Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Enkel fiskegrateng som selv sf kan klare?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-11, 14:46   #41
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Enkel fiskegrateng som selv sf kan klare?

Du kan alltids knuse et knekkebrød eller to, om du har. Trenger ikke kjøpe brødrasp, liksom.

Gammel 18-10-11, 22:32   #42
Slettet bruker
Passiv

Standard

Da har jeg fått testa. Det ble virkelig veldig godt, tusen takk for hjelpen.

Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 13:00   #43
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Drar opp denne
Jeg skal lage fiskegrateng i dag, men ser at jeg bare har ett egg igjen.
Og jeg har ikke Griljermel.
Kan man steke fiskegratengen nesten ferdig, også vente til mannen kommerhjem emd griljermel og bare ha på det mot slutten av steketiden?
Dere som knuser knekkebrød å har oppå, funker det med alle typer knekkebrød?

Og mens jeg skrev så kom jeg på at jeg ikke bruker egg i fiskegratengen, så da går det i hvertfall bra at jeg bare har ett.

Gammel 03-01-13, 13:03   #44
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Drar opp denne
Jeg skal lage fiskegrateng i dag, men ser at jeg bare har ett egg igjen.
Og jeg har ikke Griljermel.
Kan man steke fiskegratengen nesten ferdig, også vente til mannen kommerhjem emd griljermel og bare ha på det mot slutten av steketiden?
Dere som knuser knekkebrød å har oppå, funker det med alle typer knekkebrød?

Og mens jeg skrev så kom jeg på at jeg ikke bruker egg i fiskegratengen, så da går det i hvertfall bra at jeg bare har ett.

Jeg lager både med og uten egg. Bruker uansett aldri mer enn ett egg. Har jeg ikke griljermel, så hender det at jeg bruker ost i stedet. Jeg tror det også går helt fint an å bruke knust knekkebrød (uansett merke) eller knust cornflakes.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 13:08   #45
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kankskje jeg skal prøve meg på litt knust knekkebrød da.
Være vill og gal, liksom.

Gammel 03-01-13, 13:11   #46
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Knuste ritzkjeks funker også.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 13:17   #47
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Jeg har ikke det stående heller.

Gammel 03-01-13, 13:47   #48
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Prøv med stivpisket eggehvite på. Du trenger bare ett.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 13:48   #49
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Nå har jeg kjørt tusen knekkebrød med stavmiksern, og fått fint knekkebrødstøv. Funker sikkert.

Gammel 03-01-13, 14:58   #50
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Kankskje jeg skal prøve meg på litt knust knekkebrød da.
Være vill og gal, liksom.

Vill og gal er du ikke før du knuser resten av pepperkakene og bruker i fiskegratengen.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 11:19   #51
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Dette er akkurat tråden som jeg er ute etter.
Jeg skal bli flinkere til å lage mat helt fra bunnen. I går lagde jeg kjøttkaker og saus - ikke posesaus! Basert på sjy da. Det ble godt.

Jeg er elendig på brune sauser så jeg må øve meg, men hvit saus går fint da.
Nå skal jeg prøve meg på fiskegateng.

Jeg trodde man brukte brødrasp oppå gratengen jeg, så jeg har raspet opp brødskalker og revet opp litt tørt brød som jeg har spart på i en boks i fryseren som jeg tenkte å drysse over gratengen når den skal lages.. går ikke det da?
Fiskegratengen er laget og den ble veldig god. Droppet brødrasp, fant en pose med kavring i skapet så det ble brukt. Hørtes mer riktig ut..

Sist redigert av GinaK : 01-02-13 kl 12:13. Årsak: fiskegratengen er laget.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:55.