmeste søndag.
Dette for at det ikke skal bli så travelt etter jobb/barnehage/skole, og i tillegg kan man begynne tidligere på dagen så det ikke blir så sent.
Det fungerer for de aller fleste her - og det til og med midt i ski/scooter-helgetur-land!

Gammel 10-04-07, 18:43   #20
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her synes vi bursdager er bedre i helgen enn etter skolen på hverdagene.

Vi har vært i flere bursdager på søndager.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:33.