Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

En spørrings om 1. mai

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva gjør du 1 mai
1 mai går jeg selvsagt i demonstrasjonstog! 10 9,26%
Det er da bare en fridag, bruker den til hagearbeid og lignende 65 60,19%
Går ikke i tog selv, men pleier å følge med. 13 12,04%
Annet. 20 18,52%
Deltakere: 108. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-07, 11:59   #21
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En spørrings om 1. mai

Hva er fordommene? Kan forresten tilføye at jeg gjerne kan bruke denne dagen til å jobbe litt i hagen om det skulle passe sånn, på samme måte som jeg kan gjøre det på søndag eller 1. pinsedag - det er ingenting demonstrativt i det, og det er dessuten ikke noen som ser inn i hagen min.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-07, 12:03   #22
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Men hva med de som gjør hagearbeid/bilvask uten å være demonstrative? (Jeg har tenkt på vindusvask dersom været er bra. Og det er ikke for å være demonstrativ, men fordi det er veldig praktiskt å benytte seg av den ekstra fridagen til sånt.)

Samme her, vinduspuss står på planen min for morgendagen også.

Er været bra gidder jeg ihvertfall ikke sitte hjemme med hendene i fanget, for ikke å risikere at noen tror jeg bevisst "saboterer" denne dagen.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-07, 12:05   #23
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Hva er fordommene? .

Blant annet at man ikke aner hva dagen er for, og at det er blitt en almenn hagearbeidsdag.

Jeg håper alle som skal jobbe i hagen finner seg en krok der ingen kan se dem.

Gammel 30-04-07, 12:08   #24
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet godt hva dagen er for, men jeg har ikke noe forhold til den verken fra barndommen eller senere. Er det virkelig et problem at ikke alle føler som deg for denne dagen? Men hagen min er som sagt usjenert, om jeg skulle finne på å jobbe med noe der imorgen kan det umulig sjenere noen.
Det beste hadde vært om barnehagen var åpen, så jeg kunne fått jobbet og holdt hjulene igang på min egen arbeidsplass... Mai har altfor mange fridager.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-07, 12:13   #25
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Her i huset har vi de siste årene gått i tog.
Det skal vi i morgen også.
Starter dagen med frokost sammen de i fagforeninga til mannen min, og etterpå er det tog i Oslo.
Dette er ikke noe jeg er vant til, men vi har gjort det de siste 4 årene.
Men når jeg bodde her sammen med mamma og pappa var det ikke snakk om å bruke denne dagen til hagearbeid eller noe.
Eneste som kunne gjøres var det som var innen dørs og det var jo både titt og ofte at mamma jobbet da. Men hun jobbet på et psykiatrisk hjem så der måtte det jo være noen den dagen også.

Gammel 30-04-07, 12:14   #26
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå ble jeg glad for at mannen fikset blomsterkassene allerede i går, gitt. (Ingen kan ellers beskylde oss for å bruke 1. mai til hagearbeid; de "blomstene" som ble spadd ut av kassa i går kveld, hadde stått der siden 2002. )

Gammel 30-04-07, 12:15   #27
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg går det med å ikke jobbe i hagen på å respektere at dette er en festdag for andre rundt meg.

Dessuten har hagearbeid på 1. mai tradisjonelt vært en måte å "si ifra" om at denne dagen feirer man i hvert fall ikke.

Jeg har ingenting i mot at folk gjør det de selv vil, men jeg vil ikke veldig synlig, og i hvert fall ikke bråkete, arbeide. På samme måte vil jeg ikke handle på et hagesenter på 1. mai.

Som sagt, for meg gjelder det samme en søndag. Jeg kan kanskje finne på å luke litt ut på dagen, men jeg vil ikke gjøre noe bråkete arbeid.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-07, 12:18   #28
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Er det virkelig et problem at ikke alle føler som deg for denne dagen?

Nei, for all del!
Men den der demonstrative arbeide-i-hagen-tendensen irriterer meg litt ja.

Gammel 30-04-07, 12:19   #29
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke tenkt på det som demonstrativt å jobbe i hagen på 1. mai. Ærlig talt trodde jeg det var lenge siden folk tenkte slik.

Gammel 30-04-07, 12:22   #30
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Blant annet at man ikke aner hva dagen er for, og at det er blitt en almenn hagearbeidsdag.

Jeg håper alle som skal jobbe i hagen finner seg en krok der ingen kan se dem.

Jeg vet også utmerket godt hva dagen er for, men jeg har aldri hatt noe forhold til den på den måten.

Vel, vinduene er når engang der de er. Jeg gidder ikke å gnikke på samme vindu om og om igjen fordi kanskje bare akkurat dette vinduet er det eneste som ikke sees av andre.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-07, 12:22   #31
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg har ikke tenkt på det som demonstrativt å jobbe i hagen på 1. mai. Ærlig talt trodde jeg det var lenge siden folk tenkte slik.

Samme her. Pusler selv litt i hagen, men starter ikke gressklipperen akkurat.

Deilig med en stilledag syns jeg. Kanskje vi til og med fyrer opp grillen i morgen, er jo så fint vær!

Gammel 30-04-07, 12:24   #32
MokkMokk

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Vi må forresten først få oss en hage før vi kan begynne å gjøre noe bråkete i den, og det rekker vi nok ikke før i morgen.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-07, 13:41   #33
Callisto

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Har ingen forhold til 1 mai så her er dagen en kjærkommen fridag. Blir sikkert litt putling i hagen og husarbeid. Vi får se..

Men har som Elinblu marsjert i korps på 1 mai. Og det er jeg glad jeg slipper

Gammel 30-04-07, 13:49   #34
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da jeg var liten flagget vi alltid 1. mai, og pappa tok på seg dress(!) og dro til byen. Jeg syns det er en dag det er verdt å markere, men etter at jeg fikk unger er det ikke alltid turen har gått til by'n. Men i år er det planen.

Solidaritet!

Gammel 30-04-07, 13:52   #35
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Det er noen år siden jeg gikk i tog, men vi flagger alltid og drar ofte til sentrum for å se toget og høre talene.

Gammel 30-04-07, 14:02   #36
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1. mai er da dagen for trykkestesting av alle høyttrykksspylere i nabolaget?

Vel, jeg er ikke sosialist og har vokst opp i et overmøblert hjem hvor ingen tenker røde tanker, så det blir hagen eller terrassen på meg også. Tidligere jobbet jeg. Nå har jeg barn og tar i mot alle fridager med glede.

Det nærmeste jeg har kommet 1. mai som noe spesielt er at jeg var samboer med en aktiv AP-er som alltid holdt taler på denne dagen. Jeg husker han sto grytidlig opp for dagen startet visst alltid med tale på f.eks. Martin Tranmels (?) grav før han suste videre med resten av dagens program. :historieløs:

Gammel 30-04-07, 14:23   #37
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Dette er en hel vanlig fridag for min del.

Gammel 30-04-07, 14:46   #38
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er litt trist å lese denne tråden. :blodrød:

Gammel 30-04-07, 14:52   #39
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg syns det er litt trist å lese denne tråden. :blodrød:

Gammel 30-04-07, 15:08   #40
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er også hagearbeidende (vel, når det ikke er en meter snø...) eller lignende, men ikke demonstrativt. Oppfører meg vel som på søndager og andre helligdager. Setter ikke igang med motorsaga, men pusler litt rundt, eller drar på tur og griller i fjæra for eksempel.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:53.