|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: [Spinoff-spinoff] Hva er dine guilty pleasure-/gjengangerbøker?Jeg leser forresten også Maeve Binchy og Marian Keyes og Lisa Jewell og Rosamunde Pilcher. Men IKKE Sophie Kinsella.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Borte
|
Sv: [Spinoff-spinoff] Hva er dine guilty pleasure-/gjengangerbøker?Du kan godt låne mine altså. Lurer på om Toffen har Sølvgrå bil akkurat nå, men Anne-bøkene kan du låne av meg. Iallefall de to som jeg finner. Jeg kan sjekke når jeg kommer hjem.
|
|
|
#63 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2012
![]() ![]() |
Sv: [Spinoff-spinoff] Hva er dine guilty pleasure-/gjengangerbøker?Nå er det Ina-serien til Annik Saxegaard jeg oftest kommer tilbake til når jeg skal ha noe lettlest og kjapplest. Sist redigert av Linella : 08-01-13 kl 15:44. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Off the map.
|
Sv: [Spinoff-spinoff] Hva er dine guilty pleasure-/gjengangerbøker?Jeg har sluttet å lese ting om igjen.
|
|
|
#65 |
|
intro
|
Sv: [Spinoff-spinoff] Hva er dine guilty pleasure-/gjengangerbøker?
Har du lest Peter Pohls Janne, min venn? Den kom i ungdomsbokklubben en gang på 80-tallet, og det var lenge den aller beste boka jeg hadde lest.
|
|
|
|
#66 |
|
Borte
|
Sv: [Spinoff-spinoff] Hva er dine guilty pleasure-/gjengangerbøker?Åja, Janne, min venn. Den husker jeg vagt.
|
|
|
#67 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [Spinoff-spinoff] Hva er dine guilty pleasure-/gjengangerbøker?Jeg leste mange bøker om igjen og om igjen i tenåra, men i voksen alder er det egentlig bare Hitchhiker's guide to the Galaxy jeg har lest mange ganger, og utvilsomt kommer til å lese om igjen. Kanskje jeg må lese den for poden?
|
|
|
#68 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: [Spinoff-spinoff] Hva er dine guilty pleasure-/gjengangerbøker?Ina-bøkene var store favoritter som ung - særlig da Ina og Ingolf
|
|
|
#70 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: [Spinoff-spinoff] Hva er dine guilty pleasure-/gjengangerbøker?Jeg sluker mye chicklitt rått og er ikke flau over det egentlig, Marian Keyes er en gammel favoritt (selv om jeg ikke har likt de siste par bøkene like godt), Lisa Jewell har jeg lest en del av, og masse andre greier. Anne fra Bjørkely har blitt lest på norsk og på engelsk, en del Jane Austen... Jeg elsker å lese bøker om igjen, det har jeg alltid gjort, helt siden jeg pløyde meg gjennom barnebøkene på det lokale biblioteket og satte i gang med ungdomsbøkene noen år for tidlig. Jeg ser at jeg har noen hull, og nå må jeg nok finne noe av denne Annik Saxegaard, kjenner jeg.
|
|
|
|
#71 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: [Spinoff-spinoff] Hva er dine guilty pleasure-/gjengangerbøker?Beatles er en sånn bok for meg. Nå er det riktignok veldig lenge siden jeg har lest den, men jeg leste den ufattelig mange ganger i en 10-15-årsperiode.
|
|
|
#72 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: [Spinoff-spinoff] Hva er dine guilty pleasure-/gjengangerbøker?Bitter sweet av LaVyrle Spencer.
|
|
|
#73 |
|
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [Spinoff-spinoff] Hva er dine guilty pleasure-/gjengangerbøker?
Ja, det er sant. Det er en veldig bra bok. Har vel lest den 3 ganger tror jeg.
|
|
|
#74 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [Spinoff-spinoff] Hva er dine guilty pleasure-/gjengangerbøker?Har aldri lest en bok to ganger tror jeg.
|
|
|
#75 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Sv: [Spinoff-spinoff] Hva er dine guilty pleasure-/gjengangerbøker?Jeg har 2 bøker jeg har lest så mange ganger at jeg nesten kan de utenat:
|
|
|
#76 |
|
can-jur
|
Sv: [Spinoff-spinoff] Hva er dine guilty pleasure-/gjengangerbøker?Sølvhingsten. Jeg kan starten utenat enda
|
|
|
|
#77 |
|
En Som Trener
|
Sv: [Spinoff-spinoff] Hva er dine guilty pleasure-/gjengangerbøker?Lese bøker flere enn en gang?
|
|
|
#78 |
|
By the Sea
|
Sv: [Spinoff-spinoff] Hva er dine guilty pleasure-/gjengangerbøker?Jeg leser aldri bøker om igjen (med et par unntak). Når det gjelder musikk så har jeg mange guilty pleasures, men ikke når det gjelder bøker.
|
|
|
#79 |
|
Librocubicularist
|
Sv: [Spinoff-spinoff] Hva er dine guilty pleasure-/gjengangerbøker?Eg har ikkje så mange guilty pleasures når det gjeld bøker, eg heller. Eg er heller ikkje redd for å seie at eg blei positivt overraska over for eksempel Jo Nesbø, sjølv om eg normalt ikkje liker krim, eller Hunger Games-bøkene, som eg eigentleg leste for å kjenne til dei i jobbsammenheng.
|
|
|
|
#80 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
Sv: [Spinoff-spinoff] Hva er dine guilty pleasure-/gjengangerbøker?En historie jeg av en eller annen grunn fatter interesse for leser jeg gjerne igjen. Det er alltid noen detaler og nøste opp, hint i historien jeg ikke helt tok første gangen. Noen Agatha Christie har jeg lest flere ganger. Da kan jeg tenke etter hvordan historen er konsturert og hvordan forfatterne tenker, speiselt når jeg har lest noen bøker av dem. For tiden har jeg en pause med krim, uvisst hvor lenge den varer. |
|
|
|
![]() |
|
|