|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
Sv: Bursdagskake: Kan dette fungere?
Hehe, litt Brillantcarmoisin E122 går sikkert greit for en veganer også. Uansett, man bruker alltid kun litt av dem og de har vist seg skadelig selv i denne konstetrasjon. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bursdagskake: Kan dette fungere?Den røde Wiltonfargen er vegansk. Jeg bruker ikke den uveganske røde vanlige konditorfargen. Det er sikkert ikke helsekost, men vi lager slik kake ca 2 ganger i året. Vi unngår allerede et tonn av andre potensielt skadelige ting i kosten så dette har jeg ingen skrupler med.
|
|
|
#23 |
|
Erfaren
![]() ![]() |
Jeg har ikke trålet Wilton ingredienser, men rødfargene i dette merke inneholder ofte E129, som er petroleumderivert. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Curlingkone
|
Sv: Bursdagskake: Kan dette fungere?Så få ganger i året det er aktuelt å bruke slike farger, så kan jeg ikke si det bekymrer meg.
|
|
|
#25 |
|
Glamorøs
|
Det er vel heller en trend at man begynner å lage fler og fler naturlige farger. Jeg syns det er å begynne i feil ende å reagere på regnbuekaker, i stedet for unødvendig tilsetning av farge i hverdagsmat. Man kan selvsagt gjøre begge deler parallellt, jeg ser det, men alt i alt tror jeg folk er mye mer bevisst dette enn for 10 år siden, det forskes mer på det, og det mange tar mer bevisste valg.
Nettopp.
|
|
|
#26 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har mailet Wilton for lenge siden, alle fargene er helt veganske. Gulfargen er visst til og med naturlig, men den er da litt svakere.
|
|
|
#27 |
|
Erfaren
![]() ![]() |
Sv: Bursdagskake: Kan dette fungere?[quote=Tallulah;3596686]Jeg syns det er å begynne i feil ende å reagere på regnbuekaker, i stedet for unødvendig tilsetning av farge i hverdagsmat. |
|
|
|
![]() |
|
|