|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#221 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Flyttet tentamen på grunn av Justin Bieber-konsert
|
|
|
#222 |
|
Er frisk!
|
Enig. Det er min store kjepphest og sorg i livet at jeg får gjort altfor, altfor lite for de sterkeste blant elevene. I dag har jeg kopiert opp eget hefte til de ti sterkeste i neste emne i matematikk, men de må jo jobbe med det på egen hånd. Jeg har jo ingen verdens tid til å undervise dem.
|
|
|
|
#223 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg hater trengsel, lyd og kaos og føler meg som verdens snilleste mor.
Jeg kjenner at jeg trenger råd av deg. *mekker egen tråd* |
|
|
|
|
|
#224 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
|
|
|
|
|
|
#225 |
|
Epikur
|
Sv: Flyttet tentamen på grunn av Justin Bieber-konsertBare rolig, rine, jeg skal heller ikke.
|
|
|
#226 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Flyttet tentamen på grunn av Justin Bieber-konsertSelvsagt er dere dårlige mødre. Tsk. |
|
|
|
|
|
#227 |
|
Halloen!
Sv: Flyttet tentamen på grunn av Justin Bieber-konsertAkkurat,ja. |
|
|
|
|
|
#228 |
|
By the Sea
|
|
|
|
#229 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Flyttet tentamen på grunn av Justin Bieber-konsertHæ?!?!! Skal dere ikke på Justin Bieber med barna deres? Tenker dere bare på dere selv? :drar dårlig mor--kortet:
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#230 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Flyttet tentamen på grunn av Justin Bieber-konsertJeg har heldigvis gutter som ikke liker Justin, så jeg slipper konsert. Men begge kusinene deres som er 10 og 11 år skal selvfølgelig med mammaene sine. |
|
|
|
|
|
#231 |
|
Skrekkøgle
|
Sv: Flyttet tentamen på grunn av Justin Bieber-konsertSlipper det heldigvis. Min datter visste ikke hvem han var inntil for ett års tid siden.
|
|
|
#232 |
|
Audacious
|
Sv: Flyttet tentamen på grunn av Justin Bieber-konsertDette er første skolediskusjonen hvor jeg sitter på begge sider. Jeg har et avslappet forhold til mine barns skolefravær, og så har jeg stått som praksislærer og sukket over antall elever som er borte når det skal være en presentasjon eller en prøve.
|
|
|
#233 |
|
Halloen!
Sv: Flyttet tentamen på grunn av Justin Bieber-konsertAsca: Jeg tror heller ikke at læring bare kan foregå ved en pult og foran en tavle, og synes f.eks at Tjorven sitt opplegg med å regne ut kurs, ha ansvar for budsjett og måtte forholde seg til et fremmedspråk i praksis er en God Ide. Det at noen få faktisk sørger for et ordentlig opplegg til ungene sine, gjør dessverre ikke noe med problemet som helhet, nemlig at skolen blir plassert bak boyband og billige sydenferier og at dette- etter min mening- er en negativ trend i samfunnet. |
|
|
|
|
|
#234 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Re: Flyttet tentamen på grunn av Justin Bieber-konsertDet er jo ikke tvil om at mange faglig sterke elever klarer å dekke opp fraværshull ganske greit - men skal skolen skreddersys dem? Hvilke konsekvenser får det for samfunnet? For "bermen" - de takler ikke et slikt fravær uten at det får konsekvenser for dem i første omgang, og for samfunnet i andre omgang (når de har strøket, droppet ut, you name it). Fravær er en viktig del av den pakka, sammen med dårlige oppvekstforhold, mobbing, dårlige lærere etc. |
|
|
|
|
|
#235 |
|
Audacious
|
Sv: Flyttet tentamen på grunn av Justin Bieber-konsertJeg er helt enig i at det er en uheldig trend, vi er ikke uenige der, rine. Men jeg synes f.eks at de nye reglene i Oslo hvor det strammes inn sånn at ikke noe fravær bortsett fra begravelser og legetimer skal være lov er å gå for langt i den andre retningen, og ikke åpner for noe skjønnsvurdering fra lærere.
|
|
|
#236 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Noen ganger syns jeg du har verdens kuleste jobb. Andre ganger, da føler jeg inderlig med deg.
|
|
|
#237 |
|
søt
Er det sagt noe om straff eller sanksjoner når eleven er borte med det nye reglementet? Pengebot for foreldrene? Uten straff eller sanksjoner tror jeg mange gir F uansett.
|
|
|
#238 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Re: Sv: Flyttet tentamen på grunn av Justin Bieber-konsert
Akkurat det koker vel ned til at det er foreldrene som overtar opplæringsplikten når de tar barna ut av skolen? |
|
|
|
|
|
#239 |
|
© All rights reserved
|
Og vi har nettopp tatt fri i 3 dager for å dra til London på konsert, fjortisen og meg. Det var en kjempeopplevelse. |
|
|
|
|
|
#240 |
|
By the Sea
|
Sv: Flyttet tentamen på grunn av Justin Bieber-konsertKalvøs kommentar til det hele.
|
![]() |
|
|