Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Flyttet tentamen på grunn av Justin Bieber-konsert

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-13, 20:13   #221
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flyttet tentamen på grunn av Justin Bieber-konsert

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg skal på tre Justin Bieber-konserter tre dager på rad. Lucky me.

Det som frastøter deg mest, rine? Wow.

Gammel 05-04-13, 20:35   #222
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

For andreklassingen min (skoleflink, men ikke rolig ) stemmer dette godt, men hun har vært veldig heldig med læreren, og nok også med elevgruppa i klassen. For fjerdeklassingen min stemmer det ikke i det hele tatt, der mener jeg at ulempene er større enn fordelene. Elevgruppa er vanskeligere og mer sprikende, og lærerne har skiftet alt for mye, selv om noen av dem har vært veldig gode. Jeg mener virkelig at du skal ha flaks for å få god (som i helt anstendig) tilpasset undervisning på vår skole (som jeg ikke mener er spesielt dårlig, den er en helt OK og normal Oslo-skole). Og da særlig for elever som er langt framme faglig.

Jeg mener lærerne blir satt til en nesten uløselig oppgave, og har ikke problemer med å forstå hvorfor de ender med å bortprioritere skoleflinke, rolige elever. Men det er ikke noe bra for min eldste likevel.

Enig. Det er min store kjepphest og sorg i livet at jeg får gjort altfor, altfor lite for de sterkeste blant elevene. I dag har jeg kopiert opp eget hefte til de ti sterkeste i neste emne i matematikk, men de må jo jobbe med det på egen hånd. Jeg har jo ingen verdens tid til å undervise dem.

Gammel 05-04-13, 21:02   #223
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Chanett: Jeg ville heller ha klort ut mine egne øyne med en tannpirker enn å dra på Justin Bieber.

Men jeg er usikker på om det er hylingen fra tenåringsjenter, det komplette kaoset og trengselen, musikken, eller det faktum at jeg måtte betalt penger for å oppleve det som frastøter meg mest.

Jeg hater trengsel, lyd og kaos og føler meg som verdens snilleste mor.

Jeg skal på tre Justin Bieber-konserter tre dager på rad. Lucky me.

Jeg kjenner at jeg trenger råd av deg. *mekker egen tråd*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 21:03   #224
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg hater trengsel, lyd og kaos og føler meg som verdens snilleste mor.

*

En særdeles snedig og utspekulert måte å dra "dårlig mor"-kortet på?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 22:23   #225
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bare rolig, rine, jeg skal heller ikke.

Gammel 05-04-13, 22:29   #226
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Selvsagt er dere dårlige mødre. Tsk.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 23:59   #227
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akkurat,ja.

http://www.smp.no/nyheter/alesundogo...cle7353905.ece

Jeg håper ikke denne rektoren underviser i engelsk.

Gammel 06-04-13, 01:21   #228
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 06-04-13, 01:55   #229
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hæ?!?!! Skal dere ikke på Justin Bieber med barna deres? Tenker dere bare på dere selv? :drar dårlig mor--kortet:

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-13, 02:03   #230
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har heldigvis gutter som ikke liker Justin, så jeg slipper konsert. Men begge kusinene deres som er 10 og 11 år skal selvfølgelig med mammaene sine.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-04-13, 11:20   #231
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Slipper det heldigvis. Min datter visste ikke hvem han var inntil for ett års tid siden.

Men var på cup med 14-16 år gamle jenter i fjor da billettene for disse konsertene ble sluppet, og det var en del gråting ja. Fjortisen min skjønte ingenting av hva oppstyret gikk i, for det var jo bare en sanger...

Gammel 06-04-13, 11:50   #232
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er første skolediskusjonen hvor jeg sitter på begge sider. Jeg har et avslappet forhold til mine barns skolefravær, og så har jeg stått som praksislærer og sukket over antall elever som er borte når det skal være en presentasjon eller en prøve.

Men så er jeg jo en "homeschooler at heart"...

Det skjer mye læring i barne- og ungdomsårene. Det er mye livserfaring som skal tilegnes. Ikke alt av dette skjer på skolen. Ikke alt av dette kan skje etter skoletid. I småskolen tok vi rett som det var ut ungene en dag eller to, for å gjøre ting med dem som var absolutt "skolete", f.eks sopptur i regi av Universitetet i Oslo med landets fremste mykologer. Nå går Storesøster i sjette og har for mye "gyldig" fravær til at vi kan legge til noe fravær med mindre det er svært viktig, jeg føler at vi har nådd maksgrensa for hva vi kan følge opp for å dekke hull som oppstår fordi hun er på møter i Barn og Unges Kommunestyre eller har lege/tannlegetimer.

Gammel 06-04-13, 11:54   #233
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Asca: Jeg tror heller ikke at læring bare kan foregå ved en pult og foran en tavle, og synes f.eks at Tjorven sitt opplegg med å regne ut kurs, ha ansvar for budsjett og måtte forholde seg til et fremmedspråk i praksis er en God Ide. Det at noen få faktisk sørger for et ordentlig opplegg til ungene sine, gjør dessverre ikke noe med problemet som helhet, nemlig at skolen blir plassert bak boyband og billige sydenferier og at dette- etter min mening- er en negativ trend i samfunnet.

Gammel 06-04-13, 12:05   #234
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Re: Flyttet tentamen på grunn av Justin Bieber-konsert

Det er jo ikke tvil om at mange faglig sterke elever klarer å dekke opp fraværshull ganske greit - men skal skolen skreddersys dem? Hvilke konsekvenser får det for samfunnet? For "bermen" - de takler ikke et slikt fravær uten at det får konsekvenser for dem i første omgang, og for samfunnet i andre omgang (når de har strøket, droppet ut, you name it). Fravær er en viktig del av den pakka, sammen med dårlige oppvekstforhold, mobbing, dårlige lærere etc.

Darth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-04-13, 12:09   #235
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt enig i at det er en uheldig trend, vi er ikke uenige der, rine. Men jeg synes f.eks at de nye reglene i Oslo hvor det strammes inn sånn at ikke noe fravær bortsett fra begravelser og legetimer skal være lov er å gå for langt i den andre retningen, og ikke åpner for noe skjønnsvurdering fra lærere.

Gammel 06-04-13, 12:15   #236
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal på tre Justin Bieber-konserter tre dager på rad. Tre konserter med bare meg.

Noen ganger syns jeg du har verdens kuleste jobb. Andre ganger, da føler jeg inderlig med deg.

Så kan du velge sjøl hva som passer best denne gangen.

Gammel 06-04-13, 12:48   #237
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg er helt enig i at det er en uheldig trend, vi er ikke uenige der, rine. Men jeg synes f.eks at de nye reglene i Oslo hvor det strammes inn sånn at ikke noe fravær bortsett fra begravelser og legetimer skal være lov er å gå for langt i den andre retningen, og ikke åpner for noe skjønnsvurdering fra lærere.

Er det sagt noe om straff eller sanksjoner når eleven er borte med det nye reglementet? Pengebot for foreldrene? Uten straff eller sanksjoner tror jeg mange gir F uansett.

Skolen kan jo ikke la det gå utover barna.

Gammel 06-04-13, 12:56   #238
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Re: Sv: Flyttet tentamen på grunn av Justin Bieber-konsert

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Er det sagt noe om straff eller sanksjoner når eleven er borte med det nye reglementet? Pengebot for foreldrene? Uten straff eller sanksjoner tror jeg mange gir F uansett.

Skolen kan jo ikke la det gå utover barna.

Akkurat det koker vel ned til at det er foreldrene som overtar opplæringsplikten når de tar barna ut av skolen?

Darth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-04-13, 13:28   #239
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Knis. Og når jeg forteller rine at både mitt barn og jeg skal ha fri for å dra på konsert, da tror jeg heller ikke at hun blir overrasket. *kjenner gåsa og sånn*

Og vi har nettopp tatt fri i 3 dager for å dra til London på konsert, fjortisen og meg. Det var en kjempeopplevelse.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-13, 19:20   #240
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kalvøs kommentar til det hele.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:48.