Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

[Spinoff-spinoff] Hva er dine guilty pleasure-/gjengangerbøker?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-13, 14:18   #61
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinoff-spinoff] Hva er dine guilty pleasure-/gjengangerbøker?

Jeg leser forresten også Maeve Binchy og Marian Keyes og Lisa Jewell og Rosamunde Pilcher. Men IKKE Sophie Kinsella. Ett sted går grensen.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 14:18   #62
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan godt låne mine altså. Lurer på om Toffen har Sølvgrå bil akkurat nå, men Anne-bøkene kan du låne av meg. Iallefall de to som jeg finner. Jeg kan sjekke når jeg kommer hjem.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 15:39   #63
Linella
Erfaren

Linella sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Nå er det Ina-serien til Annik Saxegaard jeg oftest kommer tilbake til når jeg skal ha noe lettlest og kjapplest.
Tidligere gikk det mye i Margit Sandemo, både de enkeltstående bøkene og serietrilogien, men nå er det begynt å bli noen år siden sist jeg leste de bøkene.
Harry Potter har jeg lest noen ganger, og leser dem gjerne igjen.
Tove-trilogien til Evy Bøgenes leste jeg igjen nå i julen, og "Juleballet" av samme forfatter er også en bok jeg kommer tilbake til.
Peter Pohl og Kinna Gieths "Jeg savner deg, jeg savner deg" har jeg også lest en del ganger.

Sist redigert av Linella : 08-01-13 kl 15:44.
Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 15:59   #64
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg har sluttet å lese ting om igjen.

Har forresten nesten sluttet å lese. Leste to bøker på ferien nå. Men nå går det i strikking, TV og wordfeud på kveldene. Føler jeg må ha ferie for å lese, for å finne den gode leseroen.

Gammel 08-01-13, 16:15   #65
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Linella, her.

Peter Pohl og Kinna Gieths "Jeg savner deg, jeg savner deg" har jeg også lest en del ganger.

Har du lest Peter Pohls Janne, min venn? Den kom i ungdomsbokklubben en gang på 80-tallet, og det var lenge den aller beste boka jeg hadde lest.

@mkj: ah, da "ødelegger" vi gjensidig for hverandre, ser jeg! Et dårlig tegn for min mentale helse er når wordfeud-brettene begynner å figurere for mitt indre øye når jeg ligger og vrir meg og ikke får sove.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 16:20   #66
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åja, Janne, min venn. Den husker jeg vagt.

Var den film/serie også eller blander jeg nå? Om noen som kom flyttende elns?

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 16:20   #67
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg leste mange bøker om igjen og om igjen i tenåra, men i voksen alder er det egentlig bare Hitchhiker's guide to the Galaxy jeg har lest mange ganger, og utvilsomt kommer til å lese om igjen. Kanskje jeg må lese den for poden?

Når jeg tenker meg om, har jeg vel også lest Kristin Lavransdatter og Seierherrene en del ganger.

Gammel 08-01-13, 16:22   #68
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Ina-bøkene var store favoritter som ung - særlig da Ina og Ingolf reiste til Øst-Afrika.

Gammel 08-01-13, 17:05   #69
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Janne, min venn!

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 19:42   #70
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg sluker mye chicklitt rått og er ikke flau over det egentlig, Marian Keyes er en gammel favoritt (selv om jeg ikke har likt de siste par bøkene like godt), Lisa Jewell har jeg lest en del av, og masse andre greier. Anne fra Bjørkely har blitt lest på norsk og på engelsk, en del Jane Austen... Jeg elsker å lese bøker om igjen, det har jeg alltid gjort, helt siden jeg pløyde meg gjennom barnebøkene på det lokale biblioteket og satte i gang med ungdomsbøkene noen år for tidlig. Jeg ser at jeg har noen hull, og nå må jeg nok finne noe av denne Annik Saxegaard, kjenner jeg.

Men guilty? Nah. Jeg er ferdig med å bli flau over at jeg leser chicklitt eller ser dårlige serier på tv.

Gammel 08-01-13, 19:49   #71
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Beatles er en sånn bok for meg. Nå er det riktignok veldig lenge siden jeg har lest den, men jeg leste den ufattelig mange ganger i en 10-15-årsperiode.

Gammel 08-01-13, 19:54   #72
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Bitter sweet av LaVyrle Spencer.
Jeg elsker den boka, har sikkert lest den over hundre ganger.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 20:02   #73
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Beatles er en sånn bok for meg. Nå er det riktignok veldig lenge siden jeg har lest den, men jeg leste den ufattelig mange ganger i en 10-15-årsperiode.

Ja, det er sant. Det er en veldig bra bok. Har vel lest den 3 ganger tror jeg.

Gammel 08-01-13, 20:23   #74
Sissel
Bør lage seg en tittel selv

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har aldri lest en bok to ganger tror jeg.

Gammel 08-01-13, 21:19   #75
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har 2 bøker jeg har lest så mange ganger at jeg nesten kan de utenat:

* Michael Ende - Den uendelige historien. Jeg elsker den. Elsker!!!!
* Gert Nygårdshaug - Mengele Zoo

Gammel 09-01-13, 00:40   #76
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sølvhingsten. Jeg kan starten utenat enda

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 00:47   #77
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Lese bøker flere enn en gang? Det er jo så mye jeg ikke har hatt tid til å lese enda, så det gidder jeg ikke.

Igrunnen det samme med filmer, det er ikke mange filmer jeg gidder å se om igjen, men der har jeg noen få unntak må jeg innrømme (Grease og Dirty Dancing bl.a.).

Gammel 09-01-13, 01:31   #78
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leser aldri bøker om igjen (med et par unntak). Når det gjelder musikk så har jeg mange guilty pleasures, men ikke når det gjelder bøker.

:kjedelig svar:

Gammel 09-01-13, 01:48   #79
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg har ikkje så mange guilty pleasures når det gjeld bøker, eg heller. Eg er heller ikkje redd for å seie at eg blei positivt overraska over for eksempel Jo Nesbø, sjølv om eg normalt ikkje liker krim, eller Hunger Games-bøkene, som eg eigentleg leste for å kjenne til dei i jobbsammenheng.

Eg kan godt lese Jane Austen om igjen, nå har eg planer om å flere 200 årsdagen til P&P med ei omlesing. Det same gjeld Jane Eyre. Murakami er og ein forfattar eg godt kan lese fleire gonger, både The Wind-Up Bird Chronicle og Kafka on the Shore har eg lese fleire gonger. Og Selma Lagerlöf, eg trur [b]Keisaren av Portugalien er den finaste boka eg veit om. Kanskje. Morgon og kveld av Jon Fosse har eg og lese mange gonger. Det kan hende det er den som er den finaste boka.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 01:53   #80
arrow
Erfaren

arrow sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

En historie jeg av en eller annen grunn fatter interesse for leser jeg gjerne igjen. Det er alltid noen detaler og nøste opp, hint i historien jeg ikke helt tok første gangen. Noen Agatha Christie har jeg lest flere ganger. Da kan jeg tenke etter hvordan historen er konsturert og hvordan forfatterne tenker, speiselt når jeg har lest noen bøker av dem. For tiden har jeg en pause med krim, uvisst hvor lenge den varer.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:27.