Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Klær til store jenter - hvor finner man det?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-13, 19:17   #1
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Klær til store jenter - hvor finner man det?

LilleVenn er blitt stor (2003 modell) og vil ikke ha det hun kaller for 'babyklær'. Hvor finner man kule klær til større jenter?

Frem til nå har jeg handlet en del på Gap, Zara, PompDeLuxe, Desigual samt merker som Hummel, Guess og Molo. Noe av dette går sikkert enda an, men jeg ser for meg at jeg nok må se etter andre merker/butikker også.

Hun vil ikke ha 'søte' klær, de skal være tøffe, og gjerne danseinspirerte. Friske farger er bra og litt paljetter går an.

Jeg var en tur innom WOW i dag, og der fant jeg noen topper som helt sikkert hadde falt i smak, men kvaliteten var jo fæl (acryl/polyester).

Hvor finner dere klær til tweensa?

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-13, 19:21   #2
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klær til store jenter - hvor finner man det?

Ingen Gap eller Desigual til min 03-jente i alle fall, hun får ikke så dyre klær. Hun synes PompDeLuxe er for dillete og kjøper klær på HM, Cubus, WOW, Kappahl og Lindex.
Av kjoler har hun en del fra Claire, ellers er det mest rimelige klær fra de store kjedene. Jeg ser ikke vitsen med å kjøpe dyre merkeklær til henne, hun vokser alt for fort ut av det.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-13, 19:23   #3
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjøper også mest i kjedebutikker. Sko og uttertøy kan være dyrere, men for vår del går det i vanlige bukser, skjorter, gensere, cardigans og hettejakker.

Gammel 23-02-13, 19:27   #4
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg reiser ganske mye, så da handler jeg ofte klær til en helt grei pris. Det hender jeg finner noe på H&M og Lindex, men sjelden noe jeg liker. H&M kuttet jeg ut da jeg syntes kvaliteten og passformen på barneklærne var helt elendig, men kanskje det kan være verdt å forsøke igjen.

Gammel 23-02-13, 19:29   #5
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Min 2000-jente kjøper klær på HM, Cubus, Gina Tricot, Vero Moda og Bik Bok.

Gammel 23-02-13, 19:32   #6
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Standard

Sånn ca hvor store er jentene når de passer de minste størrelsene på Bik Bok o.l.?

Gammel 23-02-13, 19:33   #7
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Vi kjøper også klær i hovedsak i de typiske kjedebutikkene. Hva sko og yttertøy angår så er kvalitet viktig. Hun er født i 2001 og er lite opptatt av typiske merkeklær.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-13, 19:36   #8
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Standard

Heldigvis virker både hun og venninnene ut til å være lite opptatt av merker enda (sånn bortsett fra at de vil ha Hunter støvler og Converse sko), det er nok helst jeg som er opptatt av det

Gammel 23-02-13, 19:40   #9
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Grunt og New Generals har jeg sett på smartkids.no, kanskje noe der faller i smak?

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-13, 19:40   #10
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Min 2004-modell (som er stor for alderen, 146 høy) har tidligere brukt mye klær fra Pomp de Lux. Nå vil hun ikke gå i slike klær lenger, de er visst for barnslige og gjør at hun ser tykk ut påstår hun. Hun liker klærne fra Cubus. En svært sjelden gang kan hun finne noe på HM eller Lindex, men da snakker vi om en gang hvert jubelår. Ellers er WOW populært og etterhvert BikBok. Sistnevnte har voksenstr. og siden mange av klærne er utringet passer de ikke i fasongen før puberteten er godt i gang. Jeg har også handlet litt Desigual til henne i Spania.

Kvaliteten på klærne i kjedebutikkene er grusom, jeg får neller bare av å ta på genserne som er syntetiske så det holder. Samtidig innser jeg at barna vokser fort (og skifter klesstil hyppig i den alderen), så det må nesten bli slik. Det er kjempevanskelig å finne gode kvalitetsklær som barna liker i den alderen. Yttertøy og sko er lettere, der fins mye bra til barn i alle aldre.

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-13, 19:43   #11
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Snart 14-åringen begynte vel å handle på BikBok i 12-årsalderen. 9-åringen fikk sitt første plagg derfra i går faktisk. (Utrolig nok fant vi en topp der som ikke var utringet til navelen hennes!!!) Datteren din er nok i yngste laget til å finne noe der, kanskje bukser i minste str. kan gå om hun slekter på deg når det gjelder høyde! Kvaliteten på klærne derfra er for øvrig ikke noe bedre enn WOW.

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-13, 19:47   #12
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Grunt og New Generals har jeg sett på smartkids.no, kanskje noe der faller i smak?

Skal sjekkes ut

Gammel 23-02-13, 19:52   #13
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Synnemor, her.

Snart 14-åringen begynte vel å handle på BikBok i 12-årsalderen. 9-åringen fikk sitt første plagg derfra i går faktisk. (Utrolig nok fant vi en topp der som ikke var utringet til navelen hennes!!!) Datteren din er nok i yngste laget til å finne noe der, kanskje bukser i minste str. kan gå om hun slekter på deg når det gjelder høyde! Kvaliteten på klærne derfra er for øvrig ikke noe bedre enn WOW.

Hun slekter nok ikke på meg når det gjelder høyde, forholdsvis liten og meget tynn. Ser at det blir en utfordring med bukser, nå som det etterhvert blir slutt på bukser med regulerbar midje.

Mulig jeg bare må kapitulere og kjøpe syntetiske klær på kjedebutikkene, men jeg liker det ikke Jeg synes også at en del av klærne på kjedebutikkene er for 'voksne', med tanke på utringing osv. Ikke helt enkelt med små barn som helst vil være tenåringer.

Gammel 23-02-13, 19:53   #14
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Syntetiske - de har da vel mest bomullsklær i kjedebutikkene? (Jeg handler jo i den avdelingen til meg selv iblant. )

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-13, 19:56   #15
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min 2002-modell liker godt HM. Det er lite syntestisk - mest bomull, tror jeg?

Jeg synes Cubus har virkelig elendig kvalitet på barneklærne, Kappahl, HM og Lindex er bedre, synhes jeg.

Ellers er WOW veldig in for tweensa.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-13, 19:59   #16
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Standard

Det var en del fint på Smartkids Både Grunt, Cost:bart og D-xel så ut til å være midt i blinken

Gammel 23-02-13, 20:01   #17
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Syntetiske - de har da vel mest bomullsklær i kjedebutikkene? (Jeg handler jo i den avdelingen til meg selv iblant. )

Genserene jeg så på WOW i dag var ihvertfall meget syntetiske Strikkegensere skal være i bomull, ikke akryl.

Gammel 23-02-13, 20:02   #18
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv

Ellisiv sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Du sier du reiser mye. Reiser du til UK?

Jeg kjøper mye fint til jentene mine (-02 og -04 modeller) på Next. Der har de mye fint.

De sender forresten til Norge også nå: www.next.co.uk.

Her i Norge: Wow (Alt er da virkelig ikke syntetisk ræl der?), Claire.dk og kjedebutikkene.

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-13, 20:07   #19
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg handler endel til niesen min på www.smartkids.no og wow.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-13, 20:12   #20
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg dynges ned av Cubustøy via slektning, og er positivt overrasket over kvaliteten.

Ellers er det barnearbeidstøy fra HM, WOW og Bik Bok det går + ett og annet dyrere.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:29.